מה האלטרנטיבה לבית משפט בעולם העסקים?

בוררות הפכה בשנים האחרונות לפתרון אידיאלי שיש רואים בו את האלטרנטיבה לבית משפט בעולם העסקים. אבל במה בדיוק מדובר, מה היתרונות של בוררות ואיך מנצלים אותם? הנה כל התשובות

בעולם העסקים מכירים היטב את המשמעות של סכסוך או מחלוקת. כל סכסוך בין בעלי עסקים עלול להפוך מהר מאוד למאבק איתנים, שגורר אחריו הוצאות כספיות מיותרות ושואב את כל האנרגיות של המנהלים והעובדים. לכן בעלי עסקים מעדיפים להימנע מסכסוכים ולנסח בכתב כל הסכמה בעל פה, אבל יש מקרים שבהם הם לא שולטים בזה. החדשות הטובות הן שקיימת אלטרנטיבה לבית משפט. בשביל לנצל אותה, צריך להכיר לעומק את המאפיינים של בוררות. לאחר מכן, כל שנותר הוא לבחור את הבורר המתאים שישמש בתור גורם אובייקטיבי ויביא את הצדדים לפתרון מקובל.

 

כל מה שצריך לדעת על בוררות עסקית

ראשית, היכנסו עכשיו לאתר של המוסד לבוררות עסקית ותבינו קודם כל מה ההבדל בין הליך כזה לבין התנהלות בבית משפט. כך למשל תגלו שבעוד בבית משפט אי אפשר לבחור את השופט, בתהליך של בוררות הבחירה היא חלק בלתי נפרד מרשימת היתרונות. זה חשוב מאוד לבעלי עסקים, כי הם רוצים לדעת שמי שעוזר להם למצוא פתרון הוא איש מקצוע מוכח שמגיע מהתחום שלהם ומכיר אותו.

שנית, בוררות הפכה לאלטרנטיבה לבית משפט בעולם העסקים פשוט משום שהיא זולה, יעילה, מהירה ומשתלמת יותר. אם למשל אתם בתור בעלי עסקים רוצים לחסוך זמן וכסף אבל לא מעוניינים להתפשר על האינטרסים שלכם, תגלו מהר מאוד שהאלטרנטיבה היחידה לבית משפט היא בוררות עסקית מסודרת.

 

איפה רואים את ההבדלים בין בוררות לבית משפט?

בוררות היא האלטרנטיבה לבית משפט בעולם העסקים בגלל עוד הרבה סיבות. כך למשל יש להביא בחשבון לא רק את פרק הזמן שבו יתנהל התהליך או כאמור את העלויות שלו, אלא גם את האפשרות לעצב את תהליך ההתדיינות לפי רצון הצדדים. כאשר הצדדים יודעים שתהליך ההתדיינות נערך לפי הרצון החופשי שלהם, סביר להניח שהם יגיעו אליו חופשיים ומשוחררים יותר. בטווח הארוך, זה הופך את התהליך למשמעותי ומגדיל את הסיכוי להגיע להסכמה.

מעבר לכך, בוררות היא ללא ספק האלטרנטיבה לבית משפט בעולם העסקים בגלל הדיסקרטיות. הליך משפטי נוטה להיות פומבי גם אם מסכימים לנהל אותו בדלתיים סגורות, כי סביר להניח שהעובדים, השותפים או אפילו המתחרים יהיו מודעים אליו. אבל עם בוררות אין בעיה כזו, לכן הדיסקרטיות משחקת תפקיד.

 

לסיכום – בוררות היא הליך רצוי וחשוב

בעולם העסקים בוחרים כיום לבצע בוררות ולא להגיע לבית משפט. לראייה, יותר ויותר בעלי עסקים משלבים סעיף בוררות כברירת מחדל לניהול סכסוך או מחלוקת כבר בחוזה המקורי ביניהם. בזכות הבוררות, בעלי עסקים פותרים סכסוכים מהר, ביעילות ובאמינות.

ניירות ייעוץ

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »