קניית בית נופש ביוון – הצד המשפטי

יוון הפכה בשנים האחרונות לאחד מיעדי הנדל״ן הלוהטים בעולם. שילוב של משבר כלכלי שריסק את מחירי הדיור, קרבה יחסית לישראל, חברות בגוש האירו וכמובן נופים מדהימים וכמות גדולה מאוד של נכסים עם נוף לים, הפכו את יוון ליעד מועדף עבור משקיעים ישראלים.

עם זאת, לפני שקופצים לקנות וילה על אחד האיים, חשוב להכיר את הצד המשפטי של רכישת נכס ביוון.

 

התמריץ המשמעותי עבור אזרחי העולם – Golden Visa

אחת הסיבות המרכזיות להפיכתה של יוון ליעד נדל״ני כל כך נחשק הוא החוק המאפשר למשקיעים זרים לקבל אזרחות אירופאית המכונה ״Golden Visa״. אותו חוק הצליח למשוך ליוון משקיעים רבים מכל העולם ובעיקר ממדינות בהן יש כסף רב אך גם חשש גדול מהעתיד כמו סין או ישראל ועל כן ויזה אירופאית יכולה להיות תעודת ביטוח.

על פי החוק ביוון, אזרח זר אשר משקיע ביוון סכום העולה על 250 אלף יורו, זכאי לקבל תעודת אזרח זמני ל-5 שנים ביוון. לאחר אותן 5 שנים, ניתן לקבל הארכה של האזרחות עבור 5 שנים נוספות ובהנחה והאזרח עומד במספר תנאים של הממשלה היוונית והאיחוד האירופאי הוא יכול גם לקבל אזרחות יוונית קבועה.

כמובן שהשקעה של סכומים כאלו אינה זולה יותר מהשקעה בנדל״ן בישראל אך האפשרות לקבל אזרחות אירופאית וההטבות אשר מגיעות עם אזרחות זו הופכות השקעה כזו להשקעה משתלמת במיוחד עבור מי שידו משגת.

 

רישום הנכס

עוד אלמנט משפטי שחשוב להכיר לפני שמתחילים לבצע השקעות נדל"ן ביוון הוא כמובן אופן רישום הנכס ברשם הקרקעות היווני. בניגוד לישראל, ביוון נהוג לעיתים לבצע עסקאות על זכויות שימוש בנכס אשר לא כוללות את שינוי הבעלות על הנכס בפועל. עסקה כזו כמובן היא פחות משתלמת שכן היא מגבילה את הרוכש במגוון תחומים והוא עדיין מחויב לתת דין וחשבון לבעל הנכס המקורי.

כמו כן, גם ביוון כמו בישראל, חשוב לבצע מראש בדיקות על הנכס, לוודא שמי שמציג את עצמו כבעל הנכס אכן רשום כבעלים החוקי של הנכס וכן לוודא שלא קיימות תביעות לגבי בעלות הנכס או תקנות המחייבות אתכם לבצע שינויים ותיקונים בנכס.

מחסום השפה כמובן יכול להקשות על בדיקה עצמאית של פרטים אלו ועל כן חשוב להיעזר בגורם משפטי מוסמך שיוכל לוודא עבורכם את פרטי העסקה.

 

תשלומי מיסים בין מדינות

ברכישה של בית נופש, לרוב הרוכש יהיה מעוניין להפיק רווחים מהנכס בשעה שהוא לא משתמש בו. השכרת נכסים כמובן מלווה בהכנסות ואותן הכנסות חייבות במס.

ישראל ויוון חתומות על אמנת מיסוי המסייעת לאנשי עסקים לבצע עסקים בין המדינות על ידי ביטול של מס כפול. כלומר, בעל הנכס משלם מס על רווחיו ביוון לממשלה היוונית ומס זה מקוזז עם המס על הרווחים אשר עליו לשלם בישראל.

 

מגדלי כסף בצמיחה

אולי יעניין אותך גם