קבלת רישוי מהעירייה לבניית פרגולה

דיני הבנייה בישראל הם מהמורכבים והבירוקרטיים ביותר בעולם. העלות הגבוהה של הקרקע בישראל, מובילה לכך שכל תוספת קטנה למבנה היא בעלת ערך פוטנציאלי של מאות אלפי שקלים, בעיקר באזורי הביקוש הגבוהה. במאמר זה נפרט על הדרך הטובה ביותר לשפר את הסיכויים לקבלת רישוי מהעירייה לבניית פרגולה, מרכיב חיוני בכל חצר בית, אשר יכול לשדרג את ערך הנכס.

 

יש להציג תכנית בנייה מפורטת

כאשר פונים לעירייה כדי להוציא אישור לביצוע עבודות בנייה או שיפוץ, חשוב מאוד להבין את האינטרס של הפקידים. מבחינת הפקידות, כל עבודת בנייה שהם מאשרים, היא עוד אחריות שהם לוקחים על עצמם. אחריות אשר יכולה להגיע למצב של תביעות אישיות נגדם במידה שהבנייה מתבצעת בצורה חובבנית, או שהתוכנית שאושרה מהווה פגיעה סביבתית או סיכון. לכן, כאשר פונים אל מערך הפקידות של העירייה לקבלת האישור, חשוב להגיע הכי מוכנים שאפשר. יש להציג תכנית מפורטת של שלבי הבנייה, זמנים משוערים בהם ימשכו העבודות, וכמובן תכנון הנדסי שלם. בין אם אתם רוצים אישור למשהו פשוט כמו בניית פרגולה מעץ, או לתוספת של חדר לבית, עליכם להקפיד שתוכנית הבנייה תעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. בנו אותה בשיתוף עם מהנדס בניין או אדריכל, ונסו להביא אותה לרמת גימור מושלמת כבר במועד ההגשה הראשונית, מה שיעניק לפקידים תחושה של אדם רציני שניתן לסמוך עליו.

 

האם ניתן לערער על החלטת העירייה?

ערעור על החלטת העירייה הוא שלב אשר אתם לא רוצים להגיע אליו. אם במקרה כן תגיעו למצב כזה, כדאי מאוד שתעזרו בשירותי עורך דין מקרקעין. ההיכרות של עורך הדין עם שלל החוקים הנוגעים לבנייה ולקבלת האישורים, יכולה למנוע מצב של התעמרות של רשויות העירייה בכם. עורך הדין יוכל להביא את המצב לפתרון מהיר, פשוט בגלל שהוא יוכל לסייע לכם לעמוד בכל קריטריון, מופרך ככל שיהיה. ערעור על החלטת העירייה הוא מאתגר מאוד. הוא דורש קודם כל, לתקן את כלל הליקויים שנמצאו על ידי פקידי העירייה באישור הראשוני של התוכנית. מעבר לתיקון הליקויים הספציפיים שנמצאו, על מגיש הבקשה לבניית פרגולה לוודא שהוא מנסה לאתר ליקויים נוספים, אשר יתכן וימצאו על ידי מערך הפקידות בסבב בדיקת הבקשה השני.

 

איך להגדיל את הסיכוי לאישור מהיר?

הדרך לעמוד בפני מסכת הייסורים של הבירוקרטיה הישראלית, היא בעזרת ידע מעמיק על החוקים והכללים בתחום. ידע זה ניתן לרכוש בשתי דרכים, או באמצעות רכישת השכלה אקדמאית כעורכי דין, או באמצעות ידע וניסיון בבנייה. עובדי בניין מנוסים ומיומנים, כמו גם אדריכלים הפועלים בעיר, למדו מניסיונם מה גורם לבקשת הרישוי להתקבל או להידחות. מציאה של בעל מקצוע איכותי לבניית הפרגולה באתר שיפוצים פלוס, תבטיח שהתכנון כולו יתבצע על הצד הטוב ביותר, ותגדיל את הסיכוי לאישור והתחלת עבודות במהירות.

עט ודף

אולי יעניין אותך גם