פיטורים בזמן הריון – האם מגיעים לך פיצויים?

נכנסת להריון? מזל טוב! בוודאי את עסוקה בלהתעדכן במידע רפואי חשוב על משמעותן של התופעות הגופניות השונות שמזמנת לך תקופה זו, על תזונה מומלצת ועל המלצות להנקה נכונה.

ישנו מידע נוסף שחשוב שתיחשפי אליו עכשיו: זכויותיך בעבודה כאישה בהריון.

הידעת שאסור לפטר אותך מהעבודה כבר מהיום הראשון להריונך? במידה ופוטרת, את זכאית בהחלט להגיש תביעת פיצויים כנגד המעסיק.

במאמר הבא כל המידע המשפטי הרלוונטי עבורך. זכותך לדעת.

 

מה אומר חוק שוויון הזדמנויות בעבודה לגבי פיטורים בהריון?

פיטורי אישה בהריון מהווים הפרה בוטה של החוק האוסר על אפליה בהעסקת עובדים, גם אם העובדת עוד לא הועסקה פרק זמן העולה על 6 חודשים, זאת על פי חוק שוויון הזכויות בעבודה וחובת תום הלב. לפיכך, אסור מכל וכל לפטר עובדת בשל הריונה בכל חודשי ההריון כבר החל מיומה הראשון כאשה בהריון.

 

בקשה להיתר פיטורים

במידה ומעסיק מעוניין לפטר עובדת בתקופה זו, עליו לבקש היתר מיוחד מהממונה על חוק עבודת נשים. עליו להציג בפניו את הנימוקים לפיטורין ולהוכיח שאין קשר בינם לבין ההריון. במידה והסיבה הינה ההריון לא יתקבל היתר בשום אופן, והעובדת תמשיך להיחשב כמועסקת ותהיה זכאית לקבל את זכויותיה כביכול לא פוטרה מעולם.

במידה ועובדת פוטרה שלא כדין במהלך הריונה, היא זכאית בהחלט להגיש תביעת פיצויים כנגד המעסיק.

 

מימוש הזכות לקבלת פיצויים על ידי עובדת שפוטרה שלא כדין בזמן ההריון

פוטרת שלא כחוק במהלך חודשי ההריון? לפניך הצעדים בהם את רשאית לנקוט כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לך:

  • ביכולתך לבחור להגיש תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה כנגד המעסיק.
  • יש לך הזכות להגיש תביעה בבית דין לענייני עבודה בגין פיטורי הריון ולדרוש פיצויי מעסיק בגובה השכר וההטבות שלהן את היית זכאית לו לא פוטרת.

 

עובדת פחות מ-6 חודשים

במידה ופוטרת לפני שמלאו 6 חודשים לתחילת עבודתך במקום העבודה, הינך זכאית לתבוע פיצויים מכוח חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. עלייך להוכיח שלא היו סיבות נוספות לפיטורייך, על המעסיק להוכיח כי הפיטורים לא נבעו מסיבת ההריון.

 

עובדת מעל 6 חודשים

אם עבדת כבר תקופה של מעל 6 חודשים באותו מקום עבודה, אצל אותו מעסיק, הינך זכאית לתביעת פיצויים מכוח חוק עבודת נשים. במידה ובאמת הוכח שפוטרת עקב הריונך, תוכלי לתבוע פיצוי גם מכוח חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה.

 

פיטורין בזמן הריון – את זכאית לבקש פיצויים

במידה ופוטרת מהעבודה בזמן הריונך שלא כדין, חשוב שתפעלי למען קבלת הפיצויים המגיעים לך ביושר. מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי המתמחה בנושא לייצוגך באופן תכליתי ותועלתי. בנוסף עלייך לדעת כי פיטורים בזמן חופשת הלידה אסורים חוקית, ואין שום היתר לפטרך בעיתוי הזה. דעי את זכויותייך ועמדי עליהן, מה שמגיע לך – מגיע.

פטיש וספרים

 

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »