תביעת ביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

תאונת עבודה היא אחד מהמקרים המאפשרים לנפגע להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל פיצויים על הנזק שנגרם לו.

בניגוד למה שנדמה לרבים, תאונת עבודה יכולה לקרות לא רק במקומות עבודה מסוכנים אלא ממש בכל עבודה.

אז מה זאת תאונת עבודה ואיך מגישים תביעה לביטוח לאומי? על כך בכתבה הבאה.

 

מה נחשב כתאונת עבודה?

על פי החוק בישראל, וספציפית לפי חוק ביטוח לאומי תאונת עבודה היא כל מקרה בו עובד נפגע במהלך עבודתו או כתוצאה ממנה. מדובר בהגדרה יחסית רחבה, ועל כן חשוב להבין את הגבולות שלה.

מלבד המקרים הברורים, כמו עובד בניין אשר נפגע מציוד כבד, או עובד בעבודה בה נעשה שימוש בחומרים מסוכנים והוא נפגע מהם, ישנם גם מקרים נוספים. לדוגמה, כל תאונת דרכים בדרך הלוך או חזור מהעבודה, וכמובן במהלך נסיעת עבודה כמו שליחות או נסיעה לפגישה, נחשבת גם היא תאונת עבודה. בנוסף, ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי גם עבור פיצויים על מצב המכונה ״מחלת מקצוע״. הכוונה היא למקרים בהם נגרמה לעובד מחלה בגלל אופי עבודתו והתנאים הקיימים בעבודה זו. לדוגמה, במצבים בהם עובדים נחשפים לחומר מסוכן במשך זמן רב אשר מוביל להתפתחותה של מחלה. בנוסף, יש גם מצב המכונה ״מיקרוטראומה״ וגם הוא נחשב כסוג של פגיעת עבודה. במקרה הזה מדובר על פגיעות גופניות שנגרמות בעקבות עבודה ממושכת, אשר גורמת לפגיעה גופנית, כמו פגיעות במפרקים או בגב.

 

איך תובעים את ביטוח לאומי בגין תאונת עבודה?

ראשית, בכל מקרה בו יש חשד לפגיעה בעקבות תאונת עבודה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה לתביעות עבודה על מנת להבין בצורה הטובה ביותר את הזכויות והפיצויים שאפשר לקבל. חשוב לדעת כי את התביעה לביטוח הלאומי ניתן להגיש עד 12 חודשים מזמן התאונה, ולכן לא כדאי לדחות את ההתעסקות במסמכים לשלב מאוחר מדי. כמו כן, כדאי לדעת שלאחר ביצוע התביעה מול הביטוח הלאומי וקבלת ההכרה בתאונה, קל יותר לתבוע גם גופים נוספים כמו חברת הביטוח או המעסיק. השלב הראשון בביצוע התביעה הוא בהודעה על התאונה למעסיק וקבלת טופס הפניה לטיפול רפואי. באמצעות הפניה זו, ניתן לפנות לבית החולים לקבלת טיפול, וכן לבקש תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה. לאחר שיש רישום רפואי מסודר של התאונה ושל פרטיה, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי.

 

דמי פגיעה – מה זה אומר?ֿ

לאחר השלמת התהליך מול הגורמים הרפואיים ומקום העבודה, ניתן לגשת לתביעה מול המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל דמי פגיעה. חשוב להבין כי דמי הפגיעה הם הפיצויים המשולמים עבור כלל ימי העבודה שהוחמצו בעקבות התאונה, עד ל-13 שבועות. הטיפול הרפואי עצמו משולם על ידי קופת החולים ללא צורך בהשתתפות עצמית. בנוסף, ניתן גם לקבל אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי ובעקבותיהם להיות זכאים גם לקצבת נכות.

 

שטרות של יורו

אולי יעניין אותך גם