קנייה של דירות ובתים פרטיים – מידע שכדאי להכיר

אם אתם רוצה לקנות דירה או בית פרטי, חשוב שתכירו מספר פרטים לפני שתתחילו בתהליך. קנייה של דירה או בית היא עסקה גדולה מאוד, שיש לה השלכות מסוגים שונים, בעיקר במישור הכלכלי. לצורך העניין, ערכנו מדריך הכולל מידע שחשוב מאוד להכיר לפני שמבצעים קנייה של בית פרטי או דירה למגורים, במיוחד אם זאת הפעם הראשונה שעושים זאת. 

 

קנייה של דירה או בית פרטים למגורים בישראל

מרבית האנשים שקונים דירה בישראל, עושים זאת לצורך מגורים. החלום הישראלי לדירה שתהייה בבעלותנו מהווה שאיפה גדולה מאוד שמניעה ישראלים רבים. רוב עסקאות הקנייה של דירה או בית פרטי נעשות באמצעות לקיחת משכנתא על הדירה ותשלום של המשכנתא במשך שנים ארוכות.

גם הליך הקנייה של הדירה עצמו עלול לקחת זמן רב לעיתים חודשים רבים. מכיוון שכך, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין קניית דירה לפני החתימה על החוזה, ועם יועץ משכנתאות לפני חתימה על תוכנית משכנתא זאת או אחרת.

 

מס רכישה על קנייה של נדל"ן בישראל

על כל קנייה של נכס נדל"ן בישראל, יש לשלם מס רכישה. מס זה הוא אחוז מכלל הסכום שבו נקנה הנכס המדובר. במקרים של קנייה של דירה ראשונה, מס הרכישה יהיה קטן בהרבה או שהוא יתבטל לחלוטין, זאת לפי השווי של הנכס הנקנה. חשוב לקחת בחשבון את מס הרכישה בעת שמחשבים את עלות הקנייה של הבית או הדירה אותה מעוניינים לקנות. מס רכישה הוא חלק מההוצאות שמושתות על קונה של דירה או בית פרטי.

 

ביצוע בדק בית לדירה לפני הכניסה אליה וקבלת המפתחות

לפני שנכנסים לבית חדש או בית יד שנייה, חשוב מאוד לבצע בדיקה של בדק בית. בדק בית הוא בעצם בדיקה של הבית המדובר על ידי איש מקצוע (בדרך כלל מהנדס אזרחי) בצורה מקיפה ומעמיקה. עורך בדק הבית יאתר תקלות גדולות כקטנות, וימסור את כולן בדו"ח שאותו יקבל הקונה של הדירה בסיום הבדיקה.

 

בדיקה של מצב הדירה בטאבו

לפני שנכסים בכלל לעסקה של קניית בית או דירה, חשוב לבדוק את מצב הרישום שלה בטאבו. רשם מקרקעי ישראל זו הרשות שהוסמכה לאגד את המידע על הבעלות על כלל הנכסים בישראל. גם הגבלות על מכירה של נכס מצוינות אצל רשם המקרקעין. חשוב מאוד לבדוק נושא זה, כי יש לרישום השפעה על העסקה כולה ועל היכולת של הצדדים לבצע אותה.

 

קנייה של נכסי נדל"ן למגורים בישראל – סיכום

חשוב לדעת שלכל קנייה של נכס נדל"ן בישראל מתווסף מס רכישה. מס זה מצטרף לעלויות הקנייה השונות שמושתות על הקונה של דירה או בית פרטי. דבר נוסף שיש לשים לב אליו הוא הרישום של הנכס בטאבו. לבסוף חשוב לבצע בדק בית לפני הכניסה לדירה שנקנתה.

עורך דין קניית דירה

אולי יעניין אותך גם