מחלוקות בתוך המשפחה – מתי צריך עורך דין?

מחלוקות בין בני המשפחה הן תמיד עניין קשה להתמודדות. בני משפחה שעד כה היו ביחסים טובים אחד עם השני יכולים למצוא את עצמם בשני צידי המחלוקת וביניהם רגשות שליליים רבים. כיצד אפשר למנוע את המצב הזה?

רכוש וממון הם הסיבה המרכזית למחלוקות בחיינו אנו. גם כשמדובר בעסקים ולמרבה ההפתעה גם כשמדובר במחלוקות בתוך המשפחה. אנשים שמצויים בתוך מחלוקת משפחתית, במרבית הפעמים בטוחים בצדקת דרכם מצד אחד, ומצד שני רוצים תמיד בטובת משפחתם, אם זו משפחתם הגרעינית ואם זו משפחה מורחבת.

 

מתי כדאי לקחת עזרה מקצועית חיצונית?

עזרה מקצועית של עורך דין כמו עו"ד גירושין הלנה שמחי, יכולה להיות רלוונטית בשני מצבים. ראשית, כאשר ידוע שיש עניין משפחתי שהמחלוקות עליו רבות, ניתן להיעזר בסיוע מקצועי עוד בטרם העניין התלקח, להקדים תרופה למכה. דוגמא נפוצה היא עניין ירושות וצוואות. המצב השני בו כדאי להיעזר בבעל מקצוע כגון עורך דין או גורם מגשר אחר, הוא כאשר המצב החריף, וויכוח פנים משפחתי הפך להיות עניין בוער ובלתי פתיר.

במקרה כזה ישנם אנשים שהידע שלהם יכול להיות לעזר רב, ושיקול הדעת שלהם הוא מקצועי בלבד. כמובן שישנם מקרים בהם כל צד במשפחה נעזר בעורך דין ששכר בעצמו ואז מלבד הידע שמביא איתו עורך הדין, עליו גם לייצג את הרצונות של מי שקרא לו לעזרתו.

 

הנושאים הנפוצים למחלוקות בתוך המשפחה

סכסוכים בתוך המשפחה יכולים להתרחש במשפחות הכי טובות, והם תמיד עניין לא נעים שמעיב על קשרי המשפחה. הנושא הנפוץ ביותר הוא כסף, בכל הקשור לרכוש, ממון, צוואות, העניין רגיש ומעורר ויכוחים רבים. אך ישנן גם נושאים נוספים העלולים להעיב כגון תיקי אימוץ, אלימות בתוך המשפחה, הטרדות מיניות ועוד נושאים נעימים פחות.

 

איך נמנעים ממחלוקות בתוך המשפחה?

כאשר כל בן משפחה תופס את הצד שלו, נוצרת במשפחה אווירה קשה ביותר המפריעה להתנהלות תקינה של המשך החיים. על מנת להימנע מלכתחילה ממצב כזה, רצוי לטפל במחלוקות עוד בטרם הרוחות סוערות. לדוגמא, פעולה כמו עריכת צוואות וניהול ירושות עוד בטרם האדם נפטר יכולה למנוע אי נעימות בעתיד.

 

איך אפשר לבטוח באנשי מקצוע בעניין כה רגיש?

רבים נוטים לחשוב שמאחר והעניין עליו מתנהלת המחלוקת הוא פנים משפחתי, אין מה להיעזר באנשים שמגיעים מחוץ למשפחה מאחר והם לא מעורים בפרטים כפי שהם ולא מודעים לתהליכים שקדמו לוויכוח. כאן המקום להסביר, שעורכי דין לענייני משפחה למדו שנים רבות את כל הדינים שקשורים למחלוקות המשפחתיות, ובאים לסייע בעזרת ידע מבוסס, ובכך אולי לפתור מחלקות שסובבת פעמים רבות סביב הפן הרגשי. לא בטוחים? כדאי תמיד לקבל המלצות מקרובים שכבר שכרו עורך דין במקרים דומים והיו מרוצים.

סכסוכי משפחה

אולי יעניין אותך גם

לפתוח תיק גירושין
עורך דין גירושין

מה הן 2 הדרכים לפתוח תיק גירושין?

חושבים שהקשר שלכם הגיע לסופו? הגעתם להחלטה להתגרש? בישראל ישנן שתי דרכים מקובלות להתגרש, האחת הינה לסיים את הנישואין באמצעות גירושין בהסכמה, והאחרת היא לסיימם

קרא עוד »
עורך דין
עורך דין גירושין

איך אפשר להתגרש בישראל

הליך הגירושין בארץ עלול להיות מורכב בהתאם לאופי ההליך. מרגע ההודעה של אחד הצדדים ועד השלב הסופי של הסכם הגירושים ומתן גט, יש לעבור תהליך

קרא עוד »