איך להתמודד עם תלונות שווא בתהליך גירושין?

תלונות שווא במהלך הליכי גירושין ודיוני על משמורת ילדים עלולות להיות מזיקות למדי, גם אם טענות אלה מוכחות כלא נכונות.

לדוגמה, צו הרחקה, שבסופו של דבר יכול להתבטל, גורם לרוב לאדם שאליו הם מופנה להתנהג באופן שמערער על התיק שלו.

במאמר הבא נסביר על להתמודד עם תלונות שווא בהליך הגירושין.

 

תלונות שווא בהליך גירושין

בכל הנוגע להליכי גירושין, ישנן סיבות רבות לכך שאנשים מציגים טענות שווא. בן זוג לשעבר עשוי להיות נואש ולכן להיות מוכן לעשות כל מה שצריך כדי לנצח בתיק. אולי הוא מקנא, או שאולי הוא טעון רגשית ופשוט בעל זיכרון מוטה. לא משנה מה הסיבה, אם בית המשפט יראה גרעין של אמת בטענות כאלה, הן עלולות להזיק לגורם שאליו מופנות הטענות.

אין מדובר במקרה של חף מפשע עד שהוכחה אשמתו. לעתים קרובות מוטלת על הנאשם האחריות להפריך את הטענות. חלק מההאשמות החמורות שאדם יכול לעמוד בפניו כוללות טענות לגבי:

  1. שימוש בסמים
  2. התעללות בילדים
  3. התעללות מינית
  4. אלימות במשפחה
  5. התעללויות נפשיות מילוליות

 

איסוף ראיות

זה אולי נראה לא הוגן שאתם צריכים להפריך שקרים, אבל לרוב זו המציאות. שקלו לנקוט בצעדים שיכולים לעזור לכם להתנהג באופן רציונלי בתקופה רגשית זו. טיפול פסיכולוגי לאחר פתיחת תיק גירושין יכול לעזור לכם להתמודד עם תסכול זה ולהישאר ממוקדים במה שחשוב באמת.

זה גם הכרחי שיהיה לכם ייצוג משפטי בשלב זה. סביר להניח שעורך הדין שלכם ייעץ לכם לאסוף ראיות המפריכות את הטענות השקריות. לעתים קרובות, זה טוב להתמקד בצד החיובי. אם הוצגו נגדכם טענות שווא של התעללות בילדים, למשל, פעלו כדי להראות לבית המשפט שאתם הורים מצוינים. חשבו באופן רחב על סוגי הראיות שאתם יכולים לייצר. עדויות יכולות לכלול:

  1. עדי אופי
  2. רישום פלילי נקי
  3. אשראי והיסטוריית עבודה
  4. אימות זמן ומיקום
  5. הודעות, מיילים, סרטונים והקלטות שמע

 

קביעת האסטרטגיה שלכם

האסטרטגיה שלכם להפרכת הטענות וערעור על הטענות של בן / בת זוגכם לשעבר תלויות מאוד בפרטים. חיוני להישאר חיובי ולא לרדת ברמתו של מאשים השווא. הצגת תדמית חיובית בפני שופט יכולה לתרום במיתון נזקים הנגרמים כתוצאה מתלונות השווא.

 

פנו לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי

אם הנישואים שלכם מתפרקים ובן / בת זוגכם טוענים כלפיכם תלונות שווא, הזמן הוא חלק קריטי. עורך הדין שלכם יכול לספק הדרכה משפטית בעלת ערך ולסייע באיסוף הוכחות המנוגדות לטענות השקריות. אל תיכנעו לשקרים ועבדו עם עורך הדין על מנת לשקם את התדמית שנוצרה לכם מול בית המשפט בעקבותיהם. אנו ממליצים ליצור עם עורך הדין כמה שיותר מהר, על מנת להבטיח כי תקבלו את מה שמגיע לכם בהליך הגירושין.

 

פטיש

אולי יעניין אותך גם

לפתוח תיק גירושין
עורך דין גירושין

מה הן 2 הדרכים לפתוח תיק גירושין?

חושבים שהקשר שלכם הגיע לסופו? הגעתם להחלטה להתגרש? בישראל ישנן שתי דרכים מקובלות להתגרש, האחת הינה לסיים את הנישואין באמצעות גירושין בהסכמה, והאחרת היא לסיימם

קרא עוד »
עורך דין
עורך דין גירושין

איך אפשר להתגרש בישראל

הליך הגירושין בארץ עלול להיות מורכב בהתאם לאופי ההליך. מרגע ההודעה של אחד הצדדים ועד השלב הסופי של הסכם הגירושים ומתן גט, יש לעבור תהליך

קרא עוד »