מה תפקידו של עורך דין הלבנת הון

הלבנת הון נחשבת לאחת העבירות הפיננסיות החמורות ביותר במשפט העולמי. מה שהחל עוד לפני מאה שנים בארצות הברית, אז הסתירו את הונם סוחרי האלכוהול שנאסר לשימוש, ומאז החוק התפתח ועבר שינויים רבים, שאמורים לחסל באופן מידי כל עסק שנחשד בעבירות הקשורות להלבנת הון. עורך דין המתמחה בנושא יכול לסייע רבות לעסק שכזה, ובמקרים מסוימים למנוע את קריסתו.

 

מהי הלבנת הון?

הלבנת הון היא בעצם אגירת כספים שנצברו שלא כדין, בדרכים לא חוקיות כמו עסקאות סמים, מתן פרוטקשן לארגוני פשע או גניבת או מכירת רכוש אסור, והסוואת הכספים במקומות ועסקים שונים, כמו גורמי צד שלישי כאלה ואחרים או דרך חברות קש.

החוק מגלה אפס סובלנות לגבי עבירות מסוג זה, ובוצעו בו שינויים מרחיקי לכת המתירים לגורמי האכיפה לבצע פגיעות קשות בזכויות היסוד של החשודים בדבר העבירה כמו הזכות לפרטיות וחיסיון בנקאי. זוהי עבירה מורכבת, והענישה על ביצועה ממוקמת בדרגות חומרה גבוהות שמגיעות לעונש שנע בין 7-10 שנות מאסר בפועל. סיוע משפטי במקרים אלו הינו בגדר חובה, וניתן למצוא מענה מקצועי ומומלץ בשירותיו של עורך דין מיסים משה קריסי.

 

עורך דין להלבנת הון

תפקידו של עורך דין להלבנת הון הוא ייצוג וניהול ענייניו של החשודים בעבירות אלו אל מול גורמי האכיפה ובית המשפט, תוך שמירה על דיסקרטיות מקסימלית. חשוב לציין שלאחר השינויים שבוצעו בחוק בנוגע לעבירות הלבנת הון, ביניהם השינוי הדרמטי שלפיו עבירות מס ייכללו תחת מטריית הלבנת הון, הופכים את המצב עבור החשודים לטבעת חנק המתהדקת סביבם.

הכללת רשות המיסים אל מול החשודים יכולה למוטט את העסק במהירות ובצורה בלתי הפיכה. לשם כך, עורך דין מיסים מתאים גם הוא ללוות תהליך של סיוע לנחשדים בהלבנת הון.

 

תהליך עבודתו של עורך דין להלבנת הון

בשלב הראשוני, יגבש עורך הדין הערכה ראשונית לגבי מצב הראיות הקיים נכון לנקודת ההתחלה של התהליך, במהלך פגישה אישית וראשונית. על מנת להבטיח דיסקרטיות מלאה, עורך הדין דואג להשיג צווי איסור פרסום שימנעו סיקור תקשורתי נרחב על המקרה ובראש ובראשונה את שמות החשודים, על מנת שלא ליצור נזק היקפי רב ופגיעה משמעותית בהליך המשפטי.

התהליך ממשיך באיסוף ראיות מטעם המשרד, תוך בניית תיק המאפשר לחשוד מרווח נשימה ופתח מילוט מהמצב המורכב, וכמובן- ייצוג וניהול ענייני החשודים אל מול בתי המשפט ורשויות המיסים, כולל ייצוג בוועדות ושירותי ליטיגציה.

 

לסיכום

אם נקלעתם או מי ממכריכם, לסיטואציה הנוגעת להלבנת הון, יש לפעול במהירות למציאת ייצוג משפטי נכון והולם. וודאו כי המשרד שבחרתם בעל ניסיון עשיר בייצוג חשודים בעבירות צווארון לבן כאלה ואחרות. כך תוכלו להבטיח לעצמכם מענה דיסקרטי, מקצועי ונכון עבורכם, בתקווה שבעזרת עורך הדין תצאו מהתסבוכת במהרה.

הלבנת כספים

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »