האם ניתן למחוק רישום פלילי?

קיומו של רישום פלילי עלול לגרום לבעיות בקבלה למקומות עבודה, ליצור תדמית שלילית ולהוביל לתוצאות שליליות נוספות, וזאת על אף שהרישום הפלילי יכול לנבוע מתיקים ישנים שהסתיימו לפני שנים רבות.

רבים אינם יודעים, אבל במקרים רבים ניתן למחוק את הרישום הפלילי ואת הרישום המשטרתי.

 

מי יכול למחוק רישום פלילי?

להרשעה בעבירה ישנו פרק זמן של התיישנות ופרק זמן נפרד של מחיקה. תקופת ההתיישנות של הרשעות משתנה בין סוגי העבירות השונות ובהתאם לעונש שנגזר על הנאשם.

נכון להיום, תקופת ההתיישנות על עונש שלא עולה על שנת מאסר אחת היא שבע שנים בצירוף תקופת המאסר שהוטלה. על עונש שלא עולה על חמש שנות מאסר תקופת ההתיישנות היא התקופה שהוטלה ועוד עשר שנים. תקופת ההתיישנות על הרשעה במקרה של עונש מאסר הגדול מחמש שנים היא התקופה שהוטלה ועוד כפל שנות המאסר, ובלבד שהתקופה הנוספת לא תעלה על חמש עשרה שנים). במקרים של עונשים אחרים, תקופת ההתיישנות היא שבע שנים. במקרה של קטין, תקופות ההרשעה הן קצרות יותר.

תקופת המחיקה היא פרק זמן של עשר שנים לאחר סיום תקופת ההתיישנות. משחלפה תקופת המחיקה, יראו את ההרשעה כהרשעה שנמחקה ולא יימסר עליה מידע אלא לגופים מצומצמים המנויים בחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים.

בסמכותו של נשיא המדינה לקצר את תקופת ההתיישנות ותקופת המחיקה של הרשעה על מנת לאפשר למי שהורשע לפתוח דף חדש בחייו מבלי הכתם של ההרשעה.

בנוסף להרשעות פליליות יש סוג רישום נוסף המופיע בתדפיס המידע פלילי – רישום משטרתי בדבר תיקי חקירה סגורים . מדובר בתיקים שהוחלט שלא להגיש בהם כתב אישום אולם התיקים נסגרו מעילת סגירה שאינה היעדר אשמה, ולכן הרישום לגבי אותם תיקים נשאר. כדי למחוק את הרישומים לגבי אותם תיקים יש להגיש בקשה מנומקת לגורם שסגר אותם לשנות את עילת סגירת התיק להעדר אשמה, או בחלוף תקופה מסוימת לפנות בבקשה מסודרת למדור מידע פלילי במשטרת ישראל לביטול הרישום המשטרתי.

 

מחיקת רישום פלילי באמצעות עורך דין פלילי

במקרים שיש רצון להגיש בקשת מחיקת רישום פלילי, מומלץ להסתייע בעניין זה בעורך דין פלילי, שהינו בעל ניסיון ומומחיות בטיפול במקרים של מחיקת רישום פלילי או מחיקת רישום משטרתי.

עורך דין פלילי שמתמחה בהגשת בקשות מסוג זה, יידע למקסם את סיכויי הבקשה למחיקת הרישום באמצעות הכנת בקשה מקצועית מנומקת הן בהיבט העובדתי והן בהיבט המשפטי, וניתוב הבקשה לגורם המתאים – רשות החקירה, רשות התביעה, מדור ביטול רישום פלילי במשטרת ישראל או נשיא המדינה.

 

מכתב חתום

אולי יעניין אותך גם

פטיש
פלילי

הטרדה מינית מצד הבוס

מתי תיחשב זוגיות עם הבוס כהטרדה מינית? מה אמור מקום העבודה לעשות במקרה שחוויתי הטרדה מינית מצד הבוס? והאם אפשר לפעול בדרכים אחרות? ריכזנו את

קרא עוד »
קטינים
פלילי

מהם הליכי המעצר לקטינים

ישראל היא בין המדינות המערביות שמערכת החוק והמשפט שלהן נחשבת לפרוגרסיבית יחסית ומוכוונת להתנהלות הוגנת כלפי קטינים שנקלעו להליך פלילי. גם קטין שנחשד בביצוע עבירה

קרא עוד »
אישה מעשנת
פלילי

איסור על עישון במקומות עבודה

עישון במקומות עבודה הוא נקודה משמעותית עבור מעשנים ועבור לא מעשנים. איסור העישון מגביל את המעשנים והתרתו פוגעת בעובדים שאינם מעשנים משום שהם נחשפים לסכנות

קרא עוד »