מהי רמת האלכוהול המותרת בדם בזמן נהיגה – עושים לכם סדר בבלאגן

רמת האלכוהול המותרת בדם בזמן נהיגה נקבעת על פי החוק בכל מדינה. במדינות מסוימות, אסור לנהוג אם יש לך אלכוהול בדם. במדינות אחרות, אסור לנהוג אם יש לך רמה גבוהה של אלכוהול בדם. אז מה באמת החוקים אומרים במדינת ישראל?

 

נהיגה בשכרות

בטוח שיצא לכם לתהות, האם אחרי כוס הבירה ששתיתם מותר לכם לנהוג. לרוב, אנחנו מאמינים כי אנחנו בשליטה מלאה על ההתנהגות שלנו, גם כשזו לא האמת. ברוב המדינות, נהג יכול להיות מואשם בעבירה גם כאשר הוא לא חורג מהמגבלה החוקית, אך התנהגותו מלמדת על כך שהם צרכו מספיק אלכוהול כדי להפוך אותו לבלתי כשיר לנהוג בבטחה.

חשוב לזכור כי אלכוהול משפיע אחרת על אנשים שונים, יש כאלו שישתכרו מכוס בירה וכאלו שישתכרו לאחר 4 בירות. כך או כך, רמת האלכוהול בדם נמדדת על פי היחס שבין האלכוהול לאוויר בגוף ועל כן, בקרב שני אנשים זהים, תוכל להימדד רמת שכרות שונה.

 

מה החוק אומר?

החוק לנהיגה בשכרות בישראל מחמיר מאוד. החוק הישראלי מגדיר את מצב הנהיגה בשכרות כאשר הנהג היה תחת השפעת אלכוהול, זאת כאשר ריכוז האלכוהול בדם היה מעל 0.05%. לחלופין, כאשר נמצא למעלה מ-240 מק"ג של אלכוהול לליטר של אוויר נשוף. בנוסף, ניתן להרשיע נהג בהסתמך על בדיקת מאפיינים בלבד.

אמנם נדמה כי בדיקת מאפיינים לא מספקת עבור הרשעה, אך שופטים אן מרשיעים על סמך בדיקה זו. לפי החוק, לא ניתן לכפות בדיקת ינשוף, אך כאשר נהג מסרב לבצע בדיקת ינשוף, אין זה פותר אותו מתביעה והרשעה. הסכנה להרשעה, יכולה להיות חמורה יותר מכוח הסירוב. אפשר למצוא מידע נוסף באתרhttps://www.oron-law.co.il

 

מהו הקנס?

מי שנוהג שיכור על הכביש מהווה סכנה משמעותית לכלל. אפשר להגיע לפסילת רישיון של שנתיים במקרים הקלים. במקרים החמורים בהם הייתה תאונה, אפשר להיכלא לתקופה ארוכה. נהגים שייתפסו נוהגים עם BAC של 0.05% ומעלה – רישיון הנהיגה שלהם ייפסל והם יחויבו בתשלום קנס בסך 10,000 שקל או עונש מאסר של 18 חודשים.

אם לנהגים יש BAC בין 0.03% ל-0.05% – הם ייקנסו ב-1,500 שקל ויאבדו את רישיון הנהיגה למשך חצי שנה. אם לנהג יש BAC בין 0.01% ל-0.03%, הוא יאבד את רישיון הנהיגה לשלושה חודשים וייאלץ לשלם 500 ש"ח כקנס.

 

איך בודקים אלכוהול בדם?

הדרך המובהקת לבדיקת נהיגה בשכרות כיום, היא בעזרת הינשוף. הינשוף הוא מכשיר שניתן להשתמש בו למדידת אחוזי אלכוהול בדם. זהו מכשיר כף יד המשתמש באור אינפרה אדום כדי לזהות את רמת האלכוהול בנשימה של אדם. הינשוף מיועד לשימוש בצד הדרך והוא יכול לזהות רמות אלכוהול מ-0.02% עד 0.25%.

מבחן נהיגה בשכרות

.

אולי יעניין אותך גם