טעות באבחון – כך תדעו שחוויתם רשלנות רפואית

נפלתם למקרה של רשלנות רפואית כתוצאה מטעות באבחון? מגיע לכם לתבוע פיצוי עבור זכויותיכם! במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לדעת על רשלנות רפואית כתוצאה מטעות באבחון ובאילו מצבים התביעה יכולה להיות רלוונטית. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

מה זה בעצם רשלנות רפואית באבחון?

רשלנות רפואית לפי החוק הישראלי היא למעשה דבר שחל על מי שהיה שותף בטיפול רפואי ולא גילה מיומנות סבירה או זהירות בעת הטיפול. אם נגרם נזק כתוצאה מההליך הרפואי עבור המטופל, ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בבית המשפט על מנת לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם. רשלנות רפואית יכולה להיעשות מרגע זיהוי המחלה כאשר ניתנה למטופל אבחנה מוטעית שאינה עולה בקנה אחד עם מצבו הרפואי האמיתי. אם מדובר בפעולה שניתן היה למנוע לו הגורם המטפל היה מבצע את הליך הבדיקה בצורה סבירה, כך ניתן לייחס לו את הרשלנות הרפואית. הדבר עלול להיות אף בעל השלכות קטלניות כאשר מדובר במחלות מסכנות חיים כמו מחלת הסרטן. לשם כך מומלץ לקרוא את מדריך הרשלנות באבחון סרטן.

 

רשלנות רפואית באבחון – עד כמה זה שכיח?

רשלנות רפואית באבחון היא תופעה שלצערנו שכיחה מאוד בתחום הרשלנות הרפואית. לעיתים הרשלנות נעשית על ידי רופאי משפחה בקופות חולים ולעיתים הרשלנות יכולה להתבצע בחדרי מיון, ומוקדי רפואה דחופה.

רשלנות רפואית באבחון עלול להביא להשלכות דרמטיות משום שאבחנה כושלת יכולה ליצר טיפול לא נכון מרגע האבחנה השגויה ועד לגילוי הטעות כך שהמטופל עלול לקבל טיפול לא מתאים שעשוי לבזבז לו זמן יקר ולפגוע בבריאותו.

 

כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית באבחון?

רשלנות רפואית באבחון היא למעשה תביעה המבוססת על עוולת הרשלנות כאשר רשלנות רפואית היא תחום פנימי בתוכו. בתביעה מנסים להוכיח שיש קשר בין הפרת חוב הזהירות של המטפל לבין הנזק שנגרם למטופל כתוצאה מאי האבחנה המדויקת שנעשתה כתוצאה מהרשלנות.

מהי אותה חובת זהירות? חובת הזהירות היא סטנדרט רפואי בסיסי שנדרש מכל רופא מוסמך. לרוב הסטנדרט יכול להיבחן לפי פרוטוקולים רפואיים וביצוע שלבי בדיקה שמצופה מכל רופא סביר לעשות ביחס למטופל שמצביע על תסמינים מסוימים. לשם כך, יש להוכיח שלרופא המטפל קיימת חובה שלא להתרשל כלפי המטופל וכל עוד חובה זו הופרה נגרם נזק למטופל כתוצאה מכך, יש בסיס לתביעה.

יחס בין רופא למטופל הוא יחס שיש בו הטלת אחריות של המזיק כלפי הניזוק ולכן המוסד הרפואי לרוב מחזיק בחובת הזהירות כלפי המטופל. עם זאת, יש לזכור שלא כל מקרה של טעות באבחון עולה בהכרח לכדי רשלנות.

 

לסיכום

אם פעלו ברשלנות רפואית כלפיכם בעת האבחון וכתוצאה מכך נגרם לכם נזק בריאותי, תוכלו לתבוע את זכויותיכם באמצעות פניה לעורך דין מומחה בתחום. כך תוכלו להוכיח את הקשר בין הנזק לטעות באבחון ולקבל את הפיצוי המגיע לכם.

איש משפט

 

אולי יעניין אותך גם