מה תפקידו של עורך דין צוואות וירושות?

גם אם כמעט ולא יצא לכם להתעסק עם עורך דין במהלך חייכם, לא בתיק תעבורה, לא במשפחה, ולא בנזיקין, בעורך דין צוואות וירושות כנראה שכן תיתקלו בסוף. במה הוא בדיוק מטפל? ומה זה אומר להיות מומחה בתחום כזה? כל התשובות לפניכם.

 

מה המקור לדיני ירושה וצוואות?

לפי שבכלל מתחילים לדבר על עורך דין צוואת וירושות בירושלים, כדאי להתחיל מהבסיס ולהסביר מה זה אומר ירושה, מהי צוואה, ועל מה מתבסס המושג מבחינה חוקית. בשנת 1965 נחקק חוק הירושה שמסדיר את כל תחום הצוואות והירושה. החוק מתאר איך בדיוק עורכים צוואה, מה הדין כשאין צוואה, מי היורשים על פי צוואה, ומה קורה אם אין יורשים. החוק גם מפרט מי היא הסמכות המשפטית, הערכאה שמוסכמת לשפוט בענייני צוואות וירושות.

 

הצוואה

הצוואה אינה סתם עוד מסמך, עורך דין לענייני צוואות וירושות, אביטל חורף בירושלים, מסביר שמדובר במסמך משפטי מהותי ביותר. ולכן, חוק הירושה ממש מפרט לגבי אופן כתיבת הצוואה, ומה הדין כשהיא לא מנוסחת כפי הכללים. החוק מפרט לגבי צוואה בכתב יד, לגבי צוואה בפני עדים, לצוואה שנערכת בפני רשות ציבורית, ואפילו לצוואה שנערכת בעל פה. כמובן שיש קריטריונים ופרמטרים לגבי כל סעיף וסעיף בפני עצמו.

 

אז מה עושה עורך דין לענייני ירושה?

לעורך דין שמתעסק בירושות יש שני כיוונים, מנוגדים. האחד, סיוע בכתיבת צוואות, הכוונה ליכולת של ניסוח שלא משתמעת לשני פנים. כאשר מדובר בחלוקת רכוש, הגדרות ברורות הן אלו שמצילות את המצב. בכיוון השני, עורך דין ירושה מסייע ליורשים אפשריים לממש את כתב הצוואה שמגיע עליהם. עורך דין צוואת וירושות בירושלים, או בכל מקום בארץ, יהיה בקיא מאוד כדי להגיד מתי יש בעיה כלשהי בסדר הירושה. שימו לב שעורך דין לענייני ירושה לא מחלק בעצמו את הירושה, את זה עושה בית המשפט. עורך דין צוואות וירושות הוא בעצם סוג של צינור, שיכול להציג נתונים מלאים לבית המשפט, שהוא זה שבוחר מה לעשות עם הנתונים הללו.

 

הצוואה ההדדית

על מנת שלא יקרה מצב שאישה מוצאת את עצמה מוצאת מביתה, בעוד הדירה נמכרת ותגמוליה מועברים דווקא לילדים, ניתן לערוך צוואה משותפת בין הבר לאישה, שמקפיאה כל פעולה בנכסים, גם אם אחד מהם נפטר. בסוף, צוואה כזו יכולה לחייב את שניהם גם אם אחד מהם נפטר.

לסיכום, עורכי דין צוואות וירושות מנסים גם לכתוב צוואות כראוי, וגם להתמודד עם לקוחות שדורשים את החלק שלהם בירושה. עורך הדין יכול לטעון שלל טענות כשהוא חושב שהצוואה לא נכונה, החל מכפייה ועושק ועד טעות סופר. לשם טעינת הטענות, ובאופן כללי להתייעצויות בנושא לחץ כאן לאתר, שם תמצאו את כל המידע הנצרך. וזכרו, חיסכון בעורך דין עכשיו, יפגע בכם כלכלית בעתיד.

עורך דין

 

אולי יעניין אותך גם

ספרים ופטיש
עורך דין משפחה

מהם התנאים לקבלת צו הורות פסיקתי

רבים מאתנו נתקלו לא פעם בחייהם בזוגות חד מיניים אשר מגדלים ילדים. בשנים האחרונות עקב התפתחות הטכנולוגיה והתמעטות דעות קדומות שונות מצליחים יותר ויותר זוגות

קרא עוד »
6 סיבות להשתמש בשירותי עו"ד משפחה
עורך דין משפחה

6 סיבות להשתמש בשירותי עו"ד משפחה

עורך דין לענייני משפחה עוסק בתחומים שונים הקשורים לניהול המשפחה. בתוך כך נכללים הסכמים בין בני זוג, ניהול מעמד ידועים בציבור, צוואו­ת וירושות, הסדרת משמרות

קרא עוד »