נגרם נזק לילד במסגרת הלימודים – מהי הדרך החוקית והנכונה להתמודד?

התייעצות עם עורך דין היא הפעולה הראשונה והעיקרית שאותה כדאי לבצע על מנת לקבל פיצוי בגין נזקים מסוימים שנגרמים לילד במסגרת הלימודים. אבל איזה מסמכים אוספים וכמה זמן נמשך התהליך? הנה כל התשובות, כל ילד במערכת החינוך הציבורית אמור להיות רשום בפוליסת ביטוח של אחת מחברות הביטוח הפרטיות.

מבחינה חוקית, המשמעות היא בין היתר שניתן לתבוע את חברת הביטוח ואולי אף את בית הספר בגין נזקים שחלילה נגרמים לילד במסגרת הלימודים. יתרה על כך, גם נזקים בדרך לבית הספר או בדרך מהגן הביתה עשויים להיכלל תחת הפוליסה – לכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו.

 

דבר ראשון: התייעצות עם עורך דין

התייעצות עם עורך דין היא הפעולה הראשונה שאותה כדאי לבצע על מנת להתמודד באופן חוקי ונכון עם סיטואציה מצערת, שבה נגרם נזק לילד במסגרת הלימודים. כנסו למשרד עו"ד גל קנר אלימי למשל כדי לראות את מגוון התיקים שבהם בעלי מקצוע מן הסוג הזה מטפלים, או על מנת להשאיר פרטים ולקבל עוד מידע.

 

מה התפקיד של עורך הדין?

עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין בכלל ובמקרים שקשורים אל מסגרת חינוכית ואל בתי ספר בפרט מציע מגוון רחב של שירותים רלוונטיים. ראשית, התפקיד שלו הוא להשתמש בכל המסמכים הקיימים על מנת לבסס את כתב התביעה. שנית, עליו לדעת כיצד לבנות טיעונים משכנעים ואיך לנמק אותם מבחינת דוגמאות והסברים. לאחר מכן, אפשר גם להשתמש בו על מנת להגיש טכנית את התביעה.

 

החשיבות של איסוף מסמכים

עוד עניין חשוב הוא באחריות ההורים – איסוף המסמכים מבית הספר. כמו בכל תביעה אחרת, כדאי להתייעץ עם עורך דין ולגבות את הטענות המרכזיות במסמכים רשמיים. מסמכים אלו יכולים להיות מכתב מבית הספר, תיאור של פוליסת הביטוח, מרשמים מהרופא, סקירה של המצב הרפואי לאחר ביקור בבית חולים, דוח של המשטרה וכל דבר אחר.

 

כמה זמן לוקח עד שמסיימים לטפל במקרה?

משך הזמן שעובר מהרגע שבו פונים אל עורך דין ועד שמקבלים פיצוי בגין נזק שנגרם לילד במסגרת הלימודים תלוי במידה רבה בהיקף הפגיעה. ככל שהפגיעה רחבה ומשמעותית יותר, כך גם הפיצוי עשוי לגדול אבל גם התהליך עשוי להתארך. עם זאת, התייעצות עם עורך דין אמורה לספק לוח זמנים משוער. באופן הזה, ניתן לרכז את הטיפול בסוגיה תחת קורת גג אחת כדי לחסוך מאמץ.

 

כך בוחרים עורך דין מתאים

התנאי היחיד להתמודדות חוקית ונכונה עם מקרים של נזק לילד במסגרת הלימודים הוא בחירה מושכלת של עורך דין. בשביל לבחור נכון עורך דין כזה, בודקים כמה שנות ניסיון יש לו ועד כמה הוא מקצועי. חוץ מזה, רצוי לאסוף עליו המלצות מלקוחות מרוצים.

הילד נפגע

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »