מתכננים לקנות דירה? לא בלי עו"ד מקרקעין

לקנות דירה – צמד מילים כל כך עוצמתי בישראל בשנים האחרונות. דירה היא משאת נפשם של ישראלים רבים, שחוסכים כסף כבר מסוף השירות הצבאי כדי להצליח לרכוש נכס בו הם יוכלו להתגורר. רכישת דירה היא לא דבר פשוט, שכן היא עולה כסף רב, אך בנוסף לכך אי אפשר להתעלם מהבירוקרטיה הרבה הכרוכה ברכישת הדירה. מתכננים לקנות דירה? במאמר הבא נסביר לכם מדוע אתם חייבים עו"ד מקרקעין.

 

עו"ד מקרקעין

עריכת דין הוא מקצוע וותיק שמשתנה לפי כל מערכת משפט של מדינה כלשהי. למרות זאת, קיים עיקרון המנחה את המקצוע הזה – עורך דין הוא מי שלומד את מקצוע המשפטים, ורוכש בקיאות בחוק, בזכויות ובחובות האזרחיות. עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין, כלומר נכסים שאינם בעלי ניידות כשלהי.

נכס המקרקעין הפשוט ביותר הוא הדירה. לא ניתן להזיז דירה מהמקום בו היא נבנתה, ולכן היא נחשבת לנכס מקרקעין. עו"ד מקרקעין הוא בעל הידע המשפטי, הניסיון המקצועי והיכולות שיאפשרו לו לייצג את הלקוח שלו באירועי מקרקעין שונים, כמו קניית דירה.

 

רכישת דירה

רכישת דירה היא הרכישה המורכבת ביותר שאזרח יכול לבצע במהלך החיים שלו. לא מדובר על עוד רכישה בסופר, אפילו לא על רכישה של מוצר חשמלי יקר במיוחד או רכב חדש. דירה היא הנכס היקר ביותר שהאדם הממוצע רוכש מכספו.

היא כל כך יקרה, שהרוב המוחלט של רוכשי הדירות מבצעים את הרכישה באמצעות הלוואה מהבנק, הקרויה משכנתא. כאשר רוכשים דירה, ישנם חוקים שונים החלים על הרוכש. בנוסף, הוא חשוף למגבלות שונות של החוק ומחויב להליכים חוקיים מסוימים. עו"ד מקרקעין בקיא באותם פרטים ויכול לסייע ללקוח שלו לצלוח את ההליך.

 

הסכמי מקרקעין

רכישת דירה כוללת חתימה על הסכם. לא משנה ממי תרכשו את הדירה – קבלן או אדם פרטי שמעוניין למכור את הדירה שלו – אתם ככל הנראה תצטרכו לחתום על הסכם שנוסח על ידי עורך הדין של המוכר. עורך דין מטעמכם בתחום המקרקעין יוכל לעיין בחוזה ולעמוד על האינטרסים שלכם, תוך כדי ניהול מו"מ עם בא כוחו של המוכר.

 

מיסוי

קונים דירה? אנשים שרוכשים דירה צריכים לשלם מס הקרוי "מס רכישה". זהו מס אותו מטילה המדינה, בתנאים מסוימים, על רוכשי דירות. עם עורך דין מקרקעין מנוסה תוכלו להבין האם אתם זקוקים לשלם את המס הזה, והאם אתם זכאים להנחה או לפטור מתשלום אותו מס.

 

פעולות נוספות

עו"ד מקרקעין, כפי שהצגנו את כה, מסוגל לעשות פעולות רבות הכוללות שימוש בידע ובניסיון שלו, על מנת לעזור ללקוח שמעוניין לרכוש דירה. בנוסף, הוא יכול לסייע לו ברישום הערה בטאבו ולסייע לו בהתנהלות מול הבנק בעת נטילת משכנתא, כך ששימוש בעורך דין כזה בעת רכישת דירה הוא כמעט בגדר חובה.

עורך דין מקרקעין

אולי יעניין אותך גם