האם ניתן למחוק רישום פלילי?

רישום פלילי הוא אחד מהדברים שהכי עלולים לעכב אדם בחייו. אדם שיש לו רישום פלילי, עלול להסתובב עם אות קלון על מצחו, ולהתמודד עם שנים קשות מאוד בחייו, כולל אי מציאת עבודה, אי קבלה למעגלים חברתיים, נידוי משפחתי ועוד. מעבר לכל אלו, רישום פלילי הוא כתם גם של האדם בפני עצמו, ולכן במידת האפשר רבים מנסים להיפטר ממנו. יצאנו לבדוק האם ניתן למחוק רישום פלילי, וגילינו שמדובר על פרוצדורה מורכבת אך בהחלט אפשרית.

 

למחוק רישום פלילי – לא פעולה מוחלטת

לא מעט אנשים חושבים שפעולת מחיקת רישום פלילי היא פעולה מוחלטת, שמשאירה אחריה דף נקי ללא כל רישום. אז לא, חשוב להבין שלא מדובר כאן על מחיקה מוחלטת, אלא על צמצום כמות הגורמים שתהיה להם גישה למידע המדובר לאחר פעולת המחיקה. כמובן שצמצום ומחיקה מהסוג הזה הם אקטים מצוינים וחיוביים עבור האדם שמבקש למחוק את הרישום, והם בהחלט יספיקו לו על מנת לצאת לדרכו החדשה.

 

האם ניתן למחוק רישום פלילי ואיך עושים את זה?

אז כן, למחוק רישום פלילי זה בהחלט אפשרי, וניתן לעשות זאת בכמה דרכים ובכמה סיטואציות שונות שמיד נפרט עליהן. בראש ובראשונה, חשוב לציין שלא כל אדם שפשע רשאי להגיש בקשה ולמחוק רישום פלילי, שכן עבירות חמורות ביותר שבמדינות אחרות ייתכן והיו מסתיימות בעונש מוות – לרוב לא יתאפשר להגיש עבורן בקשה למחיקה.

אז ראשית, למחוק רישום פלילי תלוי גם בזמן שעבר מרגע ההרשאה. על עבירות על החוק קיימת תקופת התיישנות, וברגע שזו פגה – מצטמצם מספר הגורמים שיש להם גישה אל פרטי העבירה והרישום הפלילי. שנית, כעבור 10 שנים מתום תקופת ההתיישנות יתאפשר למחוק רישום פלילי באופן אוטומטי, ואז רשימת הגורמים הזו תצטמצם אפילו יותר, ובצורה דרמטית מאוד.

 

חיילים יכולים למחוק רישום פלילי?

צבא ההגנה לישראל הוא אחד הגופים הגדולים ביותר בארץ, ואליו מתגייסים בכל שנה אלפי צעירים. הצעירים האלו מגיעים מרקעים שונים, וחלקם מגיעים מרקעים של עבירות על החוק מכל מיני סיבות וטעמים.

בזמן שחייל עומד להשתחרר מצבא ההגנה לישראל, הוא רשאי להגיש בקשה ולמחוק רישום פלילי עבור עבירות שעשה כשהיה נער, עוד בטרם התגייס לצבא. המטרה היא להעניק להם את החופש והיכולת לצאת אל העתיד שלהם בלב נקי ובראש שקט.

 

למחוק רישום פלילי עם עורך דין פלילי – כך תעשו את זה נכון

אם גם אתם מתמודדים עם סיטואציה שבמסגרתה אתם מעוניינים למחוק רישום פלילי, כדאי מאוד שבדרך ילווה אתכם איש מקצוע שיודע מה הוא עושה. ייעוץ מטעם עורך דין פלילי יכול לעשות את ההבדל בין בקשה למחוק רישום פלילי שתיתקל בסירוב לעומת בקשה למחוק רישום פלילי שתיענה בחיוב, וכן הוא זה שיכול לעשות את ההבדל בין הליך ארוך ומתיש לבין הליך קצר ומקצועי. לסיכום, כדאי לא לוותר על הליווי מטעמו בשום שלב.

פלילי

אולי יעניין אותך גם

פטיש
פלילי

הטרדה מינית מצד הבוס

מתי תיחשב זוגיות עם הבוס כהטרדה מינית? מה אמור מקום העבודה לעשות במקרה שחוויתי הטרדה מינית מצד הבוס? והאם אפשר לפעול בדרכים אחרות? ריכזנו את

קרא עוד »
קטינים
פלילי

מהם הליכי המעצר לקטינים

ישראל היא בין המדינות המערביות שמערכת החוק והמשפט שלהן נחשבת לפרוגרסיבית יחסית ומוכוונת להתנהלות הוגנת כלפי קטינים שנקלעו להליך פלילי. גם קטין שנחשד בביצוע עבירה

קרא עוד »
פטיש
פלילי

האם ניתן למחוק רישום פלילי?

קיומו של רישום פלילי עלול לגרום לבעיות בקבלה למקומות עבודה, ליצור תדמית שלילית ולהוביל לתוצאות שליליות נוספות, וזאת על אף שהרישום הפלילי יכול לנבוע מתיקים

קרא עוד »
אישה מעשנת
פלילי

איסור על עישון במקומות עבודה

עישון במקומות עבודה הוא נקודה משמעותית עבור מעשנים ועבור לא מעשנים. איסור העישון מגביל את המעשנים והתרתו פוגעת בעובדים שאינם מעשנים משום שהם נחשפים לסכנות

קרא עוד »