פיצוי בגין נזקי גוף – איך תדעו כמה כסף מגיע לכם?

אף אדם אינו יכול להימנע באופן מוחלט מנזקי גוף. הנזקים הללו יכולים לקרות לנו גם בסביבה שלמראית עין אינה עשויה להיות מזיקה. החוק בישראל קובע שאדם שספג נזקי גוף, כתוצאה מגורמים שונים, יכול להגיש תביעת פיצויים שתסייע לו להשתקם. במאמר הבא נסביר איך תדעו כמה כסף מגיע לכם עבור פיצוי בגין נזקי גוף.

 

נזקי גוף

נזקי גוף מוגדרים, כפי שניתן להבין די בקלות מהשם שלהם, בתור נזקים שנגרמים לגוף כתוצאה ממקור חיצוני. הנזקים הללו יכולים להופיע מגורמים שונים (רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה), במקומות שונים וברמות שונות.

נזקי גוף יכולים להשאיר אדם עם נכות רצינית שתגביל אותו בביצוע פעולות מסוימות, בעוד שנזקים אחרים יכולים גם להיות פחות חמורים. הגשת תביעות נזיקין עקב נזקי גוף שנגרמו לאדם מסוים, יכולה להניב לו פיצוי כספי משמעותי עליו יפסוק בית המשפט.

 

הגשת תביעת פיצויים

הגשת תביעת הפיצויים היא זכות שמקנה החוק עבור מי שנפגע מנזקי גוף בצורה משמעותית. את התביעה ניתן להגיש אל בית משפט השלום או אל בית המשפט המחוזי, לפי גובה הפיצויים שנדרשים בכתב התביעה.

 

מדוע זה כל כך משמעותי עבור הנפגע?

עבור אדם שנפגע וסובל מנזקי גוף, הגשת תביעת פיצויים היא עניין משמעותי מאוד. תביעת פיצויים היא אחת הדרכים המרכזיות שיש לאדם שנפגע בכדי להתאושש מהנזק שאירע לו. נזק משמעותי יכול לפגוע למשל ביכולת של הנפגע לפרנס את עצמו ואת שאר בני משפחתו. החוק מנסה לסייע לנפגעים על ידי תקנות מסוימות בפקודת המס או בחוק הביטוח הלאומי, אך הגשת תביעה לצורך קבלת פיצויים משמעותיים היא הדרך המרכזית להתאוששות כלכלית.

 

גובה הפיצויים

אין ספק שמה שישפיע על היכולת של הנפגע להשתקם בפן הכלכלי לאחר נזקי גוף שנגרמים לו הם גובה הפיצויים. ככל שהפיצויים שבית המשפט פוסק גבוהים יותר, כך יכול לחשוש פחות הנפגע מההשלכות הכלכליות העקיפות של נזקי הגוף.

 

השתכרות עתידית

כאשר הוא נדרש לקבוע את גובה הפיצויים, בית המשפט מסתכל על ההשתכרות העתידית של הנפגע. הוא יחשב את השכר הצפוי של עובד מסוים, מרגע הפציעה ועד לרגע הפרישה הצפוי, וינסה לקבוע פיצוי שמתחשב באובדן שכר זה.

 

הוצאות הכרחיות

אדם שניזוק כתוצאה מגורם מסוים וסובל מנזקים גופניים, צפוי להידרש להוצאות כספיות הכרחיות בעקבות אותם נזקי גוף. בית המשפט ייקח גם את ההוצאות הללו בחשבון וינסה לתת ביטוי בקביעת הפיצויים להוצאות הללו של הנפגע.

 

גורמים נוספים

ישנם עוד גורמים נוספים שמשפיעים על בית המשפט בבואו לקבוע את הפיצויים עבור נפגע עם נזקי גוף. למשל, בית המשפט יכול להתייחס למקום המגורים שלו, למצבו הכלכלי, לרקע של הנפגע, מגדרו, מוצאו וכן להיבטים נוספים שבית המשפט משתכנע שיש בהם להשפיע על יכולתו להשתכר.

פיצוי בגין נזקי גוף

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »