מהם ההבדלים בין תביעה לפינוי מושכר לתביעה לסילוק יד?

השכרתם את המושכר שלכם, וגיליתם שהשוכר מפר את תנאי ההסכם ביניכם, אתם רשאים לדרוש ממנו לפנות את המושכר. ישנם מצבים שהשוכר אינו רוצה לעזוב את הנכס, ומחליט להמשיך להישאר בו. במצב כזה תצטרכו לפנות ליעוץ משפטי ולהפעיל הליך משפטי כדי לדרוש ממנו לפנות את המושכר. במאמר זה נפרט מהם הזכויות של בעל נכס, הסיבות הנפוצות של הפרת תנאי השכירות, כיצד תפעלו במצב של הפרה, מה המידע שרצוי שתדעו כדי לשמור על זכויותיכם.

 

מה זה פינוי מושכר?

כאשר קיים חוזה שכירות בין בעלים של נכס לשוכרים, והבעלים גילה שישנה הפרה של ההסכם. הוא רשאי לדרוש מהשוכרים לפנות את הנכס, ואם השוכרים לא רוצים לפנות, ומתעקשים להמשיך ולהישאר במושכר. לבעלים ישנה זכות להגיש לבית המשפט תביעת פינוי מושכר. הבעלים פונה לבית המשפט כדי שיחייב את השוכר לפנות את הנכס המושכר בנסיבות שנוצרו.

הודעת פינוי לשוכר

זכויותיכם כבעלי נכס

יש לכם נכס? כבעלי נכס, החוק מעניק לכם זכויות וסמכויות. אתם יכולים לעשות בנכס מה שאתם רוצים, למוכר, להשכיר, להחליט לשפץ. ולהחליט לגביו, יש לכם חזקה על הנכס ואתם הבעלים. במידה ונתקלתם בשוכר סרבן או במחזיק בלתי חוקי בנכס, אתם יכולים לפנות לבית המשפט כדי להוציאו מהנכס שלכם.

 

מהי הדרך הנכונה להוציא מחזיק ממושכר?

כאשר יש שוכר שמסרב לצאת מהנכס. בעקבות הפרה של הסכם השכירות. הבעלים יצטרך להגיש תביעה לבית המשפט, כדי לבקש את עזרתו לפינויו של מחזיק סרבן. בתביעה הבעלים יפרט בדיוק מה הם העילות לפינוי המחזיק מהמושכר. הדרך החוקית היא רק על ידי הגשת תביעה לפינוי, ולא על ידי ניסיון של בעל הנכס לבצע פעולות שיגרמו למחזיק לפנות את מושכר. חשוב לפעול בצורה חוקית ולא באלימות ובדרך לא חוקית.

 

מה זה תביעה לסילוק יד?

תביעה לסילוק יד זהו הליך משפטי שמסדיר את זכות הבעלות על נכס כלשהו. תביעה כזאת מוגשת לבית המשפט על ידי בעל נכס נגד מי שפלש או מחזיק את הנכס ללא זכויות ואינו רוצה לפנות את הנכס. המטרת התביעה לסילוק יד שמוגשת לבית המשפט היא  כדי להכריע בשאלה מי הבעלים של אותו הנכס על פי דין. ולמי יש זכויות בנכס. בזכות התביעה הזאת בית המשפט יחליט, ויקבע בהחלטתו שיש לפנות מסרב פינוי או פולש מהמושכר.

 

לסיכום

במאמר הסברנו את ההבדל בין תביעת פינוי מושכר והליך של סילוק יד. שני הכלים האלה הם הליכים משפטיים להוצאת מחזיק סרבן ו/או פולש מנכס. הסברנו מהם זכויותיכם כבעלים. פרטנו מתי להגיש כל אחד מהתביעות, וכיצד לבצע את ההליך. כדי שתוכלו ליישם את זכויותיכם כבעלים, ושתוכלו לקבל את החזקה בו. ולהוציא את הסרבן או הפולש שאינו רוצה לפנות.

עיבוד רכוש של חכירה

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »