נזק נפשי בעקבות תאונת דרכים – האם מגיע לכם פיצויים

לצערנו, תאונות דרכים הן אירוע שהופך שכיח מידי שנה ונראה כי אין לאף אחד חסינות מלהיקלע לאירוע שכזה, שכן אין ביכולתנו לשלוט במי נוהג לצידנו או ברמת הריכוז, מצבו הנפשי, זהירותו או התחשבותו בזולת ובאנשים הנוהגים לצידו.
בשנת 1975 קרה שינוי בגין נושא תאונות הדרכים. עד לשנה זו, מי שנפגע מתאונת דרכים ונאלץ לקבל סיוע בכדי לחזור לשגרה ולהשתקם, היה תובע את מי שגרם לתאונת הדרכים ולנסות להוכיח כי הנהג האחר הוא האשם והגורם לתאונה.
בעקבות הסדרי חוק שונים נוצרו במצבים שבהם נפגעים שונים לא הצליחו להוכיח את אשמתו של הנהג האחר ונותרו עם נזקים פיזיים רבים וללא כל פיצוי כספי.

לכן, בשנת 1975, חוקק החוק הכולל הסדר מיוחד ומאגד בתוכו את הזכויות והחובות של הנפגעים. החוק נקרא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים תשל"ה.

מיהו הגורם הנתבע

אותו חוק שחוקק ב1975, קובע כי כל האחריות מוטלת על חברת הביטוח של כלי הרכב המנועי.
כל רכב שיש ביכולתו לנסוע על הכביש, מחויב בקיום ביטוח חובה. תפקידו של אותו הביטוח הוא לתת ביטחון לנוהג ברכב, שבמקרה הצורך הוא יוכל לתבוע את חברת הביטוח בגין נזקיו.
במקרים בהם התאונה מתרחשת אל מול הולך רגל, התביעה תתרחש כנגד ביטוח הרכב הפוגע.
החוק כולל בתוכו כלל ייחוד עילה, ובמילים פשוטות, אדם שנפגע בתאונת דרכים לא יוכל לתבוע צד ג', אלא רק את מבטחת הרכב בצורה ישירה.
בשביל מקרים שאין חברת ביטוח לצד הפוגע, ולכן אין את מי לתבוע, הוקמה קרן ייעודית לנושא וש
מה "קרנית" ותפקידה לפצות נפגעי תאונות דרכים, היא משמשת מעין תחליף לחברת הביטוח. הנפגע מתאונת הדרכים תובע את "קרנית" במקרה ובו אין לרכב הפוגע חברת ביטוח, והיא מזכה את הנפגע בגין נזקי גופו שנגרמו בעקבות התאונה.

תאונת דרכים או תאונת עבודה

במקרה שבו שני התאונות מתמזגות לכדי מצב נתון אחד, הנפגע נדרש לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ותפקידו לפצות את האדם בגין נזקיו שנגרמו בשל איבוד כושר עבודתו. במקביל מימוש זכויותיו מול המוסד לביטוח לאומי, על הנפגע לתבוע את חברת הביטוח של הרכב, וגם על הביטוח להעניק פיצוי כספי לנפגע.

מהו הפיצוי הכספי המגיע לנפגע תאונות דרכים?

שקלול הסכום המגיע לנפגע תאונות דרכים נעשה על ידי חישוב של כמה גורמים: גיל הבן אדם הנפגע, המועד בו התרחשה התאונה, יתרת שנות העבודה עד יציאתו של הנפגע לפנסיה, השכר הממוצע אותו הרוויח לפני התאונה, ולאחריה, הנזק הרפואי והפיזי ומהן ההשפעות התפקודיות שחלות עליו. עוד גורמים שנלקחים בחשבון הם נסיבותיו האישיות והסיוע המשפחתי הניתן לו על מנת להחלים.
כל זאת מביאים לכדי סכום הפיצוי המתקבל לנפגע. לבדיקה פיצויים המגיעים לכם התייעצו עם עו"ד תאונות דרכים.

 

איש מפשט

 

אולי יעניין אותך גם