איך לקבל את הזכויות המגיעות לכם לאחר תאונת דרכים?

תאונת דרכים היא אירוע טראומתי, שמשפיע על האדם לעיתים גם שנים קדימה ומונעים ממנו תפקוד תקין ורגיל גם שנים קדימה. אירוע התאונה יכול להשפיע גם על בני משפחתו של הנפגע ובאופן כללי בשגרת חייו ובאיכות החיים לה הוא היה רגיל, כמובן שההשלכות חלות גם בפן הכלכלי כאשר הנפגע נאלץ לשלם על טיפולים רפואיים, פסיכולוגיים, תרופות שונות ועוד..

בכדי לצמצם את הפגיעה או לפחות להקל על הנפגע חשוב שנדע איך נוכל לקבל את הזכויות המגיעות לו.

 

מהן הזכויות?

קודם כל, לפני שנפנה לדרוש את זכויות נפגעי תאונות דרכים, חשוב שנדע מהן בכלל הזכויות? ואיך נוכל לקבל אותם בצורה הטובה ביותר שלא תדרוש מהנפגע עוד אנרגיות ועוגמת נפש.

 

זכויות רפואיות

נתחיל עם הזכויות הרפואיות, כיום, טיפולים רפואיים הם משאב יקר ואם נוכל לחסוך זאת מהנפגע, נוכל להקל עליו בפן הכלכלי ולחסוך ממנו את ההתעסקות המיותרת בכספים.

 

אז מה מגיע לנו בתור נפגעי תאונות דרכים?

ראשית, הנפגע מקבל מספר פטורי תשלום, להלן: פטור מהשתתפות בעקבות אשפוז, פטור מתשלומים על טיפולים פרא רפואיים, החזר תשלום על דמי השתתפות על תרופות הכלולות בסל הבריאות, החזר כספי בעקבות נסיעות באמבולנס במקרה הצורך, פטור מתשלום אגרה אצל רופא מקצועי ועוד..

זכויות נפגעי תאונות דרכים יבואו לידי ביטוי גם בפן הנפשי. נכון שמבחינה נפשית מדובר בפגיעה שאינה נראית לעין אך מדובר בפגיעה חמורה לא פחות מהפן הפיזי. הנפגע יכול לחוש בעקבות התאונה בחרדות, דיכאון, ירידה בתפקוד, מצבי רוח משתנים, ואובדן כושר עבודה. במקרים אלו נדרוש פיצויים עבור טיפולים אצל פסיכולוגיים, פסיכיאטרים ועוד..

 

זכויות בגין רכוש

אז לכל נפגע מתאונת דרכים ישנה זכאות לפיצויים מטעם הגורם המבטח שלו, חברת הביטוח שבה נמצא רכבו האישי וגם חברת הביטוח שאחראית על הרכב הפוגע במידה ויש כזה. הנפגע מקבל מחברות הביטוח פיצויים כספיים, במידה והתאונה הותירה נכות אצל הנפגע הוא זכאי גם לקצבת נכות מטעם ביטוח לאומי.

 

איך נקבל את הזכויות?

בשל התדירות הגבוהה של תאונות דרכים בשנים האחרונות, חוקקו חוק הפיצויים והזכויות לנפגעי תאונות דרכים. הסדר החוק נועד לוודא שכל נפגע בתאונת דרכים יהיה זכאי למימוש הזכויות שלו בתור אזרח בלי קשר למידת אשמתו בתאונה.

ולכן, חשוב שלאחר התאונה הנפגע או משפחתו יפנו לעורך דין תאונות דרכים שידאג שתקבלו את מירב הזכויות שמגיע לכם לקבל.

 

סיכום

אירוע של תאונת דרכים הוא אירוע לא צפוי, שברוב הפעמים מטלטל את חייהם של המעורבים בתאונה. למרות שברוב מקרי התאונות מעורבות חברות הביטוח, במקרים רבים הנפגעים לא מקבלים את הזכויות המגיעות להם ולכן, אם עברתם תאונת דרכים קלה או קשה, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי שידע להתנהל מול הגופים השונים וידאג שתקבלו את מירב הזכויות שלכם.

איך לקבל את הזכויות המגיעות לכם לאחר תאונת דרכים?

אולי יעניין אותך גם