מתי נרצה לעשות הסדר חובות?

זה יכול לקרות כמעט לכל אחד, אחרי כמה חודשים, או תקופה של התנהלות כלכלית לא נכונה. למצוא את עצמכם במינוס יום אחד, זה כבר לא משהו רחוק כל כך. הדרך משם למצב שההוצאות גדולות מהכנסות, כבר לא כל כך ארוכה. אז מה עושים במקרה כזה? ומתי נרצה לעשות הסדר חובות? מה ההבדל בין זה להליך פשיטת רגל? כל הפרטים כאן

 

הסדר חובות – מה זה?

מדובר בהליך שמתנהל מחוץ לבית המשפט, במהלכו מגיעים החייב והנושה להסכמה ביניהם לגבי תנאי החזר ההלוואות של החייב. יש לציין כי מדובר בהסכמה שנערכת לאחר מכן כחוזה בכתב, ומחייבת את שני הצדדים. מדובר בהליך שמהווה תחליף להליך הכרזה על חדלות פירעון (פשיטת רגל), ובעצם מתנהל כולו בהדרכת עורכי דין ובליווים הצמוד ומטרתו לגרום לחייב להגיע חזרה לאיזון כלכלי, וזאת לאחר ההבנה שעוד הלוואה ועוד הלוואה רק מגלגלות אותו עמוק לתחתית. דרך האתר של עו"ד כפיר לולו תוכלו לקרוא עוד הרבה לגבי אפשרות זאת.להסדיר חובות

 

אז מה ההבדל בין זה לפשיטת רגל?

כאמור, בעוד הליך הסדר חובות מתקיים מחוץ לבית המשפט, הליך חדלות פירעון, שהוא השלב הראשון בהליך שנקרא בעבר "פשיטת רגל", הוא הליך שמתנהל כולו תחת פיקוח בית משפט ,ובתיווכו. בית משפט ממנה נאמן שעורך תסקיר לחייב, ולאחר תוצאות התסקיר, מקבל לידין תכנית, במסגרתה החייב מגדיר את יעדיו ודרך הגעתו ליעדים אלה, כחלק מרצונו להגיע להבראה כלכלית.

 

למה צריך עורך דין בשביל הסדר חוב?

האתר של עו"ד כפיר לולו ידע להגיד לכם את היתרונות של עורך דין עבור כל הליך משפטי, אבל צריך לדעת. בהליך הסדר חובות, הרבה מהדברים נסגרים בין עורכי הדין של הצדדים. רק איש מקצוע שבקיא באופציות העומדות בפניכם, שיודע לייצג את האינטרסים שלכם, ידע לנסח הסכם שייטיב עמכם, ויתאים לכם ברמה הגבוהה ביותר, וזאת ללא צורך באבדן רכוש מיותר או תשלום סכומים גבוהים מדי בהחזר ההלוואות.

בסוף, עורכי דין המומחים לעניין ידעו להסתדר ביניהם ולדאוג לטובת הלקוחות של שניהם. כדאי לדעת שבמקרה והנושה מתנגד להסכם, לאחר משא ומתן רציני וממצה, בית המשפט פעמים רבות יכפה עליו להגיע להסדר, מתוך הבנה שזה הרע במיעוטו בין האפשרויות השונות – גם עבורו.

לסיכום, הסדר חוב הוא הסכם שמנוסח כחוזה בכתב בין החייב לנושה, בו מוסדרים מחדש תנאי ההחזר של החייב כלפי הנושים. ההסדר נערך על ידי עורכי הדין של הצדדים, ומטרתו לאפשר החזר כלשהו של החובות של החייב, וזאת תוך מחשבה על חזרתו לעולם התעסוקה והמעגל הכלכלי.

ההגעה למצב שדורש הסדר חובות, היא כאשר ההוצאות עולות על ההכנסות וכבר אין כל דרך אחרת. מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין עבור כל ההליך, בלעדיו, לא בטוח שתגיעו להסדר המתאים והאופטימלי ביותר.

להסדיר חובות

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »