איך להתמודד עם מצב של רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון עשויה לגרום לפגיעה ביולדת.

אם לא די בכך, רשלנות עשויה להוביל להולדת עובר בעל מומים או מוגבלות קשה.

כדי לסבר את האוזן, נציין כי רשלנות מסוג זה מתייחסת למצב שבו בוצעה הפרה של חובת הזהירות שצריכה להתקיים מצד הצוותים הרפואיים שטיפלו באישה בעת היותה בהריון.

מדובר במצב שאינו נעים בלשון המעטה שגורם לנשים רבות למצוא את עצמן חסרות אונים לנוכח המציאות החדשה שנגרמה בעקבות הרשלנות.

אם חווית רשלנות רפואית בהריון, כדאי שתקראי את השורות הבאות, בהן תוכלי לקבל את כל המידע אודות אפשרויות ההתמודדות עם המצב.

 

רקע אודות רשלנות רפואית בהריון

ישנם כל מיני מצבים שיכולים להיכנס תחת הקטגוריה של "רשלנות רפואית בהריון".
אי זיהוי של תסמונת נדירה שקיימת אצל העובר שתתבטא בהמשך בנכות ברמה קשה עשויה במקרים מסוימים להיחשב כרשלנות רפואית בהריון.
שימו לב, ציינו קודם לכן  כי הדבר "עשוי להיחשב" כרשלנות רפואית בהריון ולא כ"נחשב בוודאות". הסיבה לכך היא שכל מקרה שבו האישה מציינת שהתקיימה רשלנות רפואית בטיפול בה, צריך להיבדק תחת זכוכית מגדלת.
בכל מקרה, צריך לבדוק את כל הפרטים לעומק ולבחון האם לפי החוק, אכן התקיימה רשלנות רפואית בהריון מצד הצוותים הרפואיים. הדבר יכול להיעשות בעזרתו של עורך דין שמתמחה בתחום.

 

התמודדות עם המצב

התמודדות עם רשלנות רפואית בהריון מורכבת מכל מיני דרכים, להלן כמה מהן:

  1. התמודדות נפשית

האישה וקרובי משפחתה עשויים לחוות דיכאון, עצבות, דכדוך וכו' לנוכח המצב

 

  1. התמודדות פיזית

האישה עשויה לחוות כאבים, נכויות ופגיעות פיזיות אחרות לנוכח המצב.
אישה בהריון שחוותה למשל בעת הלידה קרע בדרגה 4 עשויה לחוות פגיעה בשרירי סוגר הטבעת שמובילה להתפתחות של אי שליטה במתן צואה ובדליפה של גזים.
יולדת שאובחנה כבעלת קרע בדרגה זו עשויה לחשוד כי התבצעה רשלנות רפואית במהלך הטיפול בעקבות ההתרחשויות הבאות:

  • לידה שהתנהלה באופן רשלני
  • מעקב רשלני שבוצע אחרי היולדת
  • התעלמות מתלונות שנשמעו מצד היולדת ועוד
  1. התמודדות כלכלית

האישה ומשפחתה עשויים לחוות קשיים כלכליים בעקבות המצב, כך שהם עשויים למצוא את עצמם לא עומדים בהוצאות כלכליות חריגות שנובעות מהרשלנות הרפואית.

 

לסיום

התמודדות עם מצב של רשלנות רפואית בהריון הינה מורכבת מאוד. כל אישה חווה את הרשלנות הרפואית בהריון מזווית אחרת. יש מי שהרשלנות פוגעת בה אישית ומסכנת אותה ויש מי שהרשלנות פוגעת בעובר שלה ומסכנת אותו. בשני המקרים מדובר בהתמודדות נפשית, פיזית וכלכלית שאינה פשוטה וגורמת לאישה להגיע למצב של קושי ותסכול עמוק.
ראוי לציין כי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי אצל עורך דין שמתמחה בתחום כדי לבחון האם אכן מדובר במצב של רשלנות רפואית בהריון והאם אישה זכאית לקבל פיצויים.

 

משקל

אולי יעניין אותך גם