על המהות ואופן הביצוע של תרגום נוטריוני

מקרה שאירע לפני כמה ימים לבחור צעיר שלא הכיר במהות של התרגום הנוטריוני, הוביל למבוכה גדולה שניתן יהיה להימנע ממנה. שכן, הבחור מסר מסמך שתורגם על ידיו (באופן לקוי) למוסד נחשב בחו"ל. מדריך זה עולה לאתר, כדי להציג את המהות ואופן הביצוע של התרגום החיוני, במטרה להפחית את הסיכויים להישנות מקרה שכזה. קראו את השורות הבאות בעיון רב ותהיו בטוחים שתימנעו מעצמכם את עוגמת הנפש.

 

מהי המהות של התרגום הנוטריוני?

התרגום הנוטריוני מתבצע על ידי בעל מקצוע שנקרא "נוטריון". זהו עורך דין שעבר הסמכה שאפשרה לו לקבל לידיו מסמכים שונים שיעברו תרגום מקצועי ויקבלו בסופו של דבר אסמכתא משפטית. נבקש להדגיש שהמסמכים הללו מחייבים ביצוע של תרגום מקצועי בלבד שכולל את חתימתו של הנוטריון (שנעשית תוך שימוש במדבקה ייעודית). זו הסיבה שיש להימנע מניסיון תרגום עצמאי. שכן, זה לא יתקבל כלל על ידי מוסדות וגופים שונים. בשורות הבאות יתגלו בפניכם השלבים שיציגו את אופן הביצוע של התרגום הנוטריוני.

 

השלב הראשון – הגעה למשרדו של נוטריון שבקיא בשפת התרגום

האחריות בהגעה למשרדו של נוטריון מומלץ שבקיא בשפת התרגום מוטלת עליכם בלבד. מדובר בתהליך שצריך להתבצע תוך חיפוש נרחב. כך שאם יש לכם צורך בקבלת תרגום לאנגלית, תצטרכו לפנות למקורות אמינים שימליצו על נוטריון לאנגלית שנחשב לשם דבר בתחום ונמצא בקרבת מקום מגוריכם. שימו לב, עליכם להגיע למשרדו של הנוטריון כשיש בידיכם את המסמך שמצריך תרגום ולהמתין זמן מה, עד לקבלת התרגום הדרוש (מדובר בתהליך שצפוי לארוך מספר ימים).

תרגום נוטריוני

לא מכירים נוטריון מומלץ? יש לנו פתרון עבורכם!

יכול להיות שנחשפתם כאן לראשונה לבעל המקצוע (נוטריון), כך שאינכם מכירים נוטריון לאנגלית שנחשב למומלץ בתחום. אם כך, כדאי שתדעו שיש כל מיני דרכים שיובילו אתכם לבעל המקצוע המתאים לכם ביותר מכל הבחינות, כאשר אלה 2 האופציות המומלצות ביותר:

  • לשונית הביקורות של גוגל: מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם מאפשר לגולשים לקרוא חוות דעת שנכתבו על ידי מי שהסתייעו בעבר בשירותיו של הנוטריון. שם תמצאו את המידע הדרוש לכם
  • פורומים מתחום המשפט: ניתן לחפש הודעות שנכתבו מצד נוטריונים, כדי לראות מי סיפק בעבר את המידע הרלוונטי לפנייתכם

 

השלב ה – 2: מסירת המסמכים

הגעתם לשלב האחרון שיאפשר לכם להחזיק במסמך שעבר תרגום נוטריוני. זו העת לסור למשרדו של הנוטריון הנבחר, משום שהוא יעביר לידיכם את המסמך המקורי ואת התרגום שכולל את החתימה שהופכת את המסמך לקביל מבחינה משפטית.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את המהות ואופן הביצוע של התרגום הנוטריוני. כעת אתם מכירים במסמך המשפטי החשוב שתצטרכו למסור במקרים מסוימים. זה הזמן ליישם את המידע שהוצג לעיל, כדי שתוכלו להחזיק במסמך זה.

שיטת ביצוע תרגום נוטריוני

אולי יעניין אותך גם