רשלנות רפואית בהריון

התקופה המרגשת ביותר בחייך היא ללא ספק תקופת ההיריון, אולם לצערנו אנו עדים למקרים בהם בוצעה רשלנות במהלך ההיריון או בלידה עצמה. כיצד תדעי אם את זכאית לקבל פיצוי? עו"ד דוד פייל, מומחה לרשלנות רפואית מסביר.

רשלנות רפואית בהריון – מה חשוב לדעת?

תקופת ההיריון והלידה היא ללא ספק רגע השיא בחייה של כל אישה, אשר מעוניינת להעביר את התקופה הזאת בנועם כאשר התוצאה הסופית היא תינוק בריא. על אף הפיתוחים השונים בתחום הרפואה ובפרט בתחום הילודה, אנו עדים ללא מעט מקרים בהם בוצעה רשלנות רפואית בזמן ההיריון או הלידה אשר גרמו לנזקים הן ליולדת והן לעובר. למעשה, מדובר בתחום מורכב וזאת לאור הרגישות בטיפול במקרה הזה, אולם חשוב לזכור כי במידה ואכן בוצעה רשלנות את זכאית לקבל פיצויים בגין הנזקים שנגרמו, זאת בתנאי שאכן ניתן להוכיח אותם. על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית ישנה חשיבות רבה לפנייה לעורך דין אשר מתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, זאת על מנת לבצע איסוף מדויק של כל המסמכים הרלוונטיים כמו גם קבלת חוות דעת מרופא מומחה בתחום הילודה אשר יכול לאשש את דבר הטענה. חשוב לזכור כי הפיצוי בגין רשלנות להריון תלוי בנסיבות של המקרה כאשר באופן כללי ניתן לחלק את הרשלנות לשני חלקים מרכזיים: רשלנות בהריון או רשלנות בלידה, כפי שמסביר עו"ד דוד פייל, מומחה לרשלנות רפואית.

 

רשלנות בהריון – באילו מקרים?

תשעת חודשי ההיריון הם חודשים לחוצים ביותר בעבור האישה, זאת משום שהיא עוברת אין ספור בדיקות אשר נועדו לאשש כי התינוק בריא כמו גם לגלות האם ישנם פגמים או מומים אשר בגינם יהיה צורך בטיפול נוסף. תביעת רשלנות בהריון יכולה להיות מוגשת כאשר אישה חוותה לטענתה רשלנות בזמן הבדיקות וזאת לאור אי תשומת לב מספקת של הרופא המטפל לגבי מעקב ההיריון או התעלמות ממצאים חריגים אשר מחייבים טיפול נוסף ובירור. על כן, אי מתן טיפול רפואי מתאים בזמן תקופת ההיריון היא עילה מוצדקת להגשת תביעה וזאת כאמור בתנאי כי ניתן להוכיח ע"י חוות דעת כמו גם מסמכים רפואיים אותם המטופלת זכאית לקבל מתוקף החוק, וזאת על מנת להוכיח בבית המשפט כי אכן בוצעה רשלנות.

 חדר ניטוח

רשלנות בלידה

הליך של לידה הוא הליך רפואי מסובך ומורכב, גם בעידן הנוכחי בו הרפואה מפותחת מאוד. למעשה, בזמן הלידה עלול להתרחש מקרה של נזק הן ליולדת והן ליילוד, כתוצאה מפעולה לא נכונה של הרופא או הצוות המטפל. על כן, חשוב להיוועץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום כמו עו"ד דוד פייל וזאת על מנת לבדוק את מידת הזכאות כמו גם בדיקה מעמיקה לגבי נסיבות המקרה וזאת באמצעות מומחים לתחום הגניקולוגיה, כמו גם איסוף מסמכים רלוונטיים.

רוצים לדעת עוד על רשלנות רפואית לחצו כאן

 

 

 

אולי יעניין אותך גם