פיצויי פיטורים – למי מגיע ומה גובה הפיצוי?

רובנו שמענו לא פעם על המושג "פיצויי פיטורים", אך מעטים מאתנו מכירים בו מקרוב. מדריך זה עולה לרשת, כדי לעשות לכם סדר בנושא. קראו את השורות הבאות ותגלו אם מגיעים לכם פיצויי פיטורים? באיזה סכום? ומה תידרשו לעשות כדי לקבל אותם?

 

נעים מאוד –  פיצויי פיטורים

הגיע הזמן להכיר בפיצויי הפיטורים מקרוב. מדובר בתשלום שמועבר מהמעסיק לעובדו השכיר שפוטר (במקרים מסוימים ניתן לקבל את הפיצויים במידה והעובד התפטר על דעת עצמו). המטרה של תשלום זה היא לפצות את העובד על אובדן הכנסתו. שכן, כך הוא יוכל לקבל את התמיכה הראויה שתקל במציאת מקום עבודה חדש. חשוב לציין שרוב המעסיקים בישראל חייבים להפריש מידי חודש סכום מסוים שנחסך לטובת פיצויי פיטורים בלבד. הסכום מועבר במרבית המקרים לביטוח הפנסיה או קופת הגמל. תרחיש זה בא לידי ביטוי, כדי להבטיח את התשלום מצד מקום העבודה במידה וזה ייקלע בהמשך לקושי כלכלי מסיבה כזו או אחרת.

 

הזכאות לפיצויים

פוטרתם ממקום עבודתם ואתם רוצים לדעת אם אתם זכאים לקבלת פיצויי פיטורים? ובכן, כדאי שתדעו שעליכם לעמוד ב – 2 התנאים הבאים שיאפשרו את הזכאות:

  1. תקופת עבודה מינימלית: תוכלו לקבל את פיצויי הפיטורים במידה ועבדתם במשך שנה אחת רציפה (לפחות) במקום העבודה
  2. סיום יחסי העבודה באים לידי ביטוי בהתאם לנסיבות שקבועות בחוק: כידוע, יש חוקים ברורים בכל הנוגע למתן פיצויים. אלה יועברו אליכם במידה ופוטרתם בעקבות אחד או יותר מהמצבים הבאים:

– המעסיק שלכם פשט רגל

– המעסיק הלך לעולמו

– יש בידיכם חוזה עבודה לתקופה מסוימת והוא לא חודש

כמה עולה הפיצוי

מה גובה הפיצויים שתקבלו? זה תלוי

כל עובד צפוי לקבל פיצויים בגובה אחר. שכן, התשלום הסופי מחושב בהתאם לנוסחה הבאה: גובה המשכורת החודשית האחרונה שהועברה לעובד X מספר שנות העבודה. חשוב לציין שהחישוב נעשה תוך שימוש בפרמטרים נוספים, לדוגמא:

  • שכר הבסיס
  • וותק
  • תוספת מקצועית ועוד

אם אתם רוצים לדעת מהו גובה הפיצויים שתקבלו, עליכם להזין את הפרטים החסרים בנוסחה שהוצגה לעיל או לפנות לגורם מקצועי שיבדוק את הסכום המלא תוך התבוננות בתלושי המשכורת שלכם.

 

המעסיק מסרב להעביר את כספי הפיטורים? יש מה לעשות!

לצערנו, יש מעסיקים שנמנעים ממסירת פיצויי הפיטורים, למרות שהחוק מחייב אותם לעשות זאת. אם נתקלתם במצב שכזה, עליכם לפנות לעורך דין שיבדוק את זכאותכם ויסייע בהגשת תביעה משפטית במקרה הצורך.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את פיצויי הפיטורים באופן נרחב. כעת ברור לכם שמדובר בסכומים גבוהים שמגיעים לכם בהתאם לקבוע בחוק. זו העת לבדוק את תלוש המשכורת ולבצע את החישוב בהתאם לנכתב לעיל. זכרו, עליכם לפנות לעורך דין מוסמך שילווה אתכם בעת הצורך, כדי שתוכלו לקבל את הסכום המלא.

זכאי לפיצויי פיטורים

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »