מתי כדאי להצהיר על כך שאין ביכולתי לשלם את חובותיי?

חובות הן עניין מורכב. רוב האנשים אשר יש להם חובות, מנהלים את החובות שלהם מול הבנק, אך יש גם אנשים שיש להם חובות כלפי נושים שונים, למשל ספקים של העסק. יש כאלה שפנו בשלב כלשהו לשוק האפור וכעת חייבים גם שם וכן הלאה.

יחד עם זאת, מדינת ישראל היא מדינת חוק, המאפשרת גם לאנשים שהסתבכו בחובות לצאת מהמצב במידה של כבוד ולחזור לחיים תקינים.

 

מתי מודיעים לבנק שאין לכם איך לשלם את הכסף?

הצטברות הלוואות מול הבנק היא למרבה הצער, תהליך מקובל ונפוץ. הביעה היא שאפשר להגיע כך למצב של חוסר יכולת לשלם את ההחזרים החודשיים בתוספת הריבית.

במקרה כזה, המן המתאים ביותר להודיע לבנק על מצבכם הוא כמה חודשים לפני שאתם מגיעים למצב של אי עמידה בהחזרים החודשיים.

במילים אחרות – אם אתם יכולים להודיע לבנק מראש על כך כי אתם חוששים שלא תוכלו לשלם את חובכם בעתיד הקרוב, תקבלו יחס הרבה יותר אוהד ומסייע.

מנגד, אם תחכו שהצ'קים יתחילו לחזור והוראות קבע יבוטלו, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב לא נעים עם הבנק, אשר יעביר את הטיפול בכם למחלקה המשפטית, במקום לנסות לסייע לכם לפתור את הבעיה בדרכים אחרות.

יחד עם זאת, הליך זה מיועד לאנשים אשר יש להם חובות מול הבנק בעיקר, או בלבד. אם החובות פזורים במקומות שונים, אצל נושים שונים, מדובר על תהליכים קצת אחרים.

 

מה עושים אם החוב שלכם הוא לא רק מול הבנק?

התנאי הבסיסי לכל הליך של פשיטת רגל, או חדלות פירעון, הוא תום לב. אסור לנסות להסתיר נכסים, אסור להוליך שולל את הנושים ולומר להם כי: "הכסף יגיע בשבוע הבא".

זהו לא רק מהלך פסול מוסרית, אלא הוא גם מכניס אתכם ללחץ ומסמם אתכם כנוכלים ולכן יש להימנע ממנו. לכן, אם אתם יודעים כי אין באפשרותכם לשלם לנושים שלכם, היו כנים איתם, אך אמרו להם במקביל, כי כבר פניתם לקבלת ייעוץ כדי להגיע בהקדם האפשרי למצב שאתם יכולים לשלם להם את החוב.

 

איך ייעוץ משפטי יכול לעזור לכם להחליט?

עורכי דין המתמחים בנושא של הפטר מחובות, פשיטת רגל, הסדרים עם בנקים וחדלות פירעון, הם סוג של מומחים בתחום. הם יודעים כיצד להתנהל מול הבנק ומול נושים אחרים.

הם יודעים מה צריך לומר כדי להרגיע את הרוחות, איך לנהוג כדי להקל על המעמסה ולהפחית את הלחץ ומה אפשר לעשות כדי להחזיר את החיים שלכם למסלול תקין.

משום כך, אחד הצעדים החשובים ביותר שאתם יכולים וצריכים לעשות אם הגעתם למצב שאתם מתקשים לעמוד בהחזרים החודשיים, הוא לפנות לעורך דין מתמחה בתחום התמודדות עם חובות כבדים.

פנייה מוקדמת לעורך דין מתאים יכולה לשפר את המצב ולהקל על ההתמודדות. למידע נוסף לחצו: https://www.danapeled.com

בחור בלי כסף לשלם את חובותיו

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »