בואי ניפרד – הכל על פירוק שותפות עסקית

מקרה מצער של חברה גדולה שהתפרקה בחודשים האחרונים הובילה רבים לבדוק באופן מעמיק מה זה אומר הליך של פירוק שותפות ומדוע מבצעים אותו. נתקלנו במספר רב של פוסטים שהועלו לאחרונה בקבוצות שונות בפייסבוק והבנו שמישהו צריך לעשות סדר בנושא. לכן, התיישבנו לכתוב את המדריך הנוכחי שיאפשר לכל אחד ואחת לדעת מה עומד מאחורי פרידה כזו. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים.

 

תכירו את המומחים שסייעו בכתיבת המדריך

היה חשוב לנו לכתוב את המדריך הנוכחי תוך ליווי מטעם גורמים שעברו את ההליך בעצמם. לכן, פנינו אל שותפים לשעבר שפירקו את השותפות שלהם ושאלנו אותם את השאלות הבאות:

  • מה גרם לכם להביא לפירוק השותפות?
  • מה כולל ההליך?
  • איך עבר עליכם ההליך?
  • מה חשוב לדעת לגבי פירוק שותפות?

לשמחתנו, קיבלנו מידע נרחב בנושא שאפשר לנו להבין את כל הפרטים החשובים ביותר אודות ההליך. זו ההזדמנות להודות לכל אלו שסייעו לנו. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות חשוב ונחוצה ביותר בנושא.

 

4 השלבים המרכזיים שבאים לידי ביטוי בהליך של פירוק שותפות

הליך של פירוק שותפות צפוי לכלול 4 שלבים הכרחיים. השלב הראשון מצריך מכל השותפים להיפטר תחילה מכל החובות שיש ברשותם. לאחר שהם יסיימו את שלב זה, עליהם להסדיר את התשלומים ביניהם, השותפים. לאחר מכן, השלב השלישי יאלץ אותם לחשב את העלויות של פירוק השותפות. שכן, הם יצטרכו לנסות ולכסות אותם בהמשך. השלב הרביעי והאחרון כולל את חלוקת הכסף שנותר.

 

איך מבצעים את השלב ה – 4 והאחרון?

חשוב מאוד להסתייע בגורמים מקצועיים כשמבצעים את השלב ה – 4 והאחרון. שכן, מדובר בשלב מורכב שמצריך ידע מקצועי בתחום. רבים מאלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו כי הם הסתייעו בגורמים מקצועיים עוד קודם לכן, כך שבשלב ה – 4 כבר היה לצדם איש מקצוע שהנחה אותם לגבי התנהלות נכונה.

 

איך אפשר לפרק שותפות?

צריך קיום של תנאים בסיסיים כדי שניתן יהיה לפרק שותפות. לפי החוק במדינת ישראל, ניתן לפרק שותפות שכזו במידה והיא לא הוגבלה בזמן. כדי שזה יקרה, על אחד מהשותפים שמעוניין לפרק את השותפות למסור הודעה מסודרת בנושא. לאחר מועד המסירה של הודעה זו, ניתן יהיה להתחיל בהליך הפירוק.

 

שני סוגי פירוק שותפות

חשוב מאוד לציין כי יש 2 סוגים של פירוק שותפות. הראשון זהו הסוג שמתבצע תוך הסכמה של שני הצדדים וזאת לפי הדברים שנקבעו בהסכם השותפות שחתמו עליו תחילה. השני זהו פירוק בצורה מבוקרת בניהול של בית המשפט.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר מקרוב את כל הפרטים החשובים על פירוק שותפות. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים בנושא, נותר לכם רק להעביר הלאה את המידע.

פירוק שותפות עסקית

 

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »