מה היא תוכנית גילוי מרצון?

חובת הדיווח על אזרחים אמריקאים שחיים מחוץ לגבולות ארה"ב התעצמה עם כניסת רפורמת המסים של טראמפ ובעקבותיה התגברה האכיפה. ישראלים רבים שמחזיקים אזרחות אמריקאית וכלל לא ידעו שזהו מעמדם החוקי, מצאו את עצמם במצב מבלבל ומלחיץ, שבו הם חייבים כסף לממשלת ארה"ב ואף חשודים בהעלמת מס.

אז מה אפשר לעשות?

 

גילוי מרצון – מהלך שמשנה את כללי המשחק

אזרחים אמריקאים חייבים להגיש דוחות מס שנתיים לממשלת ארה"ב, גם אם הם לא חיים שם ואפילו אם אין להם שום עסקים בארה"ב. החוק האמריקאי קובע כי גם אזרחים שחיים ועובדים מחוץ לארה"ב יצטרכו לשלם מיסים ובדיוק לשם כך נפתחה תוכנית גילוי מרצון גם בארה"ב.

 

מי צריך לדווח לרשויות המס בארה"ב?

אזרחים אמריקאים באשר הם, צריכים לדווח לרשויות המס בארה"ב בין אם הם שכירים או עצמאים, בין אם יש להם עסקים בארה"ב ובין אם לא ואפילו אם מעולם לא דרכה כף רגלם על אדמת ארה"ב.

כמו למשל אנשים שנולדו בישראל להורים בעלי אזרחות אמריקאית. לצד אנשים אלה, גם בעלי עסקים ומשקיעים שיש להם נכסים מניבים, או עסקים בארה"ב, אף א אינם חיים בארה"ב ואפילו אם הם מחזיקים בעסק וירטואלי, צריכים לדווח לממשלת ארה"ב ולשלם מיסים לפי הצורך.

לא אחת מצליחות רשויות המס האמריקאיות לאתר אנשים שלא מדווחים ולא משלמים מיסים, לעיתים בגלל ניסיון להעלים מיסים ולעיתים בתום לב. במקרים כאלה, בהם רשויות המס האמריקאיות קובעות כי מדובר בהעלמת מס מכוונת, אנשים אלה צפויים לקנסות וסנקציות קשות בעקבות המעשה.

מנגד, אנשים שפעלו בתום לב ולא מלאו את חובת הדיווח ולא את חבות המס שלהם בלי כוונה לבצע העלמת מס יכולים להתחמק מקנסות וסנקציות, אם יצהירו על מצבם בפני רשויות המס האמריקאיות ויביעו את רצונם לתקן את המצב.

 

לפתוח דף חלק – גילוי מרצון

גילוי מרצון לא רק מאפשר לכם להצהיר באופן גלוי ולהימנע מתשלום קנסות, אך גם עבור ממשלת ארה"ב מדובר על צעד משתלם.

איתור ומרדף אחר מעלימי מס יכול לעלות למדינה סכומים גבוהים של כסף ולכן המדינה מעדיפה להציע לאזרחיה דרך קלה, נוחה וזולה יותר להסדיר את העניין, תוך שהיא מרוויחה מאות מיליוני דולרים בזכות מיסים הנכנסים לקופה וחוסכת לעצמה את ההוצאות הכרוכות בענישה של מעלימי מס.

 

לסיכום

גילוי מרצון הוא הליך מבורך, אותו מציעות ממשלות שונות, בכלל זה גם ישראל וארה"ב לצורך גביה תקינה של מיסים אצל אזרחים המתגוררים ברחבי העולם, תוך ויתור על קנסות וסנקציות הכרוכות בד"כ בהעלמת מס. לצורך ביצוע אופטימלי של המהלך, רצוי להתייעץ עם רו"ח אמריקאי, בעל ניסיון וידע רלוונטי בתחום המיסוי האמריקאי.

 

חישוב כסף במחשבון

אולי יעניין אותך גם

פטורים בהנפקת מס הכנסה
מיסים

האם מס ההכנסה מנפיקה פטורים?

מדיניות מיסוי ותקנות ממלאות תפקיד חיוני בפיתוח הכלכלי של מדינה. בישראל, שירות מס ההכנסה, אחראי על ניהול ואכיפת חוקי המס. עם זאת, אנשים ועסקים רבים

קרא עוד »
חישוב מס
מיסים

החזר מס לחיילים משוחררים

חיילים משוחררים משירות סדיר אשר השקיעו מזמנם ומרצם בעבור המדינה ללא שכר משמעותי זוכים בגין שירותם להטבת מס בדמות החזר המשתנה בהתאם לאורך השירות והמגדר

קרא עוד »
מיסים
מיסים

סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה

הגעתם לגיל השלישי ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם מתנהלים בצורה הכלכלית הכי נכונה שאפשר? רוצים לדעת שאתם לא משלמים יותר מידי מיסים וכי בסופו של

קרא עוד »
מיסים

גילוי מרצון – חבל לפספס את זה

תשלומי המיסים הם משהו שאנחנו שומעים עליו עוד הרבה לפני שאנחנו נכנסים למעגל העבודה, שכן כולנו עדים לשיחות של "הגדולים" שמתמרמרים על המיסים הגבוהים במדינה.

קרא עוד »