כך תגישו תביעה על רשלנות רפואית ותקבלו את הפיצויים המגיעים לכם

ככל תביעת נזיקין, גם תביעה על רשלנות רפואית נמדדת בסך הפיצויים שהיא מביאה לתובע. בשביל להצליח בתביעה מסוג זה, יש להקפיד על מספר כללים מנחים בולטים שיעזרו לכם להגדיל את ההסתברות לניצחון בתנאים שלכם. במאמר הבא נסביר איך להגיש תביעה על רשלנות רפואית ולקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

 

הצטיידו בעורך הדין המתאים

כמעט כל תביעה מוצלחת מתחילה בפנייה לקבלת הסיוע המקצועי המתאים, כלומר עורך דין שמתמחה בתחום הרלוונטי לנושא התביעה. בהקשר של תביעת רשלנות רפואית, הצעד המתבקש אם כך הוא לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית בקי ומנוסה, שבאמתחתו כבר רקורד מוכח של הצלחות מקצועיות.

חשוב מאוד לבחון את הניסיון של עורך הדין הפוטנציאלי, או של משרד עורכי הדין אליו אתם פונים. כדאי לראות מה אחוז הניצחונות שלהם, מהם סכומי הפיצויים אותם הם הצליחו להוציא ובעיקר – איך בדיוק מתבטא הניסיון שלהם בתביעות רשלנות רפואית. עולם הרפואה רחב לפחות כמו עולם המשפט, ובהתאם לכך גם תביעות רשלנות רפואית שונות אחת מהשנייה.

 

אל תפסיקו לתעד

בכדי לנצח בתביעה משפטית צריך להיעזר בראיות רלוונטיות אשר משמשות כהוכחות קבילות משפטית לביסוס הטענה שלכם. בהקשר של תביעת רשלנות רפואית, הצורך בראיות הוא ברוב הפעמים צורך במסמכים, ולכן חשוב לשמור על תיעוד מלא ככל האפשר של כל הפרוצדורה הרפואית.

מה זה אומר? יש לשמור (כולל דאגה לגיבוי) כל מסמך שנראה לכם קשור או לא קשור לנושא התביעה. החל מהיסטוריה רפואית כללית ועד למסמכים הקשורים למקרה הספציפי בגינו אתם תובעים על רשלנות רפואית. תיעוד מלא הוא הדרך הפשוטה לספר סיפור מלא וברור בבית המשפט – מה שיוביל אתכם לניצחון הנכסף בתביעה.

 

השיגו חוות דעת איכותית

אחד המסמכים הקריטיים ביותר בתביעת רשלנות רפואית הוא חוות דעת מרופא מומחה רלוונטי. חוות הדעת היא מסמך מקיף אשר כולל אבחון מקיף של הנזק שנגרם לתובע, סקירה מחקרית רלוונטית, תחזית של נזקים אפשריים בעתיד וכיוצא בזה. בנוסף הוא משמש ככלי חשוב להוכחת סיבתיות בין הרשלנות הרפואית לבין הנזק שנגרם ממנה.

חשוב כמעט כמו התוכן של חוות הדעת הוא הזהות של מי שכתב אותה. חשוב להשיג רופא מומחה לתחומו, עם ניסיון עשיר הן במישור הפרקטי והן במישור האקדמי. בנוסף, כדאי להשיג חוות דעת מרופא שבקי בשפה המשפטית ובאופן בו יש לנסח חוות דעת כך שתותאם לבית המשפט.

 

שמרו על קור רוח

תביעה משפטית היא כמעט אף פעם לא "זבנג וגמרנו". מדובר בתהליך ארוך ומתיש שגובה מאמצים משני הצדדים. לכן חשוב לזכור שהדרך המשפטית ארוכה וכדאי להיאזר בקור רוח גם אם התהליך נראה מפרך ואולי אפילו קלוש. עמידה איתנה על הזכויות שלכם תשפר את סיכויים לקבל את מה שבאמת מגיע לכם.

תביעת רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם