3 הליכים שבהם תעשו מחיקת חובות

מחיקת חובות היא תוצאה של מספר תהליכים הכוללת מחיקה מסוימת של חובות שצבר אדם שלא מסוגל להחזירם.

במידה ונקלעתם לחובות, חשוב לפעול בשלב מוקדם ולא לחכות שפתחו לכם תיק הוצאה לפועל, שכן בשלב זה האפשרויות שלכם מוגבלות יותר: ניתן יהיה לעכל את חשבון הבנק, המשכורת שלכם ואפיקי הנכסה נוספים

וכן להטיל מגבלות נוספות כגון עיכוב יציאה מהארץ.

 

הליכי מחיקת חובות

מחיקת חובות מתקבל לאחר אחד משלושה הליכים משפטיים שעובדים לפי כללים ברורים ומוגדרים. הליכים אלו רלוונטיים עבור כל אדם המצוי בחוב, בין אם יש ביכולתו להחזיר את החוב ובין אם לאו:

  1. הגעה להסדר מול הנושה

ניהול משא ומתן מול הנושה תוך ניסיון להפחית את החוב לסכום בו תוכלו לעמוד בו או לחילופין לפרוס אותו בצורה נוחה יותר עבורכם. ברוב המקרים נושים יסכימו למחוק חלק מהחוב רק במידה והם יקבלו באופן מיידי את החלק שהוסכם. במידה וישנה פריסת תשלומים, לרוב נושים לא מסכימים להפחית את סכום החוב.

 

  1. הסדר חוב בפיקוח בית המשפט

הליך המפוקח על ידי בית המשפט ונעשה כחלק מהליך חדלות פירעון או בהליך נפרד. במקרה זה, במידה והנושה או רוב הנושים (51% אחוז המחזיקים 75% מסכום החוב) מסכימים להסדר המוצע, בית המשפט מאשר את ההסדר והחובות שהיו לכם עד תחילת ההליך נמחקים.

 

  1. הליך חדלות פירעון

זוהי למעשה ברירת המחדל. הליך חדלות פירעון הוא למעשה הליך פשיטת רגל, במסגרתו ניתנת מעין "הזדמנות שנייה" למי שנקלע לחובות מעבר ליכולת ההחזר שלו. הליך זה מתחיל בעיכוב תהליכי ההוצאה לפועל והתביעות כנגד החייב, ובמידה והתהליך מצליח הוא מסתיים בצו הפטר – כלומר מחיקת החובות שהיו בטרם ההליך באופן מלא או חלקי. הליך חדלות פירעון דורש מהחייב לרכז את כלל ההוצאות וההכנסות בדו"חות דו חודשיים וכן להתייצב לחקירה אצל ממונה מטעם כונס נכסים שמאתר את הנכסים בבעלותכם, בודק את הדו"חות שהגשתם וממליץ לבית המשפט על ניהול התהליך.

לאחר הדיון בבית המשפט בנוגע לקבלת צו הפטר, מתחילה תוכנית הפירעון שהיא למעשה התשלום שיש לשלם (אם בכלל) כדי שהחוב יימחק. יש לציין שגם התשלומים בתוכנית הפירעון וגם התשלומים לאחר עיכוב התהליכים קשורים למצב הכלכלי של החייב ויכולתו להחזיר את החוב, ומנותקים מגובה החוב. תוכנית הפירעון מוגבלת לשלוש שנים, וברוב המקרים לא ימומשו דירת המגורים של החייב אן הרכב שלו (אלא אם מדובר ברכב יוקרה) אך כן יהיה צורך לשלם חלק משווים. בסיום כל התשלומים מתקבל צו הפטר ומחיקת החובות.

 

 סיוע משפטי במחיקת חובות

לא חשוב מהו תהליך מחיקת החובות בו אתם נמצאים, חשוב מאוד להיעזר בשירותו של עורך דין מחיקת חובות כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר שיאפשרו לכם להגיע למחיקת חוב, שיקום והמשך חייכם הכלכליים. בעיקר כאשר מדובר ההתנהלות מול נושה מוסדי כגון בנק, חשוב לא לעבור את התהליך לבד שכן זהו תהליך מורכב עם תוצאות הרות גורל.

 

מאזניים

אולי יעניין אותך גם

הליך חדלות פירעון
עורך דין חדלות פירעון

מה הוא הליך חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון נועד לתת לאדם הפטר מחובותיו במצב בו הוא אינו מסוגל לעמוד בהחזר חובותיו. ההליך החליף את ההליך של פשיטת רגל ובמסגרתו הדגש

קרא עוד »
כלי משפטי
עורך דין חדלות פירעון

תהליך חדש – חדלות פרעון

חדלות פירעון היא הליך חדש יחסית במשפט הישראלי, שתפקידו להסדיר מצב בו החייב אינו מסוגל לפרוע את החובות שלו כלפי הנושים השונים. במצב כזה, הנושא

קרא עוד »