כמה זמן לוקח הליך של קבלת ירושה מרגע הפטירה?

לאחר מותו של אדם, הוא מותיר אחריו עיזבון, אותו הוא מעוניין לחלק כראות עיניו ובהתאם להוראה שנתן בצוואתו. על מנת לממש את הוראות הצוואה, על היורשים להגיש בקשה לקיום הצוואה, תהליך בירוקרטי היכול להימשך זמן מה. כמה זמן בדיוק? מוזמנים לקרוא ולגלות

 

עריכת צוואה עם עו"ד מקצועי

לאחר מותו של אדם, הוא מותיר אחריו נכסים שונים, אותם הוא מעוניין לחלק כראות עיניו ליורשיו או לכל גורם אחר שיחפוץ. על מנת להסדיר את ענייני הירושה ולמנוע מחלוקות ומריבות, אנשים רבים עורכים צו ירושה עם עו"ד מקצועי המתמחה בתחום צוואות וירושות ובכך למעשה, נותנים תוקף משפטי מחייב לאופן בו הם מעוניינים שהנכסים שלהם יחולקו.

באמצעות עריכת צוואה עם עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום כדוגמת מאור לוי – עו"ד נדל"ן, צוואות וירושות, תוכלו לוודא כי הצוואה אכן עומדת בתנאי החוק ולמנוע את האפשרות להתנגדות של צדדים שלישיים וגורמים אחרים בנוגע למהימנות הצוואה.

 

כיצד ניתן לממש את קבלת הירושה?

חשוב להבין כי, גם במקרה בו הצוואה מנוסחת באופן ברור ואינו משתמע לשתי פנים, כל שלא ניתן לערער עליה, הרי שתהליך מימוש הצוואה וקבלת הירושה בהתאם לרצונו של המנוח, עדיין מתנהל בצורה בירוקרטית וזאת באמצעות הגשת בקשה לצו ירושה.

את בקשת מימוש צו הירושה יש להגיש לרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני וזאת לאחר תשלום האגרות הנדרשות. כיום, ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון ולקבל את הצו ישירות לכתובת המייל שלכם.

 

איך מוציאים צו ירושה?

תהליך הוצאת צו ירושה הוא תהליך מקוון, כאשר את טופס הבקשה ניתן למלאת בהתאם להוראות הנלוות. אל טופס הבקשה המקוון יש לצרף מסמכים רלוונטיים נוספים, דוגמת תעודת פטירה, אישור בדבר הודעת דואר רשום במידה וקיימים מספר יורשים, ייפוי כח רלוונטי במידה והמבקש מיוצג על ידי עורך דין ותצהירים רלוונטיים ככל וישנם יורשים המוותרים על חלקם.

 

כמה זמן לוקח הליך קבלת הירושה מרגע הפטירה?

כיאה להליך בירוקרטי ועל אף שמדובר בהליך מקוון, הליך קבלת הירושה יכול לקחת מספר ימים ולמעשה, מדובר בכ – 45 ימים, אותם יש לספור החל מרגע הגשת הבקשה לרשם לענייני הירושה. תקופה זו יכולה להתארך אף מעבר לכך והדבר תלוי בעיקר בלשכה בה הוגשה הבקשה וברשם המטפל.

 

כיצד עורך דין לענייני צוואות יוכל לסייע?

כאמור, את הבקשה להוצאת צו ירושה ניתן להגיש באופן מקוון וללא צורך בידע משפטי מעמיק ויחד עם זאת, בכדי לייעל תהליכים ולהתמודד בצורה מיטבית עם הבירוקרטיה והמסמכים הנלווים, מומלץ בהחלט להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בענייני צוואות.

 

לסיכום

בכדי לממש את צוואת המנוח, על היורשים להגיש בקשת צו ירושה לרשם לענייני הירושה, בקשה אותה ניתן להגיש גם באופן מקוון. ככלל, הליך קבלת הירושה מרגע הגשת הבקשה לוקח כ – 45 ימים ובכדי לייעל את התהליך, מומלץ בהחלט להיעזר בשירותיו של עו"ד המתמחה בענייני ירושה.

קבלת ירושה

אולי יעניין אותך גם