כמה ימי הבראה מגיעים לעובד בישראל?

רוב המעסיקים בישראל משלמים את דמי ההבראה המגיעים לעובדים שלהם בזמן הקבוע בחוק. אחרים בוחרים לנהוג בחוסר הגינות. כך שהם מעבירים את דמי ההבראה במועד מאוחר יותר או שהם לא מעבירים אותם כלל. המדריך הנוכחי יצא לבדוק כמה ימי הבראה מגיעים לעובד, כדי להעלות את המודעות לנושא ולאפשר לעובדים להכיר בזכויות שלהם מקרוב.

 

דמי הבראה – מה זה אומר?

רגע לפני שנציג בפניכם את ימי ההבראה שמגיעים לעובדים בהתאם לחוק, עליכם לדעת מה זה בכלל אומר. נסביר בפשטות כי זהו תשלום שמועבר לכל עובד שכיר כחלק מתנאים סוציאליים שמגיעים לו על פי החוק במדינת ישראל. חשוב להדגיש כי כל מעסיק צריך לשלם לעובד שלו את דמי ההבראה אחת לשנה (גם אם העובד בחר שלא לצאת לנופש). דמי הבראה אלו מגיעים לכל עובד לאחר שזה עבד כשנה רצופה אצל המעסיק ולא פחות מכך.

ימי החלמה עושים לעובד

זוהי הזכאות לימי ההבראה

החוק קובע שימי ההבראה מגיעים לפי חישוב של שנות הוותק במקום העבודה. הנה פירוט מדויק בנושא:

שנות הוותק מספר ימים שיתקבלו בדמי ההבראה
שנה ראשונה 5 ימים
שנה שנייה ושלישית 6 ימים
החל מהשנה הרביעית ועד השנה העשירית 7 ימים
החל מהשנה ה – 11 ועד השנה ה – 15 8 ימים
החל מהשנה ה – 16 ועד השנה ה – 19 9 ימים
20 שנות ותק ואילך 10 ימים

אם גיליתם בשלב זה שלא קיבלתם את ימי ההבראה המגיעים לכם כחוק, עליכם לפנות לעורך דין שעוסק בתחום. אנו ממליצים לשוחח עם עורך דין יניב גבריאל שסייע לנו בעבר בהקשר זה.

 

פרטים חיוניים אודות זכאות לדמי הבראה

עובדים רבים לא מודעים לכך שהם יכולים לקבל ימי הבראה מבלי שיצטרכו להוכיח שנפשו או שהו בבית הבראה כלשהו. שכן, אין שום תנאי לקבלת ימי ההבראה הללו. עובדה נוספת שחשוב להכיר נוגעת למי שעובדים במשרה חלקית. החוק קובע כי אלה יוכלו לקבל דמי הבראה באופן יחסי בהתאם להיקף המשרה שלהם.

ימי החלמה עושים לעובד

לא קיבלתם את דמי ההבראה מהמעסיק? אל תשבו בחיבוק ידיים

קוראים יקרים, אם גיליתם ברגעים אלו ממש שלא קיבלתם את דמי ההבראה שמגיעים לכם בהתאם לקבוע בחוק, עליכם לפנות אל עורך דין באופן מידי. אנו שומעים לא פעם על מי שמרגישים חוסר נוחות בפנייה מסוג זה. שכן, הם חוששים שהמעסיק ייפגע או יתבע אותם. אנחנו כאן כדי ליידע אתכם שאינכם צריכים לחשוש – החוק בעדכם.

 

לסיום

החוק קובע שכל עובד יכול לקבל דמי הבראה מסוימים בהתאם לוותק שלו במקום העבודה. ככל ששנות הוותק עולות, כך דמי ההבראה עולים. בשלב זה אתם מכירים בעובדות החשובות בנושא, כך שנבקש מכם רק להעביר אותן הלאה, לשכירים נוספים שטרם הכירו בזכאות זו.

ימי החלמה עושים לעובד

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »