עורכי דין מובילים בתחום תאונות הדרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, מומלץ להתייעץ עם אחד מעורכי הדין המובילים בתחום תאונות הדרכים על מנת שתוכלו למקסם את סכום הפיצויים שתקבלו ולנצל את זכויותיכם במלואן.

המדריך למטה נועד לספק עבורכם מידע ראשוני ובסיסי המיועד למעורבים בתאונות הדרכים, אבל זכרו שתמיד צריך להתייעץ עם עורך דין לפני שפועלים משפטית.

למרבה הצער, תאונות דרכים הן עניין שגרתי למדי בארץ, וסביר להניח שרוב האנשים יהיו מעורבים בתאונת דרכים כזו או אחרת במהלך חייהם. בכדי שתוכלו להבין בצורה המיטבית והברורה ביותר כיצד תוכלו לפעול במקרה של תאונת דרכים, גם אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, אנחנו במשרד עורכי הדין רונן ברק ושות' סיכמנו עבורכם מספר נקודות בסיסיות שיעזרו לכם להבין יותר טוב היכן אתם עומדים.

לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (1975), הולך רגל, נהג או נוסע שהיו מעורבים בתאונת דרכים, הינם זכאים לקבל פיצויים עקב הנזק שנגרם להם כתוצאה מהתאונה. חוק זה מבוסס על עקרון העדר האשם, ולעיתים מאפשר לכלל הצדדים המעורבים לקבל פיצויים עקב התאונה. כך, גם אם התאונה שנגרמה הייתה תאונה עצמאית המערבת רק את נהג הרכב, חוק הפיצויים מאפשר לנפגע לקבל פיצויים על נזקי התאונה.

במקרה של תאונת דרכים, מומלץ מאוד להצטייד בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תאונות הדרכים, על מנת למקסם את הפיצויים אליהם אתם זכאים.

 

מה צריך לדעת במקרה של תאונת דרכים?

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, מומלץ מאוד ליצור קשר עם עורך דין מיד לאחר התאונה, ואפילו במקביל לקבלת הטיפול הרפואי אם הדבר מתאפשר. יצירת קשר מוקדמת ככל האפשר עם עורך דין, תעזור לכם להבין יותר טוב מול מה אתם עומדים, ותספק לכם את הייעוץ והמידע הרלוונטיים בזמן. מכיוון שלמידע הנמסר לגורמים המטפלים בפציעות יש חשיבות אדירה בכל הנוגע לפיצויים אליהם תהיו זכאים, עורך הדין שלכם יוכל להדריך אותכם כיצד להסביר את הסיטואציה בה אתם נמצאים לרופאים המטפלים בצורה הטובה ביותר, גם מכיוון שברגעים מיד לאחר התאונה, רוב האנשים אינם מצליחים לחשוב בצורה צלולה וברורה ולהסביר את עצמם כראוי.

כמו כן, תמיד מומלץ לתעד ככל הניתן את זירת התאונה, המעורבים, הנזקים לנפש ולרכוש ואת כל מה שקשור לתאונה.

 

את מי צריך לתבוע במקרה של תאונת דרכים?

ברובם המוחלט של מקרי תאונות הדרכים, התביעה מתבצעת כנגד חברות הביטוח המבטחות את הרכבים של הנפגעים. במידה ומדובר בפגיעה בין רכב להולך רגל, התביעה תהיה של הולך הרגל כנגד חברת הביטוח של בעל הרכב הפוגע.

במקרים בהם אין גישה לחברה המבטחת, בין אם מדובר ברכב לא מבוטח או בתאונת פגע וברח, יש לתבוע את "קרנית" – קרן ממשלתית העוזרת לנפגעי תאונות דרכים. ללא קשר לגוף אותו עליכם לתבוע במקרה של תאונה, הצטיידות בעורך דין מנוסה תעזור לכם לקבל את מירב הפיצויים שמגיעים לכם.

 

זכוכית מגדלת ומאזניים

אולי יעניין אותך גם