החזר מס לחיילים משוחררים

חיילים משוחררים משירות סדיר אשר השקיעו מזמנם ומרצם בעבור המדינה ללא שכר משמעותי זוכים בגין שירותם להטבת מס בדמות החזר המשתנה בהתאם לאורך השירות והמגדר של החייל. במאמר זה נסקור תחילה מי זכאים להטבת מס זו ולאחר מכן את אופן קבלת ההטבה וגודלה.

 

מי זכאים להטבת המס:

שירות סדיר לפי הגדרת פקודת מס ההכנסה אשר מסדירה הטבה זו הוא שירות בצה"ל, משמר הגבול, משטרה וכן בשירות לאומי אזרחי. כלומר אין זה הכרח להיות בצה"ל וגם כאלו אשר שירתו במסגרות חלופיות זכאיים לקבלת ההטבה. הזכאות להטבת מס זו נמשכת לאורך 36 החודשים לאחר שחרורם מהשירות הסדיר.

במידה וחייל ממין זכר שירת לאורך תקופה של 23 חודשים ומעלה, הוא זכאי להחזר מס של 2 נקודות מס על הכנסה עד להכנסה חודשית של 8,424 ₪. במידה והמשוחרר שירת 12-23 חודשים, הוא עתיד להיות זכאי להטבת מס של נקודת מס אחת עד להכנסה חודשית של 6,867 ₪.

חיילת לעומת זאת, נדרשת לשירות של מעל 22 חודשים על מנת להיות  זכאיות להחזר מס של 2 נקודות כשההכנסה החודשית הפטורה ממס היא עד לסכום 9,155 ₪. במידה וחיילת שירתה בין 12 ל-22 חודשים תהיה זכאית לנקודת מס אחת, כאשר ההכנסה החודשית הפטורה ממס היא עד להכנסה חודשית של 7,645 ₪.

במידה ובחורה או בחורה שירתו בשירות לאומי הם ידרשו ל-24 חודשים בשירות לאומי על מנת להיות זכאיים להטבת מס של שתי נקודות ו-12 חודשים של שירות לאומי על מנת להיות זכאים להטבת מס של נקודה יחידה. כאשר תקרת המשכורת החודשית לשם זכאות להטבת המס הינה זהה לחיילים וחיילות משוחררים.

 

אופן קבלת ההטבה:

על מנת להיות זכאי להטבת המס שהוסדרה במסגרת פקודת מס ההכנסה, יש להציג את תעודת השחרור בפני המעסיק ולהגיש הצהרה בנושא זה במסגרת טופס 101\130.

על מנת לוודא שאתם מקבלים יש להסתכל בתלוש המשכורת ולראות את נקודות הזיכוי, חייל משוחרר אמור לראות 4.25 נקודות זיכוי מס בתלוש המשכורת שלו וחיילת משוחררת אמורה לראות 4.75 נקודות זיכוי בתלוש המשכורת שלה.

במידה והשכר החודשי גבוה מהתקרה שצוינה במאמר זה (למשל ההכנסה של חייל אשר שירת מעל שנתיים היא מעל 8,424 ₪), אך החייל או החיילת המשוחררים לא עבדו לאורך כל השנה האזרחית באותו מקום עבודה או באותה רמת שכר, ייתכן והם עדיין יהיו זכאים לקבלת ההטבה. שכן יכול להיות שבחישוב שנתי ההכנסה השנתית המצטברת שלהם הינה נמוכה מהתקרה אשר פטורה ממס. אך לשם קבלת ההטבה הם יצטרכו להגיש למס הכנסה בסוף השנה האזרחית בקשה לתיאום מס בו יציגו את ההכנסה השנתית שלהם ויקבלו החזר כספי על המס שנלקח מהם.

לסיכום, חיילים משוחררים זכאים להטבת מס הנעה בין נקודה לשתי נקודות זיכוי, כל עוד שכרם שלהם נמוך מתקרת השכר החודשית או השנתית. לשם קבלת ההטבה כל שעליהם לעשות הוא להגיש את תעודת השחרור למעסיק במסגרת טופס 101 אותו הם ממלאים עם תחילת עבודתם.

מאמר בחסות Money Back החזרי מס.

 

איך לבדוק בצורה יעילה את החזרי המס באתר: https://taxes-refund.co.il.

חייל קרבי

אולי יעניין אותך גם

פטורים בהנפקת מס הכנסה
מיסים

האם מס ההכנסה מנפיקה פטורים?

מדיניות מיסוי ותקנות ממלאות תפקיד חיוני בפיתוח הכלכלי של מדינה. בישראל, שירות מס ההכנסה, אחראי על ניהול ואכיפת חוקי המס. עם זאת, אנשים ועסקים רבים

קרא עוד »
טראמפ על רקע ארה"ב
מיסים

מה היא תוכנית גילוי מרצון?

חובת הדיווח על אזרחים אמריקאים שחיים מחוץ לגבולות ארה"ב התעצמה עם כניסת רפורמת המסים של טראמפ ובעקבותיה התגברה האכיפה. ישראלים רבים שמחזיקים אזרחות אמריקאית וכלל

קרא עוד »
מיסים
מיסים

סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה

הגעתם לגיל השלישי ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם מתנהלים בצורה הכלכלית הכי נכונה שאפשר? רוצים לדעת שאתם לא משלמים יותר מידי מיסים וכי בסופו של

קרא עוד »
מיסים

גילוי מרצון – חבל לפספס את זה

תשלומי המיסים הם משהו שאנחנו שומעים עליו עוד הרבה לפני שאנחנו נכנסים למעגל העבודה, שכן כולנו עדים לשיחות של "הגדולים" שמתמרמרים על המיסים הגבוהים במדינה.

קרא עוד »