מה המטרה בהליך פשיטת רגל ואיך עושים זאת?

הליך פשיטת רגל נועד לתת מזור לאנשים או עסקים הנמצאים בחובות רבים, ולעזור להם לסיים את החובות ולצאת לדרך חדשה ונקייה. ההליך מאפשר לחייבים לסגור את כל החובות הפתוחים להם, דרך תמיכה של מערכת המשפט ועזרה בהליך החזרת החובות. כך שהמטרה של הליך פשיטת רגל היא בעיקר סוציאלית, ונועדה לעזור לחייבים להשתקם ולסיים עם החובות. על אותה הכף, ההליך עוזר לנושים לקבל את המגיע להם, עד כמה שניתן ומתאפשר לחייב, תחת פיקוח ותמיכת המערכת. כדי לבצע הליך לפשיטת רגל ישנם מספר שלבים שכדאי להכיר ולעקוב אחריהם. לשם כך, לפניכם קצת על מה המטרה בהליך פשיטת רגל ואיך עושים זאת?.

 

מה הוא בדיוק הליך פשיטת רגל ומה מטרתו?

הליך פשיטת רגל הוא הליך משפטי שמתבצע לעסק או לאדם שפשט את רגלו ונקלע לחובות רבים מנשוא, בליווי מערכת המשפט. מטרתו של ההליך היא בעיקר סוציאלית, לדאוג לאזרחים ולעסקים שנקלעו בחובות ולאפשר להם בסיוע מערכת המשפט, למחוק ולסיים עם כל החובות שרשומים תחתם, כדי לצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות ולחצים כלכליים כה גדולים.

ההליך מתחיל בהגשת בקשה, ובמידה והיא מתקבלת ועומדת בתנאים שהציב בית המשפט, הוא ממשיך בליווי בית המשפט עד שבסופו לאחר מספר חודשים, יוצא החייב נקי מחובות ומלחצים כלכליים כבדים כשהיו לו בתחילת התהליך. לעוד מידע ולסיוע בתהליך מומלץ לפנות אל משרד עו"ד דניאל ינובסקי לפשיטות רגל.

 

איך מבצעים הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל יכול להיות מורכב לביצוע וכמובן כמו בכל הליך משפטי, אתם עלולים להיקלע לחוסר הבנות ופינות קטנות. לכן רבים שוכרים שירות של עורך דין המתמחה בפשיטות רגל, שיעזור לבצע את ההליך כראוי. חשוב להכיר את השלבים המרכזיים בהליך של פשיטת רגל, שעומדים בגרעין ההליך למעשה:

 

הגשת הבקשה

הגשת הבקשה לפשיטת רגל היא השלב הראשון שתצטרכו לעבור. להגשת הבקשה תצטרכו לצרף נתונים רבים וכל מסמך המלמד על החובות, הנתונים הכלכליים והפיננסים שלכם או של העסק. הגשת הבקשה דורשת את הצגת מצבכם העסקי והחובות שאתם נתונים בהם, באופן הכי מעמיק וברור שאפשר.

חשוב שתציגו את מצבכם על כל הבעיות והקשיים שלכם, כדי שבית המשפט הבוחן את הבקשה יוכל באמת לראות כי מדובר במצב שאין לצאת ממנו אלא דרך הכרזה על פשיטת רגל והתחלה חדשה. כמובן שישנם תנאים הנבחנים ושיש לעמוד בניהם, למשל על החובות להיות גבוהים יותר מ17,500 ₪ וכדומה.

 

השלבים הבאים – פירעון והפטר

לאחר הגשת הבקשה ובמידה ובית המשפט אישר אותה, יחלו להתבצע מספר שלבים נוספים. ברוב המקרים, בהתאם לבקשה ולנתונים שהוגשו, בית המשפט ידרוש מן החייב תשלומים חודשיים עבור החובות ועבור פירעונם עד כמה שמסוגל החייב, עד שבהמשך יכול החייב לקבל צו הפטר, כזה שפוטר אותו מיתר החובות בהתאם לבקשת בית המשפט.

עורך דין חדלות פרעון

אולי יעניין אותך גם

הליך חדלות פירעון
עורך דין חדלות פירעון

מה הוא הליך חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון נועד לתת לאדם הפטר מחובותיו במצב בו הוא אינו מסוגל לעמוד בהחזר חובותיו. ההליך החליף את ההליך של פשיטת רגל ובמסגרתו הדגש

קרא עוד »
מאזניים
עורך דין חדלות פירעון

3 הליכים שבהם תעשו מחיקת חובות

מחיקת חובות היא תוצאה של מספר תהליכים הכוללת מחיקה מסוימת של חובות שצבר אדם שלא מסוגל להחזירם. במידה ונקלעתם לחובות, חשוב לפעול בשלב מוקדם ולא

קרא עוד »
כלי משפטי
עורך דין חדלות פירעון

תהליך חדש – חדלות פרעון

חדלות פירעון היא הליך חדש יחסית במשפט הישראלי, שתפקידו להסדיר מצב בו החייב אינו מסוגל לפרוע את החובות שלו כלפי הנושים השונים. במצב כזה, הנושא

קרא עוד »