ממחלה להחלמה: כיצד אישורי פטור ממס הכנסה יכולים להקל על הנטל הכספי

התמודדות עם מחלות קשות כרוכה כמובן בהיבט הפיזי-בריאותי, המשפיע על יכולת התפקוד היום-יומית ואיכות החיים שלנו. ישנו היבט נוסף אותו עלינו לקחת בחשבון – ההיבט הכלכלי, הכרוך בפגיעה בכושר ההשתכרות ובהוצאות הרפואיות השונות. בכל הנוגע לנטל הכספי, ישנו פתרון מועיל, אותו בהחלט כדאי להכיר – אישורי פטור ממס הכנסה

 

כיצד מחלות קשות משפיעות על חיינו בהיבט הכלכלי?

אחד המאפיינים הבולטים של מחלות קשות ובעיות רפואיות שונות הוא כמובן ההיבט הבריאותי – פיזי, הגורם לחולה להרגיש חלש יותר ופוגע ביכולת התפקוד השגרתית היום – יומית שלו. אם לא די בכך, הרי שהמחלות הקשות משפיעות על חייו של החולה גם בהיבט הכלכלי, הן כתוצאה ממצבו הבריאותי, כשהוא כבר לא יכול לעבוד ולהתפרנס כראוי והן בשל ההוצאות הרפואיות השונות.

כיצד מחלות קשות משפיעות על חיינו בהיבט הכלכלי

מחלות קשות ומס הכנסה – מה הקשר בין השניים?

בכדי לסייע לחולים להתמודד עם הנטל הכספי, מדינת ישראל מעניקה לזכאים שורה של הטבות שונות, דוגמת פיצויים וקצבאות שונות, בהתאם למצב הרפואי ושיעור אחוזי הנכות שנקבעו לחולה בגין המחלה. כחלק מסל ההטבות שהמדינה מעניקה לזכאים, נמצאות גם הטבות הקשורות למס הכנסה, החל מתשלום מס מופחת ועד קבלת אישור פטור ממס הכנסה.

 

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

אישור פטור ממס הכנסה מעניק פטור מלא או חלקי מתשלום מס הכנסה, בסכומים היכולים להגיע לכדי מאות אלפי שקלים בשנה ולהקל באופן משמעותי על הנקל הכספי של הסובלים ממחלות קשות. בין המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה נמצאות: מחלות סופניות, מחלות כרוניות, אי ספיקת כליות ועוד.

ככלל, בכדי לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה, יש לעמוד במספר קריטריונים שקבע המוסד לביטוח לאומי: אחוזי נכות בשיעור של 90% לפחות או נכות משוקללת, של מצבור מחלות, כאשר לפחות אחת מהמחלות מזכה בשיעור נכות של 40% לפחות.

למי מגיע פטור ממס הכנסה

כיצד ניתן לקבל אישור פטור ממס הכנסה?

בכדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה, יש לפנות בשלב הראשון אל הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, בכדי שתקבע עבורכם את אחוזי הנכות. ככל ונקבעו לכם אחוזי נכות בשיעורים המזכים, ניתן יהיה להמשיך בתהליך ולפנות אל רשות המיסים, באופן מקוון או דרך אחד הסניפים, באמצעות טופס בקשה לפטור ממס, שיבחנו את הבקשה ויתנו לכם תשובה תוך 10 ימי עסקים.

 

מהי הדרך המומלצת לקבלת אישור פטור ממס הכנסה?

הדרך לקבלת פטור ממס הכנסה עוברת כאמור דרך בירוקרטית ארוכה, כאשר כל טעות ואי דיוק בפרטים, עלול להוביל לדחיית הבקשה. אחת הדרכים המומלצות והיעילות ביותר לקבלת אישור פטור ממס הכנסה היא להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתלווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

מלבד ההיבט הפיזי – בריאותי, למחלות קשות יש גם היבט כלכלי, הנובע בעיקר מפגיעה בכושר ההשתכרות ומההוצאות הרפואיות השונות. פטור ממס הכנסה, חלקי או מלא, מהווה את אחת הדרכים היעילות להקלה על הנטל הכספי עבור החולים במחלות קשות, כאשר הקריטריונים לקבלת הפטור מותנים בעיקר בשיעור אחוזי הנכות שנקבעו בוועדה הרפואית.

ממחלה להחלמה כיצד אישורי פטור ממס הכנסה יכולים להקל על הנטל הכספי

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »