מכירת דירה שהתקבלה במתנה

דירה שהתקבלה במתנה בדרך כלל מועברת מההורים לילדים או מהסבים לנכדים, וחשוב לדעת שמדובר על עניין מאוד נפוץ בישראל.

ישנן מספר הקלות במיסוי סביב המצבים האלה, אך חשוב להיות מודעים גם לחוקים הקשורים לעניין, כי קיימת כבר תקופת "צינון" שבה לא ניתן יהיה ליהנות מההנחות השונות במיסוי.

 

מה זו בדיוק דירה שהתקבלה במתנה?

כאשר מדברים על דירה שהתקבלה במתנה מדברים על דירה שעברה מקרוב משפחה אחד לאחר, והיא התקבלה ללא כל תמורה. לדוגמא, ההורים העבירו לבת הצעירה שלהם דירה אך לא קיבלו בתמורה סכום כספי בהיקף כזה או אחר. מבחינת החוק יש משמעות לשאלה מה הקרבה שבין מי שהעביר את המתנה ומי שקיבל אותה ולעיתים זה יבוא לידי ביטוי גם בתקופת הצינון הנדרשת עד למכירתה.

 

מה קובע החוק מבחינת מכירת דירה שהתקבלה במתנה?

לפני הכול, צריך להבין שעל מנת שניתן יהיה ליהנות מהזכאות במס השבח בעת מכירת הנכס, התנאי העיקרי הוא להמתין לפחות שנה וחצי מהמועד בו קיבלנו את הדירה ועד המועד שבו מכרנו אותה. שנית, חשוב לדעת שמבחינת הפטור במיסים,  יש הבדל בין אדם שקיבל דירה ומתגורר בה לעומת אדם שקיבל דירה ולא מתגורר בה. אדם שמתגורר בדירה שהוא קיבל במתנה יוכל למכור אותה בפטור ממס רק אחרי תקופת צינון של שלוש שנים. לעומת זאת, אדם שלא מתגורר בדירה שהוא קיבל במתנה יצטרך להמתין ארבע שנים עד למכירת הדירה כדי להיות זכאי לפטור ממס.

 

למה חשוב לערב עורך דין מומחה בעסקות כאלה?

למרות שהעברת דירה במתנה בישראל זה עניין מאוד נפוץ, רצוי לא לוותר על שירותיו של עורך דין שמומחה בעניין הזה. כלומר, לא אחת אנשים עלולים לעשות טעויות שאח"כ עולות הרבה מאוד כסף ומשפיעות על ההקלות במיסים, והכול כי הם פשוט לא הכירו את החוק מספיק טוב. לכן אנחנו ממליצים לכם לבחור עו"ד שיוכל ללוות אתכם גם בעסקות כמו העברת דירה במתנה, כי אם מגיע לכם פטור על עניין כזה, למה לוותר עליו?

 

עוה"ד הנכון לכם

אם אתם מתלבטים באיזה עו"ד לבחור לצורך קבלת שירות בנושא של העברת דירה במתנה, אפשר להבין ללבכם. לא חסרים עורכי דין מקצועיים שמגיעים עם הרבה מאוד ניסיון בתחום הנדל"ן ולכן ברור מדוע תעדיפו לא לקחת סיכונים מיותרים. ההמלצה שלנו היא לברר לא רק כמה שנות ניסיון מביא איתו עוה"ד שאליו אתם פונים, אלא בעיקר האם הלקוחות האחרים שלו יצאו מרוצים משירותיו. זה ברור שלא כל עו"ד יוכל להיות זמין עבורכם בכל עת לכל שאלה ואתם לא תאמינו כמה שאלות יכולות לצוץ בראשכם תוך כדי העניין הזה. לכן כדאי שתיכנסו עוד היום ללינק: https://yochpaz-law.co.il ותקבעו פגישה עם עו"ד מובילה שתיתן לכם שירות נהדר לכל אורך הדרך, כי למה שתתפשרו על פחות מזה?

 

בית מדומה

אולי יעניין אותך גם