הסכמת הורה לנסיעת קטין לחול

היות ולא הרבה קטינים מטיילים בגפם, לא כולנו מודעים לכך שנסיעת קטין לחו"ל מחייבת את האישורים המתאימים. אז למי פונים בכדי לקבל הסכמת הורה לנסיעה של קטין לחו"ל? באפשרותכם להסתייע בשירותי נוטריון מנוסה. מי הוא נוטריון? בואו נדון בכך.

קטינים ישראלים אשר צריכים לעבור גבולות בין מדינות, חייבים את האישורים המתאימים. בין אם הקטין צריך לצאת מישראל או להיכנס לגבולותיה, יש צורך להסתייע בשירותי נוטריון המספק לכם את המסמכים המתאימים והאישורים. נוטריונים הם עורכי דין שצברו לפחות 10 שנות וותק וניסיון, והחליטו ללמוד לימודי נוטריון בכדי לעסוק בתחום. לא כל עורך דין יכול להיות נוטריון ולא כל עו"ד יכול לספק לכם אישור הסכמת הורה לנסיעת קטין לחו"ל.

באיזה גילאים יש צורך בליווי לחו"ל?

החוק מחייב כל קטין ישראלי לנוע בין גבולות עם המסמכים המתאימים, והאישורים החתומים על ידי נוטריון מוסמך. אם מדובר על קטין אשר צעיר מגיל של 5 שנים, חובה עליכם להצמיד לאותו הקטין את הליווי המתאים וזה הנדרש בחוק (גם כאשר הוא יוצא מהארץ וגם כאשר הוא נכנס אליה).

אותו מלווה חייב להיות מאושר בטופס המוחתם ומאושר אצל נוטריון, טופס הסכמת הורה. אותו מלווה שחתום במסמכי הנוטריון, חייב להיות מעל גיל 18, אלא אם כן הוא קרוב משפחה מדרגה ראשונה. קרוב משפחה מדרגה ראשונה יכול ללוות גם בגיל 16.

קטינים צריכים ליווי לחו"ל בכל גיל?

במידה והקטין בגילאים של 5 שנים ועד 14 שנים, עדיין יש צורך בליווי, אך יש לברר את הדרישות מהמלווה. את הדרישות מהמלווה תוכלו לברר דרך חברות התעופה השונות. אם יש צורך לצאת מגבולות הארץ, כמובן שיש לבדוק את הדרישות מהמלווה מחברת התעופה הזרה.

מעל גיל 14 ועד גיל 18 אין צורך בליווי של בגיר, אך עדיין יש צורך להיות מצויד במסמכים הנכונים שנחתמו אצל הנוטריון. במידה ואתם תרים אחר שירותיו של נוטריון מומלץ עבור הסכמת הורה לנסיעת קטין לחו"ל, נוטריון אלי ביבי עוסק שנים ארוכות בכל מה שקשור להליך וישמח ללוותכם. אז מה הם המסמכים הנדרשים עבור נסיעת קטין לחו"ל? ובכן, קודם כל, כמובן שיש צורך לוודא כי הדרכון של הקטין בתוקף.

מטוס ממריא

נוטריון | חתימת טופס הסכמת הורה

במידה ויש צורך בליווי הקטין בטיסה ובמעברי הגבולות, יש צורך לוודא את תקפותו של דרכון המלווה גם כן. טופס הסכמת הורה הוא מסמך נדרש גם כן, ואותו תוכלו להוריד גם מהאינטרנט.

במידה והוריו של הקטין אינם ישראליים, יש צורך להחתים את אחד ההורים על טופס הסכמה בפני קונסול המדינה. מעבר לתנאים אלו, יש צורך גם לוודא נושאי אפוטרופוס (אם יש), לוודא מילוי פרטים נכונים בטפסים ועוד. הסיוע של נוטריון יהפוך את ההליך לפשוט יותר, ופחות מורכב.

אולי יעניין אותך גם