מה תפקידו של עורך דין בעת מכירת דירה?

החלטתם לרכוש דירה חדשה ואתם מעוניינים למכור את הדירה שלכם? לפני שאתם מתחילים לפרסם בלוחות מודעות, מפה לאוזן ובאתרי אינטרנט את הדירה שלכם למכירה, אל תשכחו שבתהליך המכירה תהיו זקוקים לליווי של עורך דין מקרקעין.

עורך דין מקרקעין הוא איש מקצוע שיכול לחסוך לכם כסף רב, למנוע מכם עוגמת נפש ולמנוע סיבוכים משפטיים שונים שעשויים להיווצר. במאמר הבא נסביר במדויק את התפקיד שלו בעת מכירת הדירה.

 

עורך דין מקרקעין

לכל תחום יש את בעלי המקצוע המיומנים לעסוק בו. כמו שלא תרצו שאת הארון החדש שלכם לא ירכיב אדם שאינו ממוקצע בנגרות, או כמו שלא תרצו שאת המכונית שאתם נוסעים בה ייצר אדם ללא הכשרה מתאימה, אותו הדבר ניתן להגיד לגבי עסקאות שונות שתצטרכו לבצע בחייכם בתחום המקרקעין או הנדל"ן.

תחום המקרקעין והנדל"ן רלוונטי כמעט לכל האזרחים, שכן מרבית המשפחות מבצעות רכישה או מכירה של נדל"ן. בתחום זה, עורך דין מקרקעין הוא בעל מקצוע בעל ידע משפטי מדויק וניסיון מוכח בתחום. עורך דין מקרקעין אמור לסייע לכם לאורך כל תקופת מכירה הדירה. מכיוון שדירה היא לא תנור או קומקום, אלא נכס בעל משמעויות משפטיות מחייבות, ליווי של עורך דין כזה הוא כמעט בגדר חובה.

 

עריכת הסכם

על עורך דין מקרקעין ניתן לקרוא באתר https://elkayamlaw.co.il. לעורך דין מקרקעין יש כמה תפקידים במכירת דירה. כאשר מוכרים דירה, עורך דין מקרקעין יהיה בעל המקצוע שיערוך את ההסכם המתגבש. במקרים מסוימים עורך הדין יעשה זאת בעצמו ובמקרים אחרים הוא יעשה זאת יחד עם בא כוחו של הרוכש.

ככה או ככה, העיקרון שינחה את עורך הדין בעריכת הסכם המכירה הוא האינטרס והרצון של הלקוח שלו. עורך הדין לא ינקוט בפעולות שלא סוכמו מראש עם הלקוח בעריכת ההסכם. למשל, אם הרוכש רוצה לשנות את מועד פינוי הדירה למשל, עורך הדין יעשה זאת רק לאחר אישור של מוכר הדירה.

 

ייעוץ משפטי

עורך דין מקרקעין מעניק ייעוץ משפטי לאורך כל הליך מכירת הדירה. מכיוון שדירה היא נכס משמעותי, מוטלים חוקים שונים בתחום על מכירות דירה. עורך דין מקרקעין מבין בחוקים הללו ויכול לייעץ ללקוח שלו בהתאם לידע בו הוא מחזיק.

 

בדיקות לפני מכירת הדירה

ישנן בדיקות שצריך לעשות לפני מכירת דירה. למשל, לפני שאתם מוכרים דירה חשוב לדעת מה השווי שלה. כמו כן, יש לבחון היבטים משפטיים והיתרים שונים הנוגעים למכירת הדירה ויכולים להשפיע על ההסכם. לכל אלו יכול לדאוג עורך הדין בסיוע של בעלי מקצוע נוספים.

 

סיוע במיסוי

מס שבח הוא מס המשולם על ידי מוכר הדירה בעקבות רווח ריאלי שהוא מייצר בזמן מכירתה. עורך דין מקרקעין יאפשר למוכר לשלם את המס כחוק מצד אחד, אך מצד שני הוא יוכל לסייע לו לשלם את המס בצורה הנמוכה ביותר שניתן.

אולי יעניין אותך גם