האם עזרתו של עורך דין יכולה לסייע בתשלומי מס שנתי נמוכים יותר?

כולנו יודעים שתשלומי מיסים זה לא הצד החזק של רובנו, מדובר בהליכים בירוקרטיים, עם הרבה מספרים, דקויות ודברים שבלי ללמוד אותם, קל לעשות טעויות. גם אם אנחנו לא אוהבים את זה, תשלומי מיסים זה חלק בלתי נפרד מחיינו, ובעיקר עבור עצמאיים, מדובר בהליך שלם שמצריך את העזרה המקצועית של אנשים שיוכלו לסייע, לכוון ולדאוג שהכל יעשה בצורה מסודרת, ובכך למנוע מכם הרבה בעיות בנושא.

 

דוח שנתי למס הכנסה

בכל סוף שנה, אנשים רבים צריכים להגיש דוח שנתי למס הכנסה, בו יהיה פירוט מלא של כל ההכנסות של אותו אדם במהלך שנה המס בארץ ובחו״ל. בדרך כלל, שנה המס היא שנה מלאה החלא מהראשון לינואר ועד לשלושים ואחד לדצמבר. הדוח יכלול ריכוז של הניכויים והזיכויים אליהם האדם זכאי בהתאם לנסיבות האישיות שלו. במידה ומדובר באדם נשוי, יש להגיש דוח אשר כולל את ההכנסות של כל התא המשפחתי, גם אם הצד השני שכיר.

 

חישוב המס

על סך אותו דוח שמגישים, מחושב סכום המס הסופי אותו האדם יצטרך לשלם, לכן יש חשיבות עצומה לכך שהכנת הדוח תהיה קפדנית למדי, בכדי למנוע תשלומי מס מיותרים. פה נכנס לתמונה עורך דין, רואה חשבון, ומשרדים שונים מקצועיים, אשר מציעים שירותי הגשת דוח שנתי, תוך כדי עזרה במיצוי מלא של כל ההטבות המגיעות לכם וניצול מלא של זכויותיכם, מה שיכול להוביל לתשלומי מס נמוכים יותר ממה שהיה בלי סיוע.

 

סיבות לקבלת סיוע בהכנת הדוח

חשוב להבין שיש סיבות רבות לכך שתצטרכו סיוע בהכנת הדוח השנתי, לדוגמא, הינה כמה מהסיבות העיקריות:

  • אין מקום לטעות – קודם כל בהקשר של רשויות המס, חייבים להבין שאין מקום לטעויות, גם אם אינכם יודעים משהו אתם לא פטורים ממנו, ולכן חשוב מאוד שהדוח יעשה בצורה המדויקת שמתאפשר רק בעזרת סיוע מקצועי.
  • בלי פספוסים חשובים – בדרך הזאת לא תפספסו הוצאות רבות, שככל הנראה אינכם מודעים שמותר לכם לדרוש.
  • מיצוי מלא – כך תוכלו לוודא שאתם ממצים את מלוא הטבות המס המגיעות לכם על ידי הפקדות עצמאיות לקופות גמל וקרנות השתלמות, תוכן ביטוחי, אובדן ל כושר עבודה, ביטוחי חיים ועוד. בנוסף תוכלו למצות את מלוא נקודות הזיכוי האישיות המגיעות לכם בהקשר למצב משפחתי, מצב רפואי וכדומה.
  • עבודה מיטבית – רק בעזרת סיוע מקצועי, תוכלו באמת להצליח לקזז באופן מלא הפסדים מניירות ערך, לבחור מסלול מיסוי אולטימטיבי שיתאים למצבכם, להיות מודעים למעמד שלכם בהקשר לביטוח לאומי והימנעות מהפתעות מיותרות.

 

לסיכום

הרבה אנשים חושבים שיוכלו לעשות זאת בעצמם, אך הגשת הדוח השנתי למס הכנסה זה עניין מורכב למדי, ומצריך עזרה מקצועית כמעט בכל סיטואציה. הסיוע הזה, יוביל למימוש מלא של מה שיכול לעזור לכם לשלם מס שנתי מופחת ככל המגיע לכם, ולהימנע מבעיות עתידיות, כך תוכלו להגיש את הדוח בראש שקט. כנסו למדו עוד במאמר הזה.

מאזניים

 

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »