סוגי הנזקים בכתב התביעה בגין נזקי גוף

נזקי גוף עשויים להיגרם כתוצאה מתאונה מסוימת, בין אם התקיימה בדרכים, בין אם התקיימה במקום עבודה ובין אם התקיימה בבית. במידה ואדם סובל מנזקי גוף בעקבות תאונה שעבר, רשאי  להגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצויים.

 

עורך דין בתחום הנזיקין

לבחירת עורך דין טוב ומקצועי שייצג אתכם בתביעת נזיקין, ישנה משמעות גדולה, שכן, ביכולתו לקדם עבורכם את התביעה ולדאוג להצלחתה ככל הניתן. בפרט, כאשר מדובר בתביעה נגד חברת ביטוח, אזי ייצוג מקצועי ומנוסה של עורך דין נזקי גוף הינו מכריע ואף עשוי להשפיע על הצלחת התביעה ועל גודל הפיצוי שיצליח התובע לקבל.

בבחירת עורך הדין בתחום נזיקין, ההמלצה היא לבחון כי הוא מנוסה בתביעות נזקי גוף וכי ניתן יהיה לסמוך עליו בתהליך התביעה.

למידע נוסף אודות עורך דין נזיקין, ניתן להיכנס לhttps://fclaw.co.il/עורך-דין-נזיקין/תביעת-פיצויים-בגין-נזקי-גוף/.

 

נזקים המזכים בפיצוי

כאמור, פגיעה בתאונה עשויה לגרום לנזקי גוף, שבדרך כלל ניתן לתרגם לפיצויים כספיים. סוגי הנזקים הנכללים בכתב התביעה ועשויים לזכות את התובע בפיצויים, כוללים בין השאר:

  1. נזקים פיזיים בגוף, כגון: כוויות, שברים, נקע וחבלות שונות.
  2. אובדן השתכרותו של התובע, עקב היעדרות ממקום העבודה שלו.
  3. הוצאות ששולמו ע"י התובע, כגון: הוצאות בגין טיפולים רפואיים, הוצאות נסיעות, הוצאות בגין תרופות וכד'.
  4. סבל ועוגמת נפש.

ככלל, בכדי להוכיח את קיומם של הנזקים השונים, מהם סובל התובע, עליו לצרף לתביעת הנזיקין את כל המסמכים והאישורים הרלוונטיים לנזקים, שיכולים להוות ראיה במהלך התביעה.

 

פגיעה נפשית עקב תאונה

כשמדברים על תאונת דרכים, ניכר כי בהרבה מצבים, נפגעים עלולים לסבול מפגיעה נפשית, אשר מוגדרת כ"פוסט טראומה". מדובר בתגובת הדחקת האירוע הטראומתי, אשר עשויה לכלול תופעות שונות המזכירות לנפגע את הטראומה שעבר במהלך התאונה.

הנפגע בתאונה עשוי לחוות התקף נפשי, חרדה וחששות עקב התאונה שעבר ותופעות אלה עשויות אף להחמיר ולהפוך לכרוניות. מסיבה זו, נזקים שחווה אדם כתוצאה מתאונה, לא תמיד מתבטאים רק כנזקים פיזיים, אלא גם כנזקים נפשיים והחוק מכיר בכך. מסיבה זו, בכתב התביעה לקבלת פיצויים, נהוג להוסיף גם את הנזקים הנפשיים, מהם סובל התובע, אם אכן הם קיימים.

בכדי שהתובע ידע אילו נזקים יש להעלות על כתב התביעה, ישנה חשיבות גדולה להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום, שיוכל לייעץ ולבחון אילו מהנזקים (הן פיזיים והן נפשיים) קיימים וניתן לשייכם לתביעה.

 

לסיכום

הגשת תביעה בגין נזקי גוף אמורה לכלול את כל המסמכים המעידים על הנזקים מהם סובל הנפגע וזאת בכדי להגדיל, ככל הניתן, את הסיכויים לקבלת פיצויים. סוגי הנזקים הנכללים בכתב התביעה יכולים להיות הן נזקים פיזיים, המתבטאים בפגיעות שונות בגוף והן נזקים נפשיים, המתבטאים בחרדה ובפוסט טראומה כתוצאה מהתאונה.  

אולי יעניין אותך גם