מאיר בקרמן מסביר על התנהלות נכונה בחקירת מס

קל מאוד לעשות טעויות ולהתבלבל בכל הנוגע למיסים.

רבים לא יודעים כי חקירות מס הינן עניין נפוץ למדי שיכול לפגוש כל עובד המוגדר כעצמאי או בעל חברה, וכי בחקירות אלו ניתן לעשות טעויות שיגרמו לכם לצאת אשמים בסופו של דבר.

במאמר זה יוסבר כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי חקירות מס ואיך הכי נכון להתנהל בהן.

 

חקירות מס ובאלו מקרים הן יכולות להתבצע

חקירות מס מתנהלות פעמים רבות אל מול בעלי עסק עצמאיים או אנשים שבבעלותם חברה. מה שהכי חשוב לדעת לגבי חקירות מס הוא שאין אפשרות להתחמק מהן לאורך הפעילות העסקית שלכם, וייתכן כי הן יפגשו אתכם כך או כך בסופו של דבר.

פעמים רבות חקירות המס מתנהלות כנגד אזרחים רגילים למדי שלא היו מעורבים מעולם בשום מעשה פשע, לא בוצעה נגדם אף פעם שום חקירה, ופעמים רבות ייתכן אפילו שאנשים אלו עשו עבירה חמורה בלי לדעת ובלי להתכוון, בצורה כזו או אחרת.

מה עושים במקרה כזה? הצעד הנכון ביותר הוא לפנות לעורך דין מאיר בקרמן, איש המיסים המקצועי בתחום, אשר יוכל לחלץ אתכם מכל בעיה ולסייע כדי לדאוג שאתם עושים את הצעדים הנכונים בכל הנוגע לחקירות מיסים.

 

סוגי חקירות מס ומה ניתן לעשות במהלך חקירות אלו

יש שני סוגים מרכזיים של חקירות מס בישראל שנת 2021. סוג חקירת המס הראשון הוא הסוג בו מתקיים המסלול האזרחי. במסלול זה, פקיד שומה מטעם מס הכנסה מקבל אליו באופן ישיר את כל הדיווחים והדוחות של נישום כלשהו. אם פקיד השומה מצא חוסר תיאום, בעיות כלשהן או חוסר סדר במסמכים שקיבל אל ידיו, הוא יכול לדרוש מהנישום לתקן את הדוחות והמסמכים הקשורים למיסים, כדי שהנישום ישלם את גובה המס המתאים שאותו עליו לשלם ולא פחות מכך.

במידה ומתקיימת חוסר הסכמה בין פקיד השומה לבין הנישום, פקיד השומה יכול לדרוש באמצעות צו לשלם את המס שנקבע. במקרים בהם אין חוסר הסכמה כזה, הנישום ישלם את המס ללא צורך בצו מיוחד.

 

מסלול פלילי לעומת מסלול אזרחי בחקירות מס

לאחר שפירטנו לגבי הסוג הראשון של חקירות המס, נעבור אל הסוג השני: המסלול הפלילי של חקירות המס. במקרה זה, של עבירות מס ההופכות להיות עבירות פליליות, המסלול האזרחי כבר לא רלוונטי. כעת, לאחר שבוחרים במסלול הפלילי, כל המסמכים, הדוחות והדיווחים של הנישום מועברים באופן ישיר למחלקת החקירות מטעם מס הכנסה. גוף זה אמור לקבל את ההחלטות לגבי הנישום ולקבוע האם בוצעה עבירת מס או לא, ואם בוצעה עבירת מס – באיזה סדר גודל היא בוצעה.

 

מעבר למסלול הפלילי מוסיף השלכות קשות

עם המעבר למסלול הפלילי הופך להיות הנישום לאדם החשוד בעבירות מס, שזו הגדרה מאיימת למדי שאף אחד לא רוצה שתהיה קשורה אליו באופן אישי. חשוב להדגיש שלהגדרה זו מתלוות השלכות קשות, ולכן מהרגע שאתם נקלעים לסיטואציה מרה כזו שאין לכם מושג איך להיחלץ ממנה, חשוב לפנות לעורך דין מומחה לענייני מיסים כגון עורך דין מאיר בקרמן. עורך דין מאיר בקרמן יוכל לעזור לכם לעשות את הצעדים הנכונים תחת שני המסלולים הקשורים לחקירות מס, לוודא שאינכם עושים טעויות ואף לחלץ אתכם מעסק הביש אחת ולתמיד.

 

למה שיבצעו כלפיכם חקירות מס: כל הגורמים לחקירות מס

יש מספר מקרים שבהם עלולים לבצע כלפיכם עבירות מס. המקרה הראשון הוא אי דיווח על הכנסות או על חלק מהכנסות. ייתכן שאתם עובדים במספר עבודות במקביל אך לא בעבור כולן אתם מקבלים משכורת מסודרת כך שיש לכם הכנסות שלא מופרש מהן מס. אולי אתם מקבלים כסף מגורם מסוים בעבור שירות כלשהו ולא מוציאים קבלה או חשבונית עבור הלקוח שלכם.

בכל המקרים האלו, כאשר אין תיעוד מספק לסכום הכסף שנכנס אליכם, אתם משלמים פחות מיסים ממה שאתם אמורים, ואם גורמים השייכים למס הכנסה יגלו את זה הם יוכלו לפתוח נגדכם חקירות מס.

 

דיווח כוזב על הוצאות

במקרה של דיווח כוזב על הוצאות, הנישום מדווח על ההוצאות שלו או על הוצאות בית העסק שבבעלותו באופן כוזב, כלומר מטה את הסכומים האמיתיים לסכומים פיקטיביים.  כדי לצמצם את כמות המס שיש להפריש בדרך כלל הנישום ידווח על הגדלת הוצאותיו לעומת ההוצאות האמיתיות, כך שבעצם מבוצעת עבירה פלילית.

במקרה כזה ניתן לפתוח נגד הנישום בהליך של חקירת מס, והדבר הבטוח ביותר לעשות במקרה זה הוא לפנות לעורך דין מאיר בקרמן, מומחה לחקירות מס אשר יוכל להכווין ולסייע, ולהגיד לכם מה הצעדים הנכונים לעשות במקרה ומתנהלת נגדכם חקירת מס.

 

הפקת חשבוניות פיקטיביות

דרך נוספת של פעולה שעלולה לגרום שיפתחו נגדכם חקירת מס, הינה הפקת חשבונות פיקטיביות. מי שעושה זאת חייב להבין את ההשלכות של מעשיו, ובראש ובראשונה שמדובר בעבירה משמעותית שעלולה לגרום להליך של חקירת מס כנגד הנישום שמבצע אותה. לפי עורך דין מאיר בקרמן, אין שום סיבה להיכנס מלכתחילה לפינות האלו מול מס הכנסה ומומלץ להימנע באופן מודע מכל עבירת מס. אך אם וכאשר מצאתם את עצמכם בכל זאת נמצאים בהליך של חקירת מס בגלל שאתם חשודים בעבירות מס, דעו שיש מוצא וניתן למצוא פתרון לכך.

 

התנהלות נכונה בחקירת מס: כל התשובות

כדי לדעת איך להתנהל באופן נכון בחקירת מס שמנוהלת נגדכם, חשוב לבחור צעדים באופן שקול ולהתמצא במערכת החוקים של המיסים בישראל.

הבעיה הגדולה ביותר היא שמדובר במערכת סבוכה, לא פשוטה להבנה וקשה להתמצאות. לכן הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות אם מתנהלת נגדכם חקירת מס היא לבחור עורך דין מקצועי ומהימן שיוכל לתת לכם סיוע, תמיכה והכוונה ולהסביר מה הצעדים הנכונים בעבורכם כדי שתוכלו להיחלץ מהתסבוכת. עורך דין מאיר בקרמן הוא האדם הנכון בעבורכם בכל הנושא של חקירת מס ובכל הקשור לעולם המיסים.

לעוד מידע תוכלו לקרוא בבלוג של עורך דין מאיר בקרמן ולפנות אליו ישירות.

 

איך יכול עורך דין מאיר בקרמן לחלץ אתכם מחקירת מס

הדבר הגרוע ביותר שתוכלו לעשות כשמתנהלת חקירת מס נגדכם הוא לעבור זאת לבד, באופן עצמאי, ובלי איש מקצוע צמוד שיעזור לכם ויכווין אתכם.

מי שבוחר לעשות את זה עושה טעות חמורה. ברגע שמתחילה להתנהל מולכם חקירת מס הדבר החכם והיעיל ביותר שתוכלו לעשות הוא לפנות לעורך דין מאיר בקרמן, המומחה למיסים, החזרי מס וחקירות מס, אשר יוכל להכווין אתכם בדרך ליציאה חלקה עם מינימום נזק מחקירת מס שמתנהלת נגדכם. עורך דין מאיר בקרמן יסייע, ייתן תשובות לכל שאלה ויתמוך לאורך הליך חקירת המס, ויכווין אתכם לכיוון הדרך הנכונה על מנת להיחלץ מהמצב.

 

לסיכום

מערכת המיסים קשה להבנה עבור אנשים רבים ולכן קורה כי חקירות מס מתנהלות באופן נפוץ נגד בעלי עסקים ועצמאיים, אשר חשודים בעבירות מס שונות. פנו למאיר בקרמן בשביל לוודא שאתם עושים את הצעדים הנכונים אם מתנהלת חקירת מס נגדכם.

אזיקים - חקירת מס

אולי יעניין אותך גם

פטורים בהנפקת מס הכנסה
מיסים

האם מס ההכנסה מנפיקה פטורים?

מדיניות מיסוי ותקנות ממלאות תפקיד חיוני בפיתוח הכלכלי של מדינה. בישראל, שירות מס ההכנסה, אחראי על ניהול ואכיפת חוקי המס. עם זאת, אנשים ועסקים רבים

קרא עוד »
טראמפ על רקע ארה"ב
מיסים

מה היא תוכנית גילוי מרצון?

חובת הדיווח על אזרחים אמריקאים שחיים מחוץ לגבולות ארה"ב התעצמה עם כניסת רפורמת המסים של טראמפ ובעקבותיה התגברה האכיפה. ישראלים רבים שמחזיקים אזרחות אמריקאית וכלל

קרא עוד »
חישוב מס
מיסים

החזר מס לחיילים משוחררים

חיילים משוחררים משירות סדיר אשר השקיעו מזמנם ומרצם בעבור המדינה ללא שכר משמעותי זוכים בגין שירותם להטבת מס בדמות החזר המשתנה בהתאם לאורך השירות והמגדר

קרא עוד »
מיסים
מיסים

סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה

הגעתם לגיל השלישי ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם מתנהלים בצורה הכלכלית הכי נכונה שאפשר? רוצים לדעת שאתם לא משלמים יותר מידי מיסים וכי בסופו של

קרא עוד »
מיסים

גילוי מרצון – חבל לפספס את זה

תשלומי המיסים הם משהו שאנחנו שומעים עליו עוד הרבה לפני שאנחנו נכנסים למעגל העבודה, שכן כולנו עדים לשיחות של "הגדולים" שמתמרמרים על המיסים הגבוהים במדינה.

קרא עוד »