תביעת החזר כספי בגין ניתוחים בחו"ל

אין ספק כי בסופו של דבר, בריאות היא הדבר החשוב ביותר עבור כולנו.

וכפועל יוצא מכך, רבים מאיתנו מקדימים תרופה למכה ורוכשים ביטוחי בריאות המאפשרים לנו כיסויים נרחבים וראש שקט.

אחד מהכיסויים הבסיסיים והנפוצים בפוליסות אלו הוא ניתוחים בחו"ל.

במידה ונזקקתם לטיפול זה, כיצד ניתן לקבל את ההחזר המגיע לכם?

 

רק בריאות

כולנו נמצאים במרוץ החיים ושגרת החיים התובענית, במטרה לשפר את איכות החיים שלנו ושל משפחתנו ככל הניתן. אך בתוך כל המרוץ הזה, אין ספק כי הדבר החשוב ביותר הוא הבריאות שלנו ושל משפחתנו.

עולם הרפואה בכלל ועולם הטכנולוגיה בפרט אמנם עשו התקדמות משמעותית בשנים האחרונות, אך מעצם היותנו בני אדם, אנחנו חשופים בכל עת למחלות כאלו ואחרות, אשר מעבר להשפעתן על מצבנו הבריאותי – הפיזי, עלולים גם לגבות מאיתנו, ומהסביבה התומכת הקרובה אלינו, מחיר כלכלי לא פשוט, הנובע מהצורך לבצע טיפולים יקרים כאלו ואחרים.

 

ביטוח בריאות

מתוך ההבנה כי אין הדאגה לבריאות נמצאת בראש מעייננו, והרצון להפחית ככל האפשר את הסיכון הכלכלי בעת קרות המקרה הבריאותי, אנשים רבים מקדימים תרופה למכה ורוכשים ביטוחי בריאות בעלי כיסויים נרחבים ומותאמים אישית.

בין הכיסויים הנרחבים והמגוונים המוצעים בביטוחי הבריאות של חברות הביטוח השונות, ניתן למצוא את הכיסוי בגין ניתוחים בחו"ל. ניתוחים בחו"ל נחשבים לטיפול רפואי יקר, הן בגלל דמי הטיפול של הרופאים המומחים בחו"ל והן בגלל הוצאות המחיה של המנותח, היכול להגיע לכדי מאות אלפי ₪.

היות ומדובר בכיסוי מהותי ויקר, חשוב לוודא לפני ביצוע הניתוח בחו"ל כי הוא אכן מכוסה בפוליסת הבריאות שלכם. בכדי להימנע מעוגמת נפש ומצב של החזר זעום, או אי החזר בכלל, מומלץ להיוועץ בשירותיו של עורך דין חוזים מקצועי ומנוסה, שילווה אתכם בתהליך ויסייע לכם לקבל את כל המגיע לכם.

 

תהליך הגשת תביעה החזר כספי בגין ניתוחים בחו"ל

לאחר בדיקת הזכאות והאישור לביצוע הניתוח מחברת הביטוח, עליכם להגיש תביעת החזר כספי עבור הניתוח שביצעתם בחו"ל. תהליך הגשת התביעה מבוצעת לרוב באופן פיזי או מקוון מול חברת הביטוח שלכם, כאשר לרוב תתבקשו למלאות את הטפסים הבאים:

  1. טופס תביעה – פירוט ההליך וסיבת התביעה
  2. פרטים אישיים של המבוטח
  3. קבלה המוכיחה את התשלום עבור הניתוח שביצעתם
  4. פרטי חשבון הבנק להפקדת כספי הפיצוי

 

היעזרו במומחים

התהליך הבירוקרטי של המצאת המסמכים והגשתם לחברת הביטוח יכול להיות מתיש ומסורבל לפעמים, בטח כשאין לכם ניסיון במצב (ועדיף שכך..), כשפעמים רבות, מילוי לא נכון של הטפסים עלול לגרום לסרבול ועיכוב בכספי ההחזר המגיעים לכם.

נוסף על כך, כשמצבכם הבריאותי ממילא אינו בשיאו, בעת הגשת טפסי התביעה להחזר בגין ניתוחים בחו"ל, כדאי ומומלץ להיעזר באיש המקצוע המיומן והמנוסה בתחום – עורך דין חוזים.

 

ספרים

אולי יעניין אותך גם