נזקי גוף – איך נקבע גובה הפיצוי ועבור מה מקבלים אותו?

חוכמת רבים יש במשפט להקדים תרופה למכה. פתגם המעביר לנו בצורה המדויקת ביותר את הצורך שלנו להיות מוכנים לכל תרחיש, במקום למצוא את עצמנו מופתעים וחסרי אונים אל מול הסיטואציה. בתחום תביעות נזיקין, הפתגם מקבל חשיבות נוספת.

פעילויות של חיי היומיום דוגמת נסיעה בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי, העבודה שאנחנו עובדים בה – כל אלה הם בעלי פוטנציאל גבוה לתאונות. לכן נקדים תרופה למכה או ידע לכל תרחיש ואחרי שנאחל לכם להיות בריאים ושלמים תמיד, נעביר לכם מידע חשוב בכל הנוגע לתביעות בעבור נזקי גוף .

 

 מצבים המוגדרים בסיס לתביעות נזיקין

המחשבה הראשונה שעולה בראשנו למשמע מושג פגיעה גופנית היא מחשבה על תאונות דרכים. ואכן, כמות גדולה של תביעות נזקי גוף היא בתחום זה. חשוב להדגיש שמושג תאונת דרכים תקף גם לתאונה באוטובוס – מצב בו הנהג בלם בחוזקה ומצאתם את עצמכם חבולים על רצפת האוטובוס. בנוסף, תאונות עבודה, לא רק בזמן העבודה אלא גם בדרככם אל מקום העבודה או בדרככם ממקום העבודה, אלה גם תאונות שנותנות בסיס לתביעות נזיקין.

 

 הקריטריונים להערכת הפגיעה הגופנית

אנשים שרחוקים מתחום המשפטי, נוטים לחשוב שרק חומרת הפגיעה היא זו שיש לה השפעה כאשר ישנה תביעה מסוג זה. אין זה כך. הקריטריונים שנלקחים בחשבון הם רבים ומגוונים, קריטריונים הקשורים לפגיעה עצמה וקריטריונים הקשורים להתנהלות היומיומית החדשה של הנפגע.

 

 קריטריון ראשון – אובדן כושר העבודה ופגיעה בפרנסה

בין אם היה מדובר בתאונת דרכים, תאונת עבודה או כל מצב אחר בו אדם נפגע ונפצע גופנית – הבסיס הרחב ביותר לתביעה הוא אובדן כושר העבודה.

 

 מה הכוונה?

הפגיעה, שמאלצת אדם להפסיד ימי עבודה, להתאים את העבודה למצבו החדש או אפילו גורמת לו לאבד את העבודה בשל מצבו החדש – כל אלה משמעותיים ביותר בחישוב גובה הפיצויים.

אדם, שלא יכול להמשיך להשתכר בצורה בה הוא השתכר לפני כן (כספית) ושהפגיעה בו תשפיע גם על כושר השתכרותו לשנים הבאות (עד גיל פרישה) – כל זה מוסיף לחומרת הפגיעה הגופנית שלו. המשוואה היא פשוטה – ככל שאדם צעיר יותר והפגיעה בו משמעותית יותר – הפיצויים שהוא צפוי לקבל יהיו גבוהים יותר.

 

 קריטריון שני – הוצאות רפואיות ופרטיות הקשורות לתאונה

פה נלקחים בחשבון לא רק הוצאות הקשורות לאדם עצמו, אלא גם של בני משפחתו.

 

 מה הכוונה?

נניח ואדם שנפגע, יצטרך להתנייד במוניות או רכב מיוחד או שבני משפחתו ייאלצו לקחת על עצמם משימות שלא בהגדרה של עזרה משפחתית רגילה בשל הפגיעה. לכן יש חשיבות גדולה לשמירת כל הניירת שיכולה להיות קשורה לפגיעה, גם אם בעקיפין. לסיום, נרצה לאחל לכם לא להזדקק למידע זה לעולם ולשמור על עצמכם בכל רגע נתון.

נזקי גוף

אולי יעניין אותך גם