מה עושים אם קיבלתם מכתב התראה בתהליך גביית חוב?

לאחרונה אנו עדים למקרים רבים בהם אזרחים מקבלים מכתב התראה בדואר או באמצעות שליח שמיידע אותם על תהליך של גביית חוב. שמנו לב שבמרבית מקרים אלו ניצבים אנשים שלא יודעים מה עליהם לעשות בשלב זה. שכן, אף אחד לא לימד אותנו איך מתנהלים במצב שכזה.

וודאי תסכימו כי בבית הספר היסודי, בחטיבה או בתיכון, למדנו על נושאים אחרים אבל לא על הליך של גביית חוב. מדריך זה נכתב כדי שתוכלו לדעת מה אתם צריכים לעשות, אז תקראו את השורות הבאות ותגלו.

 

מי עזר לנו לכתוב את המדריך?

רגע לפני שנציין בפניכם את כל הפרטים החשובים שאתם רוצים לדעת על ההתנהלות שלכם לאחר קבלת מכתב התראה בתהליך של גביית חוב, חשוב שתדעו שהמדריך הנוכחי נכתב תוך ליווי מטעם גורמים חיצוניים שמבינים דבר או שניים בנושא. מדובר באנשים שעברו בעצמם את התהליך (כן, הפעם לא פנינו אל אנשי מקצוע. פשוט כי היה חשוב לנו לשמוע על ההתנהלות של אנשים פרטיים).

הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט ברשת חברתית מוכרת וביקשנו מאנשים שעברו את המצב, לפנות אלינו באופן אנונימי ולשתף אותנו בהליך שלהם. לאחר שקיבלנו דרכי התמודדות שונים, כתבנו את המדריך הנוכחי שיאפשר לכם להבין בדיוק מה אתם צריכים לעשות.

 

בשלב הראשון לאחר קבלת ההתראה אתם צריכים לנשום

 

יכול להיות שחשבתם שהדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה ליצור קשר עם עורך דין הוצאה לפועל. אם כך, תדעו שמדובר ברעיון מצוין שיופיע בפניכם בשלב הבא. רגע לפני שאתם מתקשרים אל עורך דין שבקיא בתחום, אתם צריכים להיות בטוחים שאתם רגועים. שכן, אנשים ציינו בפנינו שהם חוו התקף חרדה או הרגישו קושי לנשום באופן כללי. לכן, חשוב שתיקחו את העניינים בפרופורציה. תנשמו ואז תעברו לשלב הבא.

 

בשלב השני אתם צריכים לחפש עורך דין מומלץ

אתם צריכים לערוך חיפוש מקיף כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בעורך דין איכותי ומומלץ שסייע לכם בהליך שאתם צפויים לעבור. לכן, בשלב זה אתם צריכים לבדוק המלצות אודות עורך דין באחת או יותר מהפלטפורמות הבאות:

  • פייסבוק
  • גוגל
  • אינסטגרם

 

בשלב השלישי אתם צריכים להתחיל להזיז עניינים

עכשיו, אחרי שנשמתם עמוק והסדרתם נשימה. אחרי שיצרתם קשר עם עורך דין שהתגלה כמומלץ ביותר בתחום, אתם צריכים לתאם עמו פגישה ולהביא את כל המסמכים הדרושים אתכם. במהלך הפגישה הזו אתם צפויים להעלות את כל הנושאים החשובים בנושא וכמובן שגם את דרך ההתמודדות עם המצב. פגישה זו תאפשר לכם לקבל הכוונה ולהתחיל בהליך על הצד הטוב ביותר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה עושים אם קיבלתם מכתב התראה בתהליך של גביית חוב ואיך עושים זאת. מאחלים לכם הצלחה רבה בהליך.

עורך דין הוצאה לפועל

אולי יעניין אותך גם