במיוחד עכשיו: מי יכול להוציא רישיון לנשק?

בחודשים האחרונים יותר ויותר ישראלים מגישים בקשה לנשק אישי. המאורעות של השביעי לאוקטובר ומה שהתרחש לאחריהן הוכיחו לכולנו עד כמה נשק אישי יכול להציל חיים. בנוסף, תחושת הביטחון של כולנו נפגעה, ואין דבר שיכול להחזיר אותה אלינו יותר מהר מאשר נשק אישי. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין האם גם אתם זכאים לקבל רישיון לנשק אישי.

 

רישיון נשק

במדינת ישראל, החזקה של כלי ירייה מותרת רק לאחר קבלת רישיון. הדרך המהירה ביותר להבין האם אתם זכאים לקבל רישיון היא פשוט לבצע בדיקת זכאות והגשת בקשה לרישיון נשק עם חברת easy2gett. הבדיקה הזו תאפשר לכם להבין האם אתם זכאים לקבל רישיון נשק ואם כן מה התבחין שעל בסיסו כדאי לכם להגיש את הבקשה לרישיון. כאן נעזור לכם להבין מה הנתונים הרלוונטיים.

רישיון

למה דווקא עכשיו

עוד לפני שנספר לכם על התבחינים, חשוב להבין שדווקא עכשיו זהו הזמן הטוב ביותר להגיש את הבקשה לרישיון נשק. האירועים של החודשים האחרונים למדו את כולנו עד כמה נשק אישי הוא דבר שיכול להציל חיים, אך מעבר לזה עכשיו גם הליכי הבקשה מאושרים בצורה מהירה יותר. המשרד לביטחון לאומי הקצה כוח אדם מיוחד על מנת לאפשר לכמה שיותר ישראלים לשאת נשק אישי.

 

מקום מגורים

התבחין הראשון שמאפשר לכם לקבל נשק הוא מקום המגורים שלכם. מגורים מעבר לקו הירוק, מגורים בערים מעורבות או עיר כמו ירושלים מאפשרות לכם לקבל נשק אישי על בסיס החלטה של איש מקצוע. יתר על כן, המקום לא חייב להיות דווקא מקום המגורים שלכם אלא גם מקום לימודים או עבודה יכול לזכות אתכם בקבלת רישיון, אם כי אז תצטרכו להציג מסמכים שמאששים את טענתכם.

 

שירות ביטחוני

קריטריון מרכזי נוסף שמאפשר לכם לקבל נשק הוא שירות ביטחוני. כל מי ששרת בתור לוחם בצה"ל יכול לקבל נשק, כמובן לאחר בדיקה של משטרת ישראל. בנוסף, שירות בצבא קבע יכול לזכות בנשק גם את מי שאינו משמש בתור לוחם. שירות במשטרת ישראל או באחד מגופי הביטחון האחרים של המדינה גם הוא מזכה בנשק וכן התנדבות באחד מארגוני ההצלה הלאומיים.

 

עבודה

הקריטריון האחרון שעליו נדבר הוא עבודה. מי שעובד בתור חקלאי או מוביל של סחורה רגישה גם הוא יכול להגיש בקשה לרישיון נשק על בסיס הקריטריון הזה. כאמור, עבודה במקום רגיש אמנם אינה שקולה למגורים אולם גם היא בדרך כלל תספיק כדי לזכות אתכם בנשק אישי.

 

לסיכום

כדי להחזיק נשק במדינת ישראל עליכם לקבל רישיון מהמשרד לביטחון לאומי. כל הקריטריונים שעליהם קראתם כאן הם הבסיס לקבלת הרישיון אולם גם אם אתם עונים לאחד מהם האישור תלוי בבדיקה של אנשי המשרד ורק לאחר מכן תוכלו לקבל את החותמת הסופית שתאפשר לכם לשאת נשק.

אֶקְדָח

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »