שינוי משמורת ילדים – איך עובד התהליך

כאשר מדובר על החלטות שנוגעות לילדים להורים גרושים, ההחלטות אף פעם לא נגמרות והן גם אף פעם לא סופיות. החיים הם דינמיים ודברים משתנים כל רגע, כך שהדיון החוזר על משמורת הילדים הוא לגיטימי והגיוני מאוד. הורים רבים חוזרים לבית המשפט לאחר כמה שנים ומבקשים לשנות את הסדרי המשמורת על ילדיהם. מעוניינים לעשות זאת גם? בוא להבין כיצד עובד התהליך.

 

קביעת משמורת משותפת

קביעת המשמורת יכולה להיעשות בשתי דרכים. הדרך הרגילה והמקובלת היא בהחלטה משותפת של שני ההורים שמצליחים להגיע להסדר המקובל על שני הצדדים. במידה וההורים לא הצליחו להגיע להבנה משותפת ואינם מצליחים להסכים על הסדר שמקובל על שניהם, בית המשפט לענייני משפחה יקבע את הסדרי המשמורת לאחר שאחד מהצדדים יגיש תביעה למשמורת. במקרה כזה רק עורך דין לענייני משפחה מקצועי ומנוסה יוכל לעזור לכם לקבל את מבוקשכם, לחצו כאן אם אתם מחפשים עורכת דין לענייני משפחה בסביון.

 

שינוי משמורת על הילדים

שינוי המשמורת כפי שאמרנו, יכול להגיע כצורך מכורח הנסיבות של החיים. לצערנו, זה קורה לעיתים קרובות גם בגלל סיבות לא טובות כמו אלימות אצל אחד הצדדים כלפי הילדים, הסתה מכוונת של הורה אחד כנגד השני או הפרת הסדרי הראייה שנקבעו לפני. שינוי המשמורת יכול להגיע מצד בקשתם של ההורים, במידה ואושר על ידי בית משפט, אך הוא יכול להגיע גם כדרישה של בית המשפט.

 

הוכחת הצורך

על מנת ששינוי המשמורת יתאפשר, תצטרכו להוכיח כי חל שינוי מהותי בחיי הילדים ובחיי הוריהם, שמצריך שינוי כה מטלטל עבור הילד. בית המשפט רוצה לראות שאכן יש סיבה לעקור את הילד מהסביבה הביתית אליה התרגל ולהעביר אותו לסביבה חדשה, השינוי חייב להיות עבור טובת הילד בלבד ולא מטעמי נוחות של אחד מהצדדים.

כדי לקבל תמונה מלאה ובעזרתה לקבל החלטה נכונה, בית המשפט שולח עובדת סוציאלית לשוחח עם ההורים ועם הילדים על מנת להבין את הצורך לעומק. העובדת הסוציאלית נותנת את הערכתה לבית המשפט – שבסוף יחליט האם להתחשב בה או לא מכיוון שהוא אינו מחויב. יש לציין כי ברוב המקרים אכן מתייחסים ברצינות להערכה.

 

שינוי בתנאי המזונות

עוד דבר שצריך לזכור ולקחת בחשבון כחלק מהתהליך של שינוי המשמורת, והוא שינוי בתנאי המזונות. ברגע שמבקשים לשנות את הסדרי המשמורת ניתן לבקש גם לשנות את תשלומי המזונות. שינוי בתנאי המזונות נובע מכך שהחוק כיום אומר שישנו שוויון בין נשים לגברים בענייני המזונות והסכום נקבע על פי הזמן שהילדים נמצאים אצל כל אחד מההורים ועל פי הכנסותיהם. לכן, כאשר רוצים לשנות את הסדרי המשמורת, בהכרח ישתנו הזמנים בהם הילדים נמצאים אצל כל אחד מההורים, ועל כן הסדר המזונות גם ישתנה.

משמורת על ילד

 

אולי יעניין אותך גם

ספרים ופטיש
עורך דין משפחה

מהם התנאים לקבלת צו הורות פסיקתי

רבים מאתנו נתקלו לא פעם בחייהם בזוגות חד מיניים אשר מגדלים ילדים. בשנים האחרונות עקב התפתחות הטכנולוגיה והתמעטות דעות קדומות שונות מצליחים יותר ויותר זוגות

קרא עוד »
6 סיבות להשתמש בשירותי עו"ד משפחה
עורך דין משפחה

6 סיבות להשתמש בשירותי עו"ד משפחה

עורך דין לענייני משפחה עוסק בתחומים שונים הקשורים לניהול המשפחה. בתוך כך נכללים הסכמים בין בני זוג, ניהול מעמד ידועים בציבור, צוואו­ת וירושות, הסדרת משמרות

קרא עוד »