אלו הפעולות שרק עורך דין תעבורה יכול לעשות

כמעט לכל אדם יוצא לעבור על חוקי התנועה בכביש. לעיתים בשעות הלילה הוא נוסע מעט מהר מדי, פספס תמרור עצור, או נסע לאחר ששתה מעט יותר אלכוהול מן המותר לו. כל הדברים הללו יכולים להוביל לשיפוט בבית המשפט לתעבורה שאליו צריך להיות מוכנים.

 

מעבר על עבירות תעבורה

עבירות התעבורה בישראל מחולקות לעבירות תנועה קלות כמו היעדר איתות או חניה במקום אסור וכלה בנהיגה מופרזת או נהיגה תחת השפעה חומרים מסוכנים. בארץ עובדים לפי שיטת הנקודות בה על כל עבירה מקבלים מספר נקודות מסויים ומספר נקודות רב עלול להוביל לביצועי קורסי נהיגה מבדקים במכונים רפואיים ואפילו לשלילת רשיון. לכן במקרה של עבירה יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה בחיפה.

 

החשיבות של ייצוג משפטי

לפי סעיף 20 לחוק לשכת עורכי הדין רק עורך דין יכול לייצג אדם אחר בבית משפט. במקרים של עבירות תעבורה חמורות יכול אדם לעמוד בפני שופט שהוא זה שמכריע בתיק התעבורה שלו. במקרה זה חשוב מאד לוא עם עורך דין לענייני תעבורה, שיעזור לכם להתמודד עם העונשים שיכולים ליפול עליכם.

 

סנקציות אפשריות בגין עבירות תעבורה

בית המשפט יכול להשית על האדם סנקציות כספיות כמו קנסות אך לא רק. יש גם סנקציות חמורות של מאסר בפועל ובעבירות חוזרות המאסר עלול להיות לא קצר כלל. כדי שלא תגיעו למצב זה החל מהרגע הראשון בו מודיעים לכם על העבירה התייעצו עם עורך דין תעבורה בצפון שיעזור לכם לצאת מהתסבוכת.

יש לזכור כי גם אם ההליך המשפטי הוא לא הליך פלילי רגיל בו אתם נשפטים בבית המשפט ולא בבית המשפט לתעבורה, העובדה שתשבו בבית סוהר עלולה בהחלט הופכת את המעשה לפלילי. כך, שייתכן שלאחר המשפט יסתכלו עליכם כמבצעי עבירה פלילית.

 

היכרות של עורך הדין עם החוק

עורך הדין יכול לעשות פעולות שאתם לא יכולים לבצע לבד בזכות היכרותו עם החוק. כך, עורך הדין ידע לטעון טענות מול השופט שיעזרו להפחית את העונש במקרה של עבירת תנועה חמורה. גם ההיכרות של עורך הדין עם בתי המשפט, שלא פועלים כמו מקומות אחרים מסייע להתמודד עם הסיטואציה הלא פשוטה של שיפוט על עבירות.

 

תשלום הקנס כהודאה

אם קיבלתם קנס בגין עבירת תעבורה, חשוב מאד שבאותו הגע תיוועצו עם עורך דין. תשלום הקנס כמוהו כהודאה בעבירה, ועל כן עורך דין שמכיר את החוק ידע להמליץ לכם על דרכי הפעולה האפשריות בצורה שאף אדם אחר לא ידע להמליץ.

לסיכום, בשל היכרותו של עורך הדין לתעבורה עם החוק ובשל היותו המייצג בבית המשפט, ישנן פעולות שמייחדות את מקצועו. המקצועיות שלו מאפשרת התמודדות טובה יותר עם העונש שיושת בגין עבירת התעבורה.

מאזניים

 

אולי יעניין אותך גם