כיצד קובעים האם הייתה רשלנות רפואית?

לא פעם אנו עדים למצבים שבהם קולגות יושבים במשך זמן ממושך על תיק בכדי להבין האם הייתה רשלנות רפואית במקרה המדובר. הדבר בא לידי ביטוי לא פעם בקרב מרבית עורכי הדין בתחום. בשורות הבאות נזכיר בפניכם איך תוכלו לקבוע האם הייתה רשלנות רפואית במקרה המדובר. שכן, עובדה זו תאפשר לכם לדעת בהמשך האם יש עילה לתביעה או שמא, צריך ליידע את הלקוח שלא אירעה רשלנות במקרה שלו.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנו כותבים תוך ליווי מטעם עורכי דין שעוסקים שנים רבות בתחום. אם להיות מדויקים, ניתן לציין כי הוותק הרב ביותר בקרב אלו שסייעו לנו הוא כ – 30 שנה והוותק הנמוך ביותר הוא כ – 22 שנים. אל עורכי דין מנוסים אלו הגענו לאחר שפרסמנו הודעה בפורום של עורכי דין וביקשנו ליווי מקצועי. שכן, היה לנו חשוב לכתוב מידע מבוסס ומקצועי ככל הניתן. זו ההזדמנות להודות לכל הגורמים שנרתמו לסייע. שכן, בזכותם מדריך זה רואה אור והוא צפוי להעלות בפניכם סוגיות ועובדות שאתם צריכים לדעת.

 

מהי בכלל רשלנות רפואית?

רגע לפני שנעמיק בשאלה המתבקשת בנוגע לקביעת רשלנות רפואית במקרים שונים, ראוי שנציין בפניכם תחילה את ההגדרה של רשלנות רפואית. אם תיכנסו אל פורום רופאים – חוות דעת רפואיות אתם תוכלו לקרוא לא מעט מקרים של רשלנות רפואית, אך יהיה לכם קשה להבין מתוך מילים אלו מהי ההגדרה המשפטית. סביר להניח שאתם יודעים את המושג, ובכל זאת, נתעכב עליו למקרה שהתחום שלכם אינו נוגע לרשלנות זו. מדובר במצב שבו קרה נזק למטופל מצד גורם רפואי כלשהו, למשל:

  • אח או אחות בקופת חולים או בית חולים
  • רופא משפחה
  • רופא מומחה
  • מנתח
  • מרדים ועוד

 

איך ניתן לקבוע אם הייתה רשלנות רפואית?

במצבים שבהם ניתן לראות בקלות כי אירע נזק למטופל שיכול היה להימנע על ידי התנהלות סבירה וזהירה, יש אפשרות לקבוע כי אירעה רשלנות רפואית. ראוי לציין כי צריך לבדוק את העניין מראש ולקבל מסמכים מעודכנים מצד הגורם הרפואי כדי לראות את שאירע. שכן, אין זה מספיק לשמוע את דבריו של הלקוח (המטופל) בשביל להגיש תביעה.

 

תביעת רשלנות רפואית הינה מורכבת

ראוי לציין כי לעיתים לוקח זמן רב עד שמגיעים להחלטה שקובעת שאכן אירעה רשלנות רפואית. שכן, לא פעם, ישנו חוסר במסמכים רפואיים מצד הגורם המטפל והדבר עלול להוביל לקושי. עורך דין טוב יודע לזהות בכל מקרה, לפי מסמכים אחרים שקיימים אם הייתה רשלנות רפואית. כך שניתן לקבוע את הרשלנות הזו גם במצבים מורכבים. בדרך כלל הדבר נעשה תוך סיוע מצד קולגות.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם איך קובעים אם הייתה רשלנות רפואית. מאחלים לכם הצלחה בהמשך דרככם המקצועית.

רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם