סחר בסמים – מהם התנאים להרשעה בעבירה זו

אחת עבירות הסמים החמורות בישראל, זוהי עבירת סחר בסמים, אך עדיין רבים תוהים אם בכל זאת יש לנאשם סיכוי לסיים את התהליך הזה ללא הרשעה בסופו. על פי פקודת הסמים, אשר מונה רשימה של חומרים אסורים לשימוש לצריכה ומסחר אלא אם מדובר בצורך רופאי בהיתר גורם מוסמך. על פי הדין הישראלי, אף הענישה במקרה של סחר בסמים הוא מחמיר במיוחד, והעונש אליו יכול להגיע לעד עשרים שנות מאסר וקנסות כספיים כבדים. אם אתם לא יודעים הרבה על הנושא, אבל זה עלול להיות רלוונטי אליכם, זה הזמן שתדעו קצת יותר.

 

טעמי ענישה מחמירה

הטעמים המרכזיים לכך שישנה ענישה מחמירה בנוגע להרשעת סחר בסמים, נובעים מהאינטרנט הציבורי לגונן על אנשים בפני שימוש בחומרים מסוכנים וממכרים ללא פיקוח, ולנסות להרתיע את הציבור מלהשתמש ולסחור בסמים. יש פיתוי רב להשיג רווחים בקלות לכאורה על ידי סחר בסמים, ורואים זאת ממשיך לקרות ולהתפשט ברחבי המדינה, לכן נקבעו ענישות חמורות, בתקווה לעשות שינוי, ולהרחיק אנשים מהעולם הזה.

 

שיקול הדעת

בקביעת העונש, בית המשפט מכניס שיקול דעת, מדובר בקיום יחס שיהיה הולם בים חומרת מעשה העבירה עצמו, הנסיבות, מידם האשמה של הנאשם, לבין סוג והיקף העונש שיקבל. הכוונה היא שבית המשפט חותר לגמול הולם בקביעת חומרת והיקף העונש, בהתחשב בחומרה של העבירה והנסיבות של ביצועה, יחד עם המצב של הנאשם. לדוגמא, נכנס לחשבון אם יש לנאשם עבר פלילי משמעותי, הסיכוי לשיקום והחשש לביצוע עבירות חוזרות.

 

סחר בסמים ״קלים״

עבירות סחר בסמים מקבלות באמת ענישה מחמירה במיוחד, המטרה היא בעיקרה לשמור על ערכים חברתיים ובריאותיים. אך ישנו דיון המתקיים בציבור בנשים האחרונות סביב הסיפור של שיחוש וסחר במה שנקרא ״סמים קלים מסוג מריחואנה וחשיש. עם השנים נכנסו שינויים בחוק, על פיהם יקבלו קנסות כספיים במצבים של סחר ב ״סמים קלים״, במקום לעמוד לדין פלילי, כמובן תלוי היקף הסיטואציה והנסיבות.

 

ענישה ללא הרשעה

בעצם, בית המשפט החליט להקל ראש במקרים מסוימים בהם מעורב סחר בסמים קלים, ולחרוג מענישה חמורה, ולפסוק ענישה ללא הרשעה.

 

כל מקרה לגופו

בסופו של דבר, בכל מקרה קורים דברים שונים לחלוטין, נכנסים לחשבון הרבה מאוד פקטורים בנסיבות ובסיטואציה המשפיעים על מה שיוביל להרשעה ולחומרת הענישה. העניין שצריך להבין, זה שהתנאים לא מוגדרים שחור על גבי לבן מכיוון שבית המשפט כן מכניס לחשבון הרבה דברים שונים מסביב שיכלו להשפיע על הסיטואציה בכל מיני אופנים.

 

לסיכום

סחר בסמים, בפה אחד, אנחנו יכולים להסכים שזה הולך לשים אנשים בסיכון, הרשעה היא בהחלט על השולחן, והתנאים לכך קשורים בנסיבות האירוע ובעבר של הנאשם. האמת היא שמדובר בעניין כבר ומסובך, מול הרצון לתת לאנשים את האופציה לשיקום, רוצים גם להזהיר אנשים מפני השימוש והסחר בכדי לעשות שינוי חברתי מהותי. כל שנותר לנו לעשות, זה להיזהר בעצמנו לשמור על עצמנו ועל קרובנו, ולנסות לא להגיע למקומות הלאו.

סחר

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »